Gamak 200 KW Bir Motorumuz Haftada 1 Yanıyor.

Eğer motor tam yüke yakın çalışıyor ise soğutma sorun olmaz, eğer mekanik bir sıkışma var ise sorun bu olabilir veya motor sarılırken düşük saflıkta bakır tek kullanılıyor ise bu sorun olabilir. Eğer sargılarda hata yapılıp veya bilinçli olarak ticari kaygılar ise motor daha düşük güç değerine göre sarılır ise sorun olabilir. Motor sürücü kullanıyorsanız tam yükte motor çıkış gerilimini enerji analizörü ile kontrol edin eğer gerilimin crest faktörü (tepe değer çarpanı) yüksek ise sorun olur.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
motor kaplın veya kasnak ayarı nasıl
kontrol et problem olabılır
bır arkadasın dedıgı gıbı rotor cubukları kırık olabılır bunu amp ıle gorebılırsın
kestırımcı Bakım cıhazı ıle mororununu kontrol ettır.
on rulman ısısı fazla gıbı yaglama veya kotu ayar habercısıdır.
 
slm arkadaslar benımde buna benzer sorunlarım oldu 137 kw moru 1 haftada 2 kere yaktık akımları degerın uzerınde degıl ve 2 secenekde bunu anladık yanmasının sebebını
bırıncısı gamakla konustuk hız kontrol kullanıyorsanız sargılar ona gore degıl dedıler ıkıncı sebebse dalgalı akım yanı motor bı 180 a cekıyor sanıyelık 195 cekıyor devamlı degısıyor en buyuk etkende buymus cunku bu pinomatık moturunun fanı dengesızmıs dalgalı akım cekmesını ve moturun asırı ısınıp yanmasına sebeb oluyormus daha sonradan bunu anladık fanı degıstık duzeldı dalgalı akım kayboldu sısde akımı k0ntrol edın dalgalı ıse asırı ısınmadan yanar ve onunda sebebı yıne morun kullanıldıgı alandan gecer
 
bu güçte frekans konvertör kullanılan motorların rotor ankoç kanalları farklı imal edilmesi gerekir örneğin çift kafes değil tek kafes olması gerekir

rulmanın bir tanesininde ön veya arka özel yalıtımlı rulman kullanmak gerekir

hız kontrolünde motorun devri anma devrinden düşük çalışıyorsa mutlaka cebri soğutma kullanılması gerekir vernikleme işlemi sanayide olduğu gibi yapılıyorsa bu doğru değildir bunun yerine daldırma usulu ya da vakumlu vernik kullanılmalı

ısıyı görebilemek için pt 100 veya termistör kullanmak gerekir

motorun rotorun kısa devre çubuklarında kopma veya boşluk olabilir.

sekmen ankara
 
Bana kalırsa hiç uğraşma böyle büyük güçteki motorlar bir defa yandıktan sonra tekrar sardırmakla iflah olmuyor.Tafsiyem motoru sardırmakla uğrayacağın zaman ve para kaybı yerine motorun yenisini alıp takmak en mantıklısı.....
 
Büyük güçlü motor olsa da sarılmasındaki tek problem verimi düşer ama sarılmaz diye birşey yok. Fanını kontrol et
 
motoru yıldızda çalıştırın
 
cevapları okudum herkes bidiği kadarıyla konuya yaklaşmış ama gerçek sorun elektromanyetik harmoniklerdir bunlar için çıkışa bağlanan özel reaktanslar kullanılır,sebebide inverterlerin oluşturduğu sinüs enerjidir bu enerji modüle edilmiş kare dalgadan elde edilir,yani gerilimde kare akımda sinüs ve bunların frekansları 10- 20 khz ile modüle edildiği için motor üzerinde kullanılmıyan enerji birikir şebekedeki 3. harmoniğin yaptığı sorunlar gibi bu problem bir tek sizde yok genelde 100kva üzeri inverter kontrollü bütün motorlarda yanma riski vardır bunun için firmalar özel çıkış reaktansları üretirler birde inverterin taşıyıcı frekansı ne kadar düşük olursa aşırı ısınma riski o kadar azdır yalnızca motordan biraz cıyırtı sesi gelir
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,703
Mesajlar
929,088
Kullanıcılar
452,407
Son üye
yusomsn88

Yeni konular

Geri
Üst