Yeni yaptığım 24 v. 1000 w.lık flanş alternatörlü türbini bugün tamamladım.
Bu alternatör 145-150 devirde şarja başlıyor. Türbinin asıl özelliği aşırı rüzgardan koruma özelliği olması.
Ana bobinlerin yanısıra daha ince telden daha az sipirli ikinci bir bobin grubu sardım. Bu bobinler ana bobinlere göre daha az gerilimde elektrik üretiyor.
Ana sargılardan 400 devirde yaklaşık 30 a. alıyorum. Kanatlar 400 devirde dönerken yardımcı sargılardan da 12 v. alıyorum. Kanat devir sayısı 12 voltu az birşey geçince türbinin yanında bulunan sonsuz dişli motoru devreye giriyor ve kanatları hafif hafif rüzgardan kaçırıyor. Bu durumda kanatlar rüzgara karşı 90 derece değilde 85 derece veya daha az açıyla karşı karşıya geliyor. Ne zaman yardımcı sargı gerilimi 12 volta düşüyor, kanatlar orada sabitleniyor. Rüzgar gücü azaldığında, yardımcı sargı gerilimi de 12 nin altına düşeceği için bu seferde kanatları tekrar eski haline getiriyor.
Bundan sonra isterse 80-100 km. hızla esen fırtına çıksın, benim türbinler kesinlikle 400 deviri geçmeyecek. Bobin yanma derdi, şarj kontrol yakma derdi, kanatların kırılma derdi kalmayacak.