Fren Direnci

arkadaşlar bu fren dirençleri devreye nasıl bağlanmaktadır. ben sürücüyle yapılan bir vinç panosu yaptım ama frenleme direncini bağlamayı bilmiyorum
 
inverterde fren direnci baglanan uçlar vardır.inverter katalogunu okursan uçlar hakkında bilgi sahibi olursun.
 
üstadım ben invertör deki uçlarından bahsetmiyorum.ben otomasyon panosundaki şeklinden bahsediyorum.çeken kontaktöre nasıl bağlantılar yapmalıyım.
 
Ataletli yük altında çalışan bir sincap kafesli motoru durdurmaya kalktığınızda, yükün ataleti motoru çevirerek jeneratör olarak çalışmasına neden olur. Bu durumda motor, frekans konverterine enerjiyi geribesler. Enerji, DC barada gerilim yükselmesine sebebiyet verir. Frekans konverteri, bunu kompanse etmek için, çıkış frekansını arttırır, kaymayı azaltır ve motor yükünü arttırır. Bu durumda frenleme, konverter,motor ve sistemdeki güç kayıplarına bağlı olarak gerçekleşir. Çoğu zaman, pompa,fan ve konveyör gibi uygulamalarda yani kinetik enerjinin düşük veya frenleme zamanının kritik olmadığı durumlarda yeterli bir frenleme dirençsiz yapılabilir. Ancak bir motoru, sistemdeki güç kayıplarının müsaade ettiği süreden daha kısa sürede durdurmak isterseniz, enerjinin korunma prensibi nedeniyle, yükün kinetik enerjisini ısıya çevirmeniz gerekir. Klasik balata frenlerinde kinetik enerjinin sürtünme yoluyla ısıya çevrilmesi gibi. Frekans konvertörlerindeki dahili kıyıcı sistemi yardımıyla bu fazla kinetik enerji frenleme dirençleri üzerinde ısıya çevrilir ve havaya verilerek motor çok daha kısa sürede durdurulur.
 
arkadaşlar frenleme direnci kullanarak,motorun hızını sabit tutabilirmiyim
 
Ac sürücülere bağlanan fren dirençleri hakında bilgi verenlere şimdiden teşekkürler. ;)

Frenleme direnci seçiminde sürücü kadar yükde önemli: örneğin bir vincdeki frenleme direncinin gücü için bu ampirik değerlerin hiçbiri geçerli değil.
frenleme direncinin ohm değerini sürücü, watt değerini yükün karakteristiği belirler:
örneğin;
1 tonluk bir yükü 10 metre indirecek olan bir vinçdeki frenleme direnci; vincin hızına bağlı olarak yükü 20 saniyede indiriyorsa 5 kw, 30 saniyede indiriyorsa 3.5kw dır.
ancak sürekli devrede kalmayacağından en kötü çalışma koşulundaki soğuma süresi de hesaba katılarak daha düşük güçde (örn. %60) gibi bir direnç kullanılabilir.
 
İYİ GÜNLER BEN FRENLEME DİRENCİ NASIL HESAPLANIR BİLGİ ALMAK İSTİYORUM BİR FORMULU VAR MI
ORNEK 50 OHM 1500 WAT DİRENC SARMAK İSTİYORUM BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM
 
Ataletli yük altında çalışan bir sincap kafesli motoru durdurmaya kalktığınızda, yükün ataleti motoru çevirerek jeneratör olarak çalışmasına neden olur. Bu durumda motor, frekans konverterine enerjiyi geribesler. Enerji, DC barada gerilim yükselmesine sebebiyet verir. Frekans konverteri, bunu kompanse etmek için, çıkış frekansını arttırır, kaymayı azaltır ve motor yükünü arttırır. Bu durumda frenleme, konverter,motor ve sistemdeki güç kayıplarına bağlı olarak gerçekleşir. Çoğu zaman, pompa,fan ve konveyör gibi uygulamalarda yani kinetik enerjinin düşük veya frenleme zamanının kritik olmadığı durumlarda yeterli bir frenleme dirençsiz yapılabilir. Ancak bir motoru, sistemdeki güç kayıplarının müsaade ettiği süreden daha kısa sürede durdurmak isterseniz, enerjinin korunma prensibi nedeniyle, yükün kinetik enerjisini ısıya çevirmeniz gerekir. Klasik balata frenlerinde kinetik enerjinin sürtünme yoluyla ısıya çevrilmesi gibi. Frekans konvertörlerindeki dahili kıyıcı sistemi yardımıyla bu fazla kinetik enerji frenleme dirençleri üzerinde ısıya çevrilir ve havaya verilerek motor çok daha kısa sürede durdurulur.
Fren direnci ile fren kıyıcı arasındaki fark nedir ustam
 
İYİ GÜNLER BEN FRENLEME DİRENCİ NASIL HESAPLANIR BİLGİ ALMAK İSTİYORUM BİR FORMULU VAR MI
ORNEK 50 OHM 1500 WAT DİRENC SARMAK İSTİYORUM BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM
CrNi teli 50 ohm olarak ölçüp elde edebilirsiniz veya uygun fiyata biz size satabiliriz.;) www.denkotomasyon.com.tr
Fren direnci ile fren kıyıcı arasındaki fark nedir ustam
Aynı şeyler diyebiliriz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Geri
Üst