ermenekli70
Üye
- Katılım
- 24 Mar 2019
- Mesajlar
- 5
- Puanları
- 1
- Yaş
- 35
Merhaba;
Uzun zamandır merakla takip ettiğim elektrikli araç dönüşüm işini sonunda uygulamaya karar verdim. Fakat bir muhasebeci olarak baştan belirteyim motorlar ve bataryalar hakkında çok fazla bilgiye sahip değilim. Halihazırda bir makine mühendisi ve bilgisayar mühendisi arkadaşım ufakta olsa yardımda bulunabileceklerini belirttikleri için bu işe girmeye karar verdim.
Öncelikle hedefimiz şehir içi kullanım için max hızı 70-80 km civarı olan, tam şarjla ortalama 100-120 km yol yapacak bir aracı dönüştürmektir. Ayırdığımız bütçe şimdilik 20bin TL. Sürpriz harcamalar için bir 5bin TL daha zorlayabiliriz.
Konuları madde madde tartışıp projeye öyle başlamak istedim. Hem bilmediklerimi öğrenmiş olurum, hem de gerçekten tıkandığım ve akıl almam gereken yerler var. Mutlaka bir bilirkişi çıkıp fikir verecektir diye umut ediyorum
Gelelim konu başlıklarımıza;
1- Araç seçimi: Modern görünümü ile chevrolet spark beni cezbetmiyor değil. 776 kilo ağırlığı var. Tahminimce motor, egzoz sistemi, yakıt deposu ve radyatör çıkınca 650 kiloya düşer. Bu da bataryalar için bize yeterince alan kazandırır. Fiyatı 19bin civarı.
Fakat sonrasında suzuki maruti yi gördüm ve 640 kilo olduğunu öğrendim. Bu da gereksiz parçaları çıkarınca tahmini 500 kilo demektir. Fiyatı da 5bin civarı.
2-Motor seçimi: Avrupa'da insanlar koca koca araçlara bile 10 kw dc motor kullanmışlar. Buradan yola çıkarakhttps://www.goldenmotor.com/ da bulunan 48v 10kw bldc motoru seçmek istiyorum. fiyatı 765$ + 180$ kargo = 945$ (tabi buna işleyecek gümrük vergisi hakkında en ufak bir bilgim yok)
Aynı site sağolsun motor controller için de kargo ücreti dahil 678$ istiyor.
Şimdi soru şu: Bu motoru ve controller i Türkiye sınırları içinde bulabilir miyiz? Motor seçimim uygun mudur?
3-Şanzıman ve motor bağlantısı: Bu konu hakkında çok takıntı yaptım, sanki her şeyi halletmişim gibi. dc motor ile şanzıman arasına bir bağlantı ekipmanı arıyorum ve bulamadım. lovejoy kuplaj diye bir aparat buldum ama çözüm olur mu bilemedim. çünkü kaynak yapıyorlar videolarda. buyrun buradahttps://www.youtube.com/watch?v=J59usb-EzQQ (bknz 1:35) ayrıcahttps://www.youtube.com/watch?v=ECFn2QTldHk(bknz 0:43)
Bu madde hakkında ayrıntılı bilgiler bekliyorum sizden.
4-Güç Kaynağı ve Yönetimi: Önceden de belirttiğim gibi bu konu hakkında bilgim hiç yok denecek kadar az. Sadece lityum pillerin bütçemi aşacağı kanısındayım. 100-120 km bir menzil yakalamak için bu motor ile hangi aküden kaç adet kullanmam gerekir? Bu akülerin ağırlığı ve şarj süresi ne olur?
Bir de bu BMS denen mekanizma lazım.
Son olarakta charger.
Aküleri belirleyince charger ı da ona göre ayarlarız diye açıkçası sadece bu tarz bir şey olabileceğini düşündüm.https://evolveelectrics.com/products/elcon-hf-pfc-2500-charger
5- Pedal seçimi: Bu araçlarda klasik telli pedallar bulunuyor. Burada sanırım 2 seçenek var. Ya telli mekanizmaya devam edip 100$ vererek şu parçayı almak.https://www.electriccarpartscompany.com/Curtis-br-3-Wire-PB-2-Pot-Box-Throttle-br-EV-Controller-Component_p_242.html
Ya da bu tarz elektronik bileşeni bulunan ortalama 80$ olan pedalı sonradan eklemekhttps://www.amazon.com/Mover-Parts-Throttle-Electric-Accelerator/dp/B07BBJPKCG
Bu madde üzerinde de yorumlarınıza çok ihtiyacım var. Hangisi sağlıklı olur, hangisi sıkıntı çıkarır görelim.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Konu aktıkça kafam açılır, aklıma geleni sorarım.
İlginiz için şimdiden teşekkürler. Saygılar...
Uzun zamandır merakla takip ettiğim elektrikli araç dönüşüm işini sonunda uygulamaya karar verdim. Fakat bir muhasebeci olarak baştan belirteyim motorlar ve bataryalar hakkında çok fazla bilgiye sahip değilim. Halihazırda bir makine mühendisi ve bilgisayar mühendisi arkadaşım ufakta olsa yardımda bulunabileceklerini belirttikleri için bu işe girmeye karar verdim.
Öncelikle hedefimiz şehir içi kullanım için max hızı 70-80 km civarı olan, tam şarjla ortalama 100-120 km yol yapacak bir aracı dönüştürmektir. Ayırdığımız bütçe şimdilik 20bin TL. Sürpriz harcamalar için bir 5bin TL daha zorlayabiliriz.
Konuları madde madde tartışıp projeye öyle başlamak istedim. Hem bilmediklerimi öğrenmiş olurum, hem de gerçekten tıkandığım ve akıl almam gereken yerler var. Mutlaka bir bilirkişi çıkıp fikir verecektir diye umut ediyorum
Gelelim konu başlıklarımıza;
1- Araç seçimi: Modern görünümü ile chevrolet spark beni cezbetmiyor değil. 776 kilo ağırlığı var. Tahminimce motor, egzoz sistemi, yakıt deposu ve radyatör çıkınca 650 kiloya düşer. Bu da bataryalar için bize yeterince alan kazandırır. Fiyatı 19bin civarı.
Fakat sonrasında suzuki maruti yi gördüm ve 640 kilo olduğunu öğrendim. Bu da gereksiz parçaları çıkarınca tahmini 500 kilo demektir. Fiyatı da 5bin civarı.
2-Motor seçimi: Avrupa'da insanlar koca koca araçlara bile 10 kw dc motor kullanmışlar. Buradan yola çıkarakhttps://www.goldenmotor.com/ da bulunan 48v 10kw bldc motoru seçmek istiyorum. fiyatı 765$ + 180$ kargo = 945$ (tabi buna işleyecek gümrük vergisi hakkında en ufak bir bilgim yok)
Aynı site sağolsun motor controller için de kargo ücreti dahil 678$ istiyor.
Şimdi soru şu: Bu motoru ve controller i Türkiye sınırları içinde bulabilir miyiz? Motor seçimim uygun mudur?
3-Şanzıman ve motor bağlantısı: Bu konu hakkında çok takıntı yaptım, sanki her şeyi halletmişim gibi. dc motor ile şanzıman arasına bir bağlantı ekipmanı arıyorum ve bulamadım. lovejoy kuplaj diye bir aparat buldum ama çözüm olur mu bilemedim. çünkü kaynak yapıyorlar videolarda. buyrun buradahttps://www.youtube.com/watch?v=J59usb-EzQQ (bknz 1:35) ayrıcahttps://www.youtube.com/watch?v=ECFn2QTldHk(bknz 0:43)
Bu madde hakkında ayrıntılı bilgiler bekliyorum sizden.
4-Güç Kaynağı ve Yönetimi: Önceden de belirttiğim gibi bu konu hakkında bilgim hiç yok denecek kadar az. Sadece lityum pillerin bütçemi aşacağı kanısındayım. 100-120 km bir menzil yakalamak için bu motor ile hangi aküden kaç adet kullanmam gerekir? Bu akülerin ağırlığı ve şarj süresi ne olur?
Bir de bu BMS denen mekanizma lazım.
Son olarakta charger.
Aküleri belirleyince charger ı da ona göre ayarlarız diye açıkçası sadece bu tarz bir şey olabileceğini düşündüm.https://evolveelectrics.com/products/elcon-hf-pfc-2500-charger
5- Pedal seçimi: Bu araçlarda klasik telli pedallar bulunuyor. Burada sanırım 2 seçenek var. Ya telli mekanizmaya devam edip 100$ vererek şu parçayı almak.https://www.electriccarpartscompany.com/Curtis-br-3-Wire-PB-2-Pot-Box-Throttle-br-EV-Controller-Component_p_242.html
Ya da bu tarz elektronik bileşeni bulunan ortalama 80$ olan pedalı sonradan eklemekhttps://www.amazon.com/Mover-Parts-Throttle-Electric-Accelerator/dp/B07BBJPKCG
Bu madde üzerinde de yorumlarınıza çok ihtiyacım var. Hangisi sağlıklı olur, hangisi sıkıntı çıkarır görelim.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Konu aktıkça kafam açılır, aklıma geleni sorarım.
İlginiz için şimdiden teşekkürler. Saygılar...