Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Sayın EmreORHAN.
Bahsettiğiniz motor redüktörlü bir motordur. Motorun kendi devri kaç devir bilmiyorum ama çok devirlidir.
Buradaki redüktörü çevirmeye rüzgar gücü yeterli olmayabilir. Ya da çok büyük kanat kullanmak gerekir.
 
Yeni yaptığım 24 v. 1000 w.lık flanş alternatörlü türbini bugün tamamladım.
Bu alternatör 145-150 devirde şarja başlıyor. Türbinin asıl özelliği aşırı rüzgardan koruma özelliği olması.
Ana bobinlerin yanısıra daha ince telden daha az sipirli ikinci bir bobin grubu sardım. Bu bobinler ana bobinlere göre daha az gerilimde Elektrik üretiyor.

Ana sargılardan 400 devirde yaklaşık 30 a. alıyorum. Kanatlar 400 devirde dönerken yardımcı sargılardan da 12 v. alıyorum. Kanat devir sayısı 12 voltu az birşey geçince türbinin yanında bulunan sonsuz dişli motoru devreye giriyor ve kanatları hafif hafif rüzgardan kaçırıyor. Bu durumda kanatlar rüzgara karşı 90 derece değilde 85 derece veya daha az açıyla karşı karşıya geliyor. Ne zaman yardımcı sargı gerilimi 12 volta düşüyor, kanatlar orada sabitleniyor. Rüzgar gücü azaldığında, yardımcı sargı gerilimi de 12 nin altına düşeceği için bu seferde kanatları tekrar eski haline getiriyor.

Bundan sonra isterse 80-100 km. hızla esen fırtına çıksın, benim türbinler kesinlikle 400 deviri geçmeyecek. Bobin yanma derdi, şarj kontrol yakma derdi, kanatların kırılma derdi kalmayacak.
 

Ekli dosyalar

  • SD530189.jpg
    44.4 KB · Görüntüleme: 60
  • SD530189.jpg
    86.6 KB · Görüntüleme: 56
Başka bir resim.
 

Ekli dosyalar

  • SD530190.jpg
    86.9 KB · Görüntüleme: 55
Diğer resim.
 

Ekli dosyalar

  • SD530191.jpg
    88.1 KB · Görüntüleme: 60
  • SD530192.jpg
    86.3 KB · Görüntüleme: 46
elinize sağlık sn şef ne diyeceğimi bilemedim yine çok profesyonel bir iş çıkartmışsınız
 
sayın şef çok güzel bir uygulama olmuş. kontrol eden bir devre mi var bu uygulamayı ?
 
Çok teşekkür ediyorum sayın wolf_4503, sayın ikayserili.
Evet, kontrol eden bir devre var. Ana bobinlerin yanısıra daha ince bobin telinden daha az sipirli ikinci bir bobin sargısı var. Bu bobinlerden max. 400 devirde 12 v. alıyorum. 400 devri geçince gerilim de artıyor ve Elektronik devredeki röleyi sürüyor, röle çıkışları da çanak anten motoruna kumanda ediyor, kanatlar hafif hafif rüzgardan kaçıyor. 400 devri bulduğunda daha doğrusu üretilen gerilim tekrar 12 volta düşünce orada kalıyor. Rüzgar yavaşlayınca kanatlar tekrar kendiliğinden eski haline geliyor.

Böylece bobinlerin fazla akım üretmesinden kaynaklanan yanma durumu, şarj kontrol cihazının yanması ve kanatların kırılması tamamen ortadan kalkıyor.
 
epoksi nerede bulurum acaba, boyacılar hönk deyip kalıyor.aramam gereken yer neresi, 1-2 lt. lik mi oluyor yoksa büyük tenekeyle mi satılıyor?
 
hocam video'yu izledim. güzel bi sistem olmuş.
matkap'ın gücünü verdiğiniz yerde kuyruğa göre dönmesi gerekmiyormu hocam ?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…