Güç Elektroniği kart tamiri hakkında

bagztov

Üye
Katılım
5 Nis 2018
Mesajlar
182
Puanları
6
Yaş
26
Herkese merhaba, iyi forumlar.
Ben yaklaşık 1-2 yıldır invertör kaynak makineleri ve solar invertör tamirleriyle uğraşıyorum ama daha çok bilgi ve tecrübe sahibi olmak istiyorum. Ancak karşımda bazı engeller var bunları aşmak için siz değerli ustalarımdan bilgi edinmek istiyorum.

1- Yeni taktığım parçanın tekrardan arızalanması (Daha denerken)

2-3 kez başıma geldi. Arızalı mosfet, IGBT v.s bulup yenisiyle değiştirdim. Kaynak makinesini seri lamba ile denememe rağmen ampul yanıp söndü sonra çat sesi geldi ve parça pert oldu. Bunun önüne nasıl geçebilirim? Parçalar aslında 1-2 dolar ama döviz yüksek ve kartlarda sayıları da 4-8 adet olduğu için para çöpe gidiyor. Bunun önüne nasıl geçilebilir? Solar invertörde de birkaç kez aynısı oldu, Aküden voltajı verince parça tekrar bozuluyor.

2- Muadil parça

Şu an elimde arızalı 5KW akıllı invertör var. Kartında 9 adet OST60N65HSX var 2 tanesinin 3 bacağı da kısa devre ama internette bizim sitelerde bulamadım. Hep yabancı sitelerde çıkıyor. Datasheete bakarak voltaj, akım, bacak yapısı gibi özellikleri tutan başka IGBT taksam ne olur? 7 tane kendi parçası 2 tane muadil olursa sıkıntı olur diye düşünüyorum. Aynı kartta 16 adet T2500 var, N kanal mosfet. Bunların da birçoğu arızalanmış ve bunlar da türk sitelerde yok. Şimdi aynı voltaj aynı amperde n kanal mosfet bulup 16 adedini de değiştirmeli miyim?

3- Solar invertör deneme:

Basit LED, lamba, röle, kontaktör v.s denemek için atölyemde 12V 40A, 24V 10A LED Trafoları var. Solar invertörleri denemek için tanıdık oto elektrikçiden akü rica ediyorum ama o da bir yere kadar. Ayrıca ilk maddede bahsettiğim parça koruma bu solar invertörler için de geçerli. Aküden direk enerji vermek kısa devre varsa parçaları tekrar bozabiliyor. Laboratuvar tipi voltaj ve akım ayarlı bir güç kaynağı alsam ve amperi biraz düşük tutsam invertörü yüke sokmadan 220V çıkışı görecek kadar ama arıza varsa da güç kaynağını korumaya geçirecek kadar deneme yapabilir miyim? 0-60V en fazla 10A bulabildim ama bu amper yetmez diye düşünüyorum. Siz invertörleri nasıl deniyorsunuz? 0-48VDC - 0-30A Ayarlı güç kaynağı bulabilirsem yeterli olur diye düşünüyorum.

4- Araç gereçler:

Sadece multimetre yerine Curve Tracker v.s gibi arıza bulucular işimi kolaylaştırır mı? Kimisi multimetre ile her arıza çözülür diyor kimisi arıza bulucu işleri çok kolaylaştırıyor diyor bir türlü emin olamıyorum. Sizlerin kullandığı metot ve araçlar nelerdir? Aslında benim için zaman pek önemli değil daha yolun çok başındayım ama arızaları nokta atışı bulmak istiyorum. Mesela yeni IGBTtakıp enerji verdiğimde patlasın istemiyorum. Kart elime ulaştığında o IGBT neden kısa devre olmuş? Yeni taksam düzelir mi yoksa yeni de bozulur mu? bunların yorumunu neye göre yapabilirim?

Epey uzun oldu kusura bakmayın. Şimdiden cevap yazanlar için teşekkür ederim.
 
öncelikle kolay gelsin ve başarılar, kolaylıklar dilerim. benim gibi elektronikten anlamayıp ta Elektronik kart tamircisinden tavsiyeler. bir bakışta anlamak için çok fırın ekmek yemen lazım. yani o kadar çok tamir edemeyeceksin ki, tamir edilebileni bakınca anlayacaksın. bu seni kesinlikle korkutmasın. çünkü bazen sen yetersiz kalırsın, bazen de teknoloji seni yetersiz bırakır. dünya markası invertör, üzerindeki her parça çalışıyor ama çıkış yok (yazılımı ve kontür yada çalışma saati) burada tıkanır kalırsın. elinden bir şey gelmez. seri lamba candır bazen bir değil iki tane bağlaman gerekir bu cihazın gücüyle orantılıdır. büyüdükçe öğrenirsin. şu arızalı ıgbt ve mosfet değişimi olayında, değiştirirken bir teki patlak olsa bile hepsini değiştir muadili olsa bile, hatta yoksa yakın değerde olanları bile. eğer ayaklarında direnç varsa ki çoğunda var o dirençleri de temizle. bir de bu cihazlar genelde grub halinde çalışır 1-2-3-4-5-6. genellikle ya girişten patlatır yada çıkıştan. mosfet/ıgbt hepsini sök ve ilk önce girişi tak ve enerji ver(seri lambalı lütfen) çıkışı test et. şimdi sakın 8 mosfetle çalışan zımbırtı 2 taneyle çalışır mı? çalışır ama burada tam kapasite ve verimden bahsetmiyoruz ve uzun süreli çalıştırmaktan da değil. test. bir çok kişinin bilip te yapmadığını yap giriş katı ve çıkış katını iyi öğren. yazılımı olan cihazlardan çok (kontür/çalışma zamanı) düz cihazlara ağırlık ver.
hatta boş bir vaktinde ara beni bu konuda çok kafa ütülerim.
 
öncelikle kolay gelsin ve başarılar, kolaylıklar dilerim. benim gibi elektronikten anlamayıp ta Elektronik kart tamircisinden tavsiyeler. bir bakışta anlamak için çok fırın ekmek yemen lazım. yani o kadar çok tamir edemeyeceksin ki, tamir edilebileni bakınca anlayacaksın. bu seni kesinlikle korkutmasın. çünkü bazen sen yetersiz kalırsın, bazen de teknoloji seni yetersiz bırakır. dünya markası invertör, üzerindeki her parça çalışıyor ama çıkış yok (yazılımı ve kontür yada çalışma saati) burada tıkanır kalırsın. elinden bir şey gelmez. seri lamba candır bazen bir değil iki tane bağlaman gerekir bu cihazın gücüyle orantılıdır. büyüdükçe öğrenirsin. şu arızalı ıgbt ve mosfet değişimi olayında, değiştirirken bir teki patlak olsa bile hepsini değiştir muadili olsa bile, hatta yoksa yakın değerde olanları bile. eğer ayaklarında direnç varsa ki çoğunda var o dirençleri de temizle. bir de bu cihazlar genelde grub halinde çalışır 1-2-3-4-5-6. genellikle ya girişten patlatır yada çıkıştan. mosfet/ıgbt hepsini sök ve ilk önce girişi tak ve enerji ver(seri lambalı lütfen) çıkışı test et. şimdi sakın 8 mosfetle çalışan zımbırtı 2 taneyle çalışır mı? çalışır ama burada tam kapasite ve verimden bahsetmiyoruz ve uzun süreli çalıştırmaktan da değil. test. bir çok kişinin bilip te yapmadığını yap giriş katı ve çıkış katını iyi öğren. yazılımı olan cihazlardan çok (kontür/çalışma zamanı) düz cihazlara ağırlık ver.
hatta boş bir vaktinde ara beni bu konuda çok kafa ütülerim.
Estağfurullah usta, kafa ütülemek ne kelime. İlgilendiğin için çok teşekkür ederim.
Denerken sadece girişler için her zaman 2 adet mi takılır? Yoksa bunu akım yollarından anlayarak nereye kadar giriş olduğunu anlayıp ona göre mi parça sayısı belirlenir? Bir de bu invertörlerin topolojilerinde batarya tarafı var. Girişten kastınız bu kısım mı acaba? Bu topolojiler hakkında önerebileceğiniz bir kaynak var mı?
Bir de siz sadece girişleri takıp akü ile mi deniyorsunuz? Yoksa güçlü bir güç kaynağı veya redresör ile mi? Tekrardan teşekkür ederim
 
iki lamba makinenin gücü ile alakalıdır. (bu arada lütfen 100 watt akkor flaman olsun) ac dc çok fark etmemekle beraber. mutlaka her kartta/ cihazda bir giriş katı, bir de çıkış katı vardır. girişi ve çıkışı görüp bakmak bilmek lazım. invertör dc gir ac çık. ac tarafında arıza varsa mosfet yanığı aşırı yük demek, giriş kısmında yanık varsa hatalı +/- girişi demek. bak ben emekli olduktan sonra kart tamircisi oldum. bileşenlerin adlarını bile tam bilmem. benim için üzerindeki yazılar ve renkleri önemli. bir de datasheet okumayı iyi öğrenmek lazım. eş değerlerde acayip işe yarıyor. bak ben direnç okumayı bilmem, ama forumda @ikayserili ustamızın yaptığı bir program var onu kullanıyorum. bilmek demek her şeyi bilmek demek değildir. bilmek demek bilgi kullanabilmektir.
 
iki lamba makinenin gücü ile alakalıdır. (bu arada lütfen 100 watt akkor flaman olsun) ac dc çok fark etmemekle beraber. mutlaka her kartta/ cihazda bir giriş katı, bir de çıkış katı vardır. girişi ve çıkışı görüp bakmak bilmek lazım. invertör dc gir ac çık. ac tarafında arıza varsa mosfet yanığı aşırı yük demek, giriş kısmında yanık varsa hatalı +/- girişi demek. bak ben emekli olduktan sonra kart tamircisi oldum. bileşenlerin adlarını bile tam bilmem. benim için üzerindeki yazılar ve renkleri önemli. bir de datasheet okumayı iyi öğrenmek lazım. eş değerlerde acayip işe yarıyor. bak ben direnç okumayı bilmem, ama forumda @ikayserili ustamızın yaptığı bir program var onu kullanıyorum. bilmek demek her şeyi bilmek demek değildir. bilmek demek bilgi kullanabilmektir.
Çok sağol ustam sayende yeni yeni şeyler öğreniyoruz ve daha da öğreneceğimiz çok şey var. Vakit ayırdığın için çok teşekkür ederim
 
iki lamba makinenin gücü ile alakalıdır. (bu arada lütfen 100 watt akkor flaman olsun) ac dc çok fark etmemekle beraber. mutlaka her kartta/ cihazda bir giriş katı, bir de çıkış katı vardır. girişi ve çıkışı görüp bakmak bilmek lazım. invertör dc gir ac çık. ac tarafında arıza varsa mosfet yanığı aşırı yük demek, giriş kısmında yanık varsa hatalı +/- girişi demek. bak ben emekli olduktan sonra kart tamircisi oldum. bileşenlerin adlarını bile tam bilmem. benim için üzerindeki yazılar ve renkleri önemli. bir de datasheet okumayı iyi öğrenmek lazım. eş değerlerde acayip işe yarıyor. bak ben direnç okumayı bilmem, ama forumda @ikayserili ustamızın yaptığı bir program var onu kullanıyorum. bilmek demek her şeyi bilmek demek değildir. bilmek demek bilgi kullanabilmektir.
Programa nasıl ulaşırız indirmek için link var mı?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,648
Kullanıcılar
452,667
Son üye
eengmert

Yeni konular

Geri
Üst