Anladığım kadarı ile yazmak gerekirse:
1:Araç seçimi gayet güzel gözüküyor.Tabi alan ve ağrlık noktası hesaplaması yapılması lazım.Siz arabanın motorunu ve saz arkadaşlarını söküp batarya kısımını aracın arkasına yığarsanız arabanın tüm dinamikleri şaşacaktır.O yüzden arabanın ağırlığı kadar yerleştireceğiniz ekipman ve parçaların durumunuda göz önüne alın derim.
2: Almayı düşündüğünüz aracın üzerindeki motor kaç beygir bilmiyorum ama10 Kw yaklaşık 13-14 Beygir gücü yapar ki bu çok çok az bir güç.Aracın normal (fabrikasyon çıkış gücü) neyse ona yakın bir motor takmanızı tavsiye ederim.Yoksa hızlanma ,son hız v.s ızdırap olur.
3:Burada ki ana mesele nasıl bir vites kutusu seçeneği kullanmak istiyorsunuz? Kişisel tavsiyem çıkma bir tork konvertörlü tam otomatik bir vites kutusu kullanmanız. Manuel vites kutusu elektrik motorunun çalışma şekli nedeni ile (her daim aynı torku vermesi,devir sorunu v.s) kullanımda sizi zorlayacaktır. Manuel olmaz mı olur tabi ama konfor ve kullanım açısından benim ikinci önceliğim olurdu.
4:Lityum pil işini düşünmeyin bile.Astarı yüzünü geçer. En makul çözüm klasik araç akülerinden bir paket oluşturmak.Yalnız bunu yapabilmek için araçta kullanılacak motor ve karşılayacağı yük miktarı lazım.Yani aracın şoför + yolcu ile ağırlığı.Özellikle motor seçimi yapılmadan o aracın ihtiyacı olan amper ve voltaj belirlenemez.
5
iyasayı şu anda bilmiyorum ama normalde araç için elektirk motoru satan firmalar pedal ve kontrolcüyüde paket halinde satıyorlar.Hariçten alacaksanız bunun için motor ve elektrik sistemi ile uyumuna bakın.Uyarsa scooter için kullanılan pedal bile olur.