Fren bobini ısınma sorunu.

Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
337
Puanları
1
Yaş
40
değerli arkadaşlar,24vdc 70-ohm gelen bir fren bobininin ısınmasını nasıl önleyebilirim?artı fren bobinlerinin üzerinin polyester veya 404 le sertleştirilmesinin amacı izalasyonmudur yoksa,bobinin ısınmamasına bir katkısı varmıdır?bilgilerinizi paylaşırsanız memnun olurum .saygılarımla.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşım fren bobininin ısınması aslında normaldir ne kadar ısınıyor ki durumun polyesterle alakası yok o sadece bobini dış etkilerden korumak yalnız biz yaptığımız bobinlere epoksi dökerdik o çok sağlam olurdu sorunu başka yerde ara derim mesela balata sürtmesi varmı fren ayarı düzgün yapılmış mı bir kontrol et anormal ısınmalar mekanik hatalardan oluşuyor genelede
 
avrupa modellerde bobin çektikten sonra ısınmayı azaltmak için gerilimi yarıya düşürüyorlar
dene istersen bobin enerjilendikten 1sn sonra köprü diodu yarım dalgaya düşür...
 
doğru söylüyorsun yalnız o ısınmadan ziyade fren bobinin yay baskısını erken yenmesini sağlamak amacıyla yapılıyor bobin orjinal gibi sarılmışsa ufak ısınmalar normaldir
 
fren bobininin çektiği karşı metal plakayla bobin arasında boşluk kalmasıda bobini ısıtır bu iki yüzeyin temiz ve düz olması gerekir.
 
Frenleme başladığında motorun enerjisi kesilmelidir. Zaten Motorun serbest dönüşünü engellemek için fren kullanılır, diğer türlü motoru termik röleye veya termik şaltere bağladıysan şalter aşırı akımdan dolayı atması lazım. Ama genede herşey doğruysa devre doğru planlanmışsa sana tavsiyem frene giden 24 VDC kablosuna ters diyot bağla, Yani normal bir diyodun eksi ucunu frenin artı ucuna, frenin eksi ucunu da diyotun artı ucuna bağla, bir nevi köprüle, aynı zamanda diyot fren bobinine en yakın noktada olsun, elektrik en kısa yolu tercih eder, buradaki amaç bobinin üzerindeki biriken yükü boşaltmaktır.
 
Arkadaşlarımız değindiği noktalara değinecek bir yazı gereksiz olur kanısındayım. Benim değinmek istediğim nokta frenlerin çalışma prensibiyle ilgilidir. Genelde frenler enerjilendiğinde bağlı olduğu sistemi serbest brakır. Avrupanın bir çok normunun üstünde üretim yapan (anti kanserojen vs vs) bir firmanın yetkilisiyle yaptığımız konuşmada bu frenlerin neden hep fren modunda (enerjisizken) olduğunu sordum o abilerim bana bunun genel bir özellik olduğunu söyledi. Fakat Mekanikde ve elktrikde frenin ne kadar açık ne kadar kapalı kaldığı önemlidir. Kısaca frenlenme ve boşaltma zamanlarından hangisi çok ise onun tersi pozisyonunda enerji verilmesi daha sağlıklıdır(emniyet konumları hariç). Bobinin enerjisinin kısa aralıklarda verilmesi bobinin izalasyonunun özelliğini kısa zamanda kaybetmesini engeller. Daha da önemli konu ise fren asla yük miline değil motor miline bağlı olmalıdır. Frenleyeceği tork ne kadar az olursa fren ömrü o nisbetde artar. Her ne kadar üretim sonrası test edilmiş olsada bazı durumlarda frenin yanması yada aşırı ısınması normaldir(Defolu olabilir).Ücretsiz olarak değiştirebilirsin şayet makineniz yeni ise..
Kolay Gelsin...
 
fren bobininlerinin enerji geldiğinde ısınması normaldir ve balatalı tip olandan mı bu fren bbobini yoksa köprü diyor tipindne mi
 
tüm verilen bilgiler için çok teşekkür ediyorum..Allah Teala cümlemizin ilmini artırsın,saygılarımla.
 
arkadaslar,fren bobini isiniyorsa. balata surtmesindendir..fren bobini enrjdeyken gorev yapmaz.. onun gorevi enerji yokkendir. sebebide mesela bir asma dis cephe iskelesini dusunun. adam asagiya dogru iseleyi indiriyor farz edelim o anda elektrikler kesildi ve fren bobini sikti. eger fren bobini motor calisirken yani enerjideykn gorev yapsaydi.islele asagiya dogru dusecekti...
 

Forum istatistikleri

Konular
130,065
Mesajlar
932,707
Kullanıcılar
453,052
Son üye
mb92

Yeni konular

Geri
Üst