Gamak 200 KW Bir Motorumuz Haftada 1 Yanıyor.

gamak 200 kw bir motorumuz var hız konvertörüne bağlı (mıcromaster 440)bu motor320 340amper akım çekerek aşırı ısınmadan neredyse haftada bir yanıyor.bunun derdi nedir acaba..motoru elliyorum çalışırken ateş gibi. akımına bakıyorum 324 amper.ertesi gün kavrularak yanmış.sorum şu hocam eger sıkışıklık var ise yüksek akım ceksin. oda yok. benim bilmediğim bir şeymi var.selamlar...

motorunzu hangi hız aralığında çalıştırıyorsunuz. Eğer düşük hızlarda çalıştırıyorsanız kendi soğutması yetersiz kalıyordur. bu urumda harici bir soğutma yapmanız gerekiyor.
Aşırı Isınma
Aşırı ısınma motor arızasının ve motor-tahrik sisteminin diğer problemlerinin işaretidir.
Aşırı ısınma öncelikle motor sargı izolasyonunun çabuk eskimesine neden olur. Aşırı ısınmadan sonra motor tatmin edici bir şekilde çalışabilir fakat motorun kullanım ömrü kısalmıştır. Maksimum motor ömrü için aşırı ısınmanın nedenlerinin belirlenmesi ve ortadan kaldırılması gerekir.
Motorda ve motorun tahrik ettiği sistemde oluşan bazı problemlerden dolayı meydana gelen aşırı ısınma nedenleriaşağıdaki gibi gruplandırılabilir.
• Yanlış motor seçimi: Yükün moment-hız karakteristiğine uygun olmayan ve sürekli çalışma hali için yüke göre gücü olmayan motorun seçimi motorda aşırı ısınmalara yol açar
• Yetersiz motor soğutması:
1. Tozlu ve kirli ortamlarda çalıştırılan motorlarda, motor üzerinde biriken toz ve kirlerin hava akışını engellemesi ve motorun yüzeyine hava akışının iyi temas etmemesi
2. Ortam sıcaklığının ve soğutma havası sıcaklığının yüksek olması. Özellikle tropikal ve sıcak iklim bölgelerinde tesis edilen tesislerde sıkca görülen bir durum olmakla beraber hava sirkülasyonun iyi olmadığı temiz hava girişinin bulunmadığı çevre şartlarındada raslanılır.
3. Açık havada tesis eden motorun doğrudan güneş ışığı etkisi altında kalması motorun çevre sıcaklığınında yüksek olması durumunda aşırı ısınmaya yol açar.
motorunuzu sardırırken izalasyon sınıfını H sınıfı şeklinde sardırınız.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Arkadaslar SURUCUNUN BAZI AYARLARIVAR ONLARI GOZ ONUNDE BULUNDURULALIM MOTORLAR 600 D\D DUSUK CALISTIGIN BU TIP PROBLEMLER CIKABILIR SURUCUNUN AYARLARI BOZUK OLDUGU MOTORU YAKMASINDAN BELLI TAVSIYEM P 10 U 30 P970 1 YAPIP BEKLEYIN SURUCU FABRIKA AYARLARINA DONECEK MOTOR ETIKETINI DOGRU GIRIN TAKILDIGINIZ BIRSEY OLURSA BANA ULAS YARDIMCI OLAYIM MOTORUN SOGUTMA PROBLEMINI ORTADAN KALDIRIN TEL 0536 890 38 97 (MURAT )
 
motora kullanmış olduğun sürücü motorundan yuksek kw lıysa motorun ısınsa yada anlık sıkışmalarda aşırı akım çekse yinede arızaya geçmez sana tavsiyem motorun ısınma nedenı makınaya tam sınırda bır kw da kullanılmasındanddır motorunun kw tını buyut hıcbır sorunun kalmaz herhangıbır motıorcuda bır ust modelıle takas yapabılırsın ıkıncı elcılerde
 
arkadaslar hepinize teşekkür ederim.kusura bakmayın detaylı açıklkayamadım ama çok önemli bilgiler verdiniz..mm 440 ı sadece yol vermek için kullanılıyor.yani start verildiğinde 50 hz ye ulaşıp yoluna devam ediyor. bütün verilen bilgilere bakacagım.birde dc bara gerilimi var 512 v gösteriyor.acaba buda yüksekmi? bunun bi zararı varmı ısınması yönünde..selamlar
 
Motorlarda isteğe bağlı olarak sıcaklık algılayıcı vardır bunu sürücünün ilgili girişlerine(termistör girişleri) girip motorun durdurulmasını sağlayabilirsiniz..


Katılıyoruum akım değerleri normal ise fiziksel olarak bir hata yada eksiklik olabilir ...
 
motorun baglantısı üçgen olmalıdır egerki yıldız baglıysa ısınır bunu kendibaşıma geldiginden biliyorum.
 
arkadaşlar 200 kw lık motor pratikte 380 A civarında akım çeker.eğer motor 340 A akım çekiyorsa bu motor nominal devrine yakın devirde kullanılıyor demektir.benim kanım rotor kısadevre çubuklarında problem var.eğer öyleyse, motor devreye alındıktan ilk bir saat içersinde kendini belli eder.eğer rotor mili sıcaklığı stator sıcaklığından daha fazla ise problemin rotordan geldiği anlaşılacaktır.Bu işlem el yordamıylada yapılabilir.rotordaki sıcaklık rulman yağlarınında özelliğini bozacağından motor sıklıkla rulman vede yatağınada zarar verecektir.
 
arkadaşlar bu konu ile ilgili hepimiz seferber olduk..motor ateş gibi. laser tabanca ile sıcaklık ölçtük.size aktarayım dedim. pompa ısısı 40-45 derece ... rulman yatağı ve ön kapak ısısı aynı 100 108 derece ...statorun tam ortası 80 derece ve arka yani pervane tarafı 60 derece..
 
motor sürekli devredemi eğer girip çıkıyorsa buda problem yaratabilir.Güç devreni kontrol etmeni öneririm..
kolay gelsin...
 
Duruş kalkış zamanları da önemlidir.Sürücüden girip duruş ve kalkış zamanın ayarlaması yapılmalıdır.Kalkarken veya dururken fazla akım çekip zorlanabilir.mesela 5 sn de duracak motoru 10 sn de durdurmaya çalışırsak motor sargıları zarar görebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,050
Mesajlar
922,855
Kullanıcılar
451,320
Son üye
agurpinar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst