İstediğiniz 13.3-13.2 voltaj değerini yakalamak için dc.ye çevrilmeden yani ac. olarak bir trafoya girmesi,sonra da bir voltaj regülatörüne girmesi gereklidir,modifikasyonlu motorunuzun çıkışıyla daha sağlıklı bir akü şarjı yapabilmeniz için.Bunun için LM7812C'li regüleli bir entegre devresinden ayrıca faydalanabilirsiniz.Yukarıdaki devre 30 ampere kadar olan çıkış akımını sağlıyor,6 adet kaskat olarak bağlanmış transistörlerinin de desteğiyle.Ama küçük bir sorunu vardır,sadece 12 volt dc. vermektedir,bu da 12 voltluk aküyü şarj etmez,ayni akü voltajında olduğu için bildiğinzi gibi.Şarj edebilmesi için de,regülasyonun sınırını,GND kısmına seri olarak ilave edeceğiniz bir zener diyot bağlamanızla(Modifikasyonla) bu sorunu kendiliğinden çözebilirsiniz.Seçeceğiniz zener diyot,örneğin 1.2 voltluk zenerse eğer, LM7812C'nin (Sarı renkli 3 bacaklı entegre)'nin GND (Toprak) kısmına seri olarak bu zeneri bağladığınızda çıkışta 12+1.2=13.2 volt dc. gerilim(Sabit ve rüzgarın hızında değişmeyecek) 2.4 voltluk bir başka zeneri seri bağlarsanız eğer,bu defa da 12+2.4=14.4 voltluk değişmeyen,sabit bir voltajı sürekli,devir sayısından,voltaj dalgalanmalarından muaf,etkilenmemiş şekliyle de elde edersiniz.
Çıkış akımı zenerli bu modifikasyonla da yine max. 30 amper çıkışlı olur,bu değişmez.30 amperlik talebiniz için de,devrede verilen trafo değerini kullanabilirsiniz.Ancak 20 amperle 200 amperlik bir akü şarjı için 35 amper,24 volt çıkışlı trafo gücü fazladır,24 volt,25 amperlik bir trafoyu girişte güç kaynağı trafosu olarak seçersiniz,yine sigortayı da yalnız çıkışta 20 amperlik alırsınız.(1 amperlik
Sigorta LM7812C'nin normal çıkış değeridir,yani her iki durumda da 1 amper seçilmelidir.)
7 adet olan dirençler;100 ohm.,0.5 watt. değerli bir direnç(R7) ve 0.1 ohm.5 watt (R1,R2,R3,R4,R5,R6)olanı transistörle birlikte kullanılmış olan 6 adedi de,ayni değerlerde kullanılmıştır.47 000 mFarad,470 mFarad ve 10 mFarad'lık 3 adet elektrolitik kondansatör devrede kullanılmıştır.Devrede kullanılan TIP 2955 güç transistörlerini de,mutlaka alüminyum bir soğutucuya(Soğutucudan da izolasyon sağlayarak,ayrıca ped kullanarak) vidalayıp monte edersiniz.Köprü diyottaki 4 adet diyodu 200 amperlik alternatör diyot tablasından(Gömülü olan 6 adet diyottan) 4 tanesini,eğer sağlamlarsa alıp ve köprü diyot yapıp kullanırsınız.
Bence bu modifikasyonlu regüle entegre devresi,30 ampere kadarlık olan max.çıkışıyla sizin için ideal olacaktır.Araçlarda(Oto,kamyon,otobüs,vb.) kullanılan alternatör konjenktörü(Voltaj regülatörü) prensip olarak rotor uyartım akımını açıp-kapamalı tipte bir denetlemeye sahip bulunduğu için,kullanılması da düşünülemez.Akü şarjı için LM7812'yi modifike ederken bence 2.4 voltluk zener kullanmanız akünün tam şarjı için daha iyidir,gerçi 1.2'lik zenerle yaptığınız modifikasyonla da,yani 13.2 volt dc. ile de aküyü şarj edebilirsiniz.Ancak motorlu araçlarda tercih edilen 14.4 voltluk akü şarj gerilimi,daha iyi bir netice,şarj performansını ayrıca almanızı sağlayacaktır düşüncesindeyim.Seçim yine de tamamiyle sizindir.Kolay gelsin.