Sn. saftilki,ben yalnız son küçük resme göre bir yorum yapmış,modifikasyonla ilgili olan ayrıntıları tam incelememiştim,kusura bakmayın.Birinci rotor sabit mıknatısla dönüp alternatörün çalışması için gerekli iç uyartım akımını,kendi içinden ayni mil üzerine bağlı olarak dönerek üretmiş olacak,2.rotor da(Asenkron motor rotorunun baş ve sondaki kısa devre halkaları çıkarılmış,bobin oyukları ve elektromıknatıs yerleşimi uzun dikdörtgenler şeklinde yapılması işaretlenmiş) bu üretilen elektrikle,statorda 3 fazlı ac.'yi üretmiş olacak tam anladığım şekliyle.
Size üçgen lamalı rotor uyartım profilli,elektromıknatıslı konstrüksiyon yapım şeklinin nedenini açıklamış,sebebinin,mağnetik akı verimini arttırmış olabilmek amaçlı farklı bir uygulanış şekli olduğundan biraz bahsetmiştim.Ama,bu konstrüksiyon şekli mutlaka bu şekliyle,sizin de merak edip sorduğunuz şekliyle olacaktır diye bir kanun,genel bir kaide asla yoktur.İşlenme,uygulanma kolaylığı,pratikliği hangi şekli vermenizi kolaylaştırıyor,zorunlu ona yönlendiriyorsa,bu mavi kalemle uzun dikdörtgen profilde tasarladığınız şekliyle de pekala değişken mağnetik akı ayrıca bir statorda oluşturulup,Elektrik akımı yine üçgen lamalıdaki gibi alınabilir.Bunda çok büyük bir uygulanış farkı yoktur.Dediğiniz gibi daha önce de,meraklı bir üyeye,yapacağı bir modifikasyonda,yani elektromıknatıslıdan,daimi mıknatıslı bir alternatör rotoru oluşturmasında,neodyum mıknatısları bu şekilde,üçgen birbirinin içine tam girecek şekilde bir dizilim zahmetli olacağından,sizin çizimde yaptığınız şekliyle,daha kolay ve pratik uygulanması açısından tavsiye edip yapabileceğinden söz etmiştim.Burada önemli olan oluşturulacak olan elektromıknatıs aralıklarının,birbirine çok uzak mesafeli olmaması ve dönme sırasında N-S-N-S .. şeklinde birbiri ardı sıra gelerek,stator oyuklarındaki aralıklarla tam bir uyum içine girip,elektrik akımını daha verimli verebilmesidir.
Asenkron motorlarda uğultu problemi bildiğiniz gibi rotor saçları hafif eğimli yapılarak her iki başta,alüminyum kısa devre çubuklarıyla birleştirilir.(Sincap kafesi) Yapılan denemelerde bu şekilde uğultuların azaltılabildiği görülmüştür.Sizin tornaya girecek sisteminizde de bu eğiklik bir miktar varmış gibi görünüyor.Ama bu tertip şekli asenkron motor içindir,yani sizin yapacağınız mıknatıs diziliminin merkezkaç kuvvetler ve dizayn kolaylığı açısından kanımca düz yapılmasının daha iyi olacağı kanaatini taşıyorum.Bu rüzgarda çalışacak bir sistem olacaksa,rüzgar uğultusundan daha yüksek olamayacağını tahmin ediyorum.Ama arabada kullanılsa belki rölantide yalnızca dediğiniz modellere has olarak belki bir rahatsızlık verebilir diye düşünürdüm.Sizinkinin düz yapılan bir konstrüksiyon şekliyle bile,dış ortamdaki bir rüzgar sesiyle birlikte,pek fazla da rahatsızlık verebileceğini tahmin etmiyorum.Umarım o şekliyle de ayrıca sorunsuz olur ve çalışır.Kolay gelsin.
Size üçgen lamalı rotor uyartım profilli,elektromıknatıslı konstrüksiyon yapım şeklinin nedenini açıklamış,sebebinin,mağnetik akı verimini arttırmış olabilmek amaçlı farklı bir uygulanış şekli olduğundan biraz bahsetmiştim.Ama,bu konstrüksiyon şekli mutlaka bu şekliyle,sizin de merak edip sorduğunuz şekliyle olacaktır diye bir kanun,genel bir kaide asla yoktur.İşlenme,uygulanma kolaylığı,pratikliği hangi şekli vermenizi kolaylaştırıyor,zorunlu ona yönlendiriyorsa,bu mavi kalemle uzun dikdörtgen profilde tasarladığınız şekliyle de pekala değişken mağnetik akı ayrıca bir statorda oluşturulup,Elektrik akımı yine üçgen lamalıdaki gibi alınabilir.Bunda çok büyük bir uygulanış farkı yoktur.Dediğiniz gibi daha önce de,meraklı bir üyeye,yapacağı bir modifikasyonda,yani elektromıknatıslıdan,daimi mıknatıslı bir alternatör rotoru oluşturmasında,neodyum mıknatısları bu şekilde,üçgen birbirinin içine tam girecek şekilde bir dizilim zahmetli olacağından,sizin çizimde yaptığınız şekliyle,daha kolay ve pratik uygulanması açısından tavsiye edip yapabileceğinden söz etmiştim.Burada önemli olan oluşturulacak olan elektromıknatıs aralıklarının,birbirine çok uzak mesafeli olmaması ve dönme sırasında N-S-N-S .. şeklinde birbiri ardı sıra gelerek,stator oyuklarındaki aralıklarla tam bir uyum içine girip,elektrik akımını daha verimli verebilmesidir.
Asenkron motorlarda uğultu problemi bildiğiniz gibi rotor saçları hafif eğimli yapılarak her iki başta,alüminyum kısa devre çubuklarıyla birleştirilir.(Sincap kafesi) Yapılan denemelerde bu şekilde uğultuların azaltılabildiği görülmüştür.Sizin tornaya girecek sisteminizde de bu eğiklik bir miktar varmış gibi görünüyor.Ama bu tertip şekli asenkron motor içindir,yani sizin yapacağınız mıknatıs diziliminin merkezkaç kuvvetler ve dizayn kolaylığı açısından kanımca düz yapılmasının daha iyi olacağı kanaatini taşıyorum.Bu rüzgarda çalışacak bir sistem olacaksa,rüzgar uğultusundan daha yüksek olamayacağını tahmin ediyorum.Ama arabada kullanılsa belki rölantide yalnızca dediğiniz modellere has olarak belki bir rahatsızlık verebilir diye düşünürdüm.Sizinkinin düz yapılan bir konstrüksiyon şekliyle bile,dış ortamdaki bir rüzgar sesiyle birlikte,pek fazla da rahatsızlık verebileceğini tahmin etmiyorum.Umarım o şekliyle de ayrıca sorunsuz olur ve çalışır.Kolay gelsin.
Son düzenleme: