Gamak 200 KW Bir Motorumuz Haftada 1 Yanıyor.

Motorun klemenslerindeki gerilim nedir.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
motor klemensindeki gerilim 387 V.yalnız bu panel üzerinden baktıgım deger.klemensten ölçmem gerekirmi acaba .selamlar...
 
Üç fazıda da ölçüp, bildirirseniz sevinirim.DC bara geriliminiz bana göre düşük.Belki sürücüyü değiştirmeniz gerekebilir.
 
Merhaba

İlk mesajı attığınız günü baz alırsak oda 8 ekim 2010. Hafatada bir motorun yandığını var sayarsak 4 hafta geçmiş sanırım 4. kez motorunuzun yanmış olması gerekiyor. Buda sizin ve işletmeniz için baya büyük bir zarar olamalı diye düşünüyorum. Çok üzücü bir durum bu.

Arkadaşlar zaten baya mantıklı yorumlar yapmışlar artık bundan sonra yapılacak pek yorum da yok. Tekrar teoriye girmeninde bir anlamı yok. Bu sistemi kim tune etti ise bence ondan yardım almalısınız. Bir motorun bir kez yanması normal ama haftda bir yanması ya çok kritik bir hata yada çok basit bir hata.

İyi çalışmalar.
 
132 kw motora bende kırıcı tesısınde mıcromaster 440 ıle yol verıyorum
surucunuzun parametre ayarları ne durumda hepsını kontrol edın ve bobınaj hatası olup olmadıgından olcumle emın olun yada motorunuzu olçturun
ınvertorun parametrelerıde onemlı husus
 
Motor sargıları içersine termistör koymakta fayda var.
 
Motorlarda isteğe bağlı olarak sıcaklık algılayıcı vardır bunu sürücünün ilgili girişlerine(termistör girişleri) girip motorun durdurulmasını sağlayabilirsiniz.
 
Şunları bir deneyin;

1) Yatak ve rulmanları kontrol edin eskimiş olabilir.

2) Motorunuz iki faza kalmış olabilir. Bunun için devrede faz koruma rölesi var mı ?

3) Motorun stator sargılarında herhangi bir kısa devre var mı ? Var ise AVO metre ile kontrol ediniz.

Motorunuz sürekli yanıyor ise sarım yaptırdığınız bobinajcının işçiliğide önemli bunun için sürekli para vermeniz gerekmiyor. Artık kimse bozulan motora sarım yaptırmıyor yeni motor alınıyor çünkü çok masraflı...



KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
2010 yilinda sorulmus bir soru arkadaslar cevaplarken tarihlerine bakmakda fayda var
 
motorun bukadar sık yanması anormal bobinajcı düzgünse sarımla ilgili sıkıntıda olmaz stator ve rotor kısa devre çubukları kontrol edilebilir... işletmede sıkıntı olabilir yani yük vs besleme yanan motor ama yakan ne ..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,703
Mesajlar
929,096
Kullanıcılar
452,408
Son üye
octaiceri

Yeni konular

Geri
Üst