Gemi Elektrik Tesisatı


voltajın durumu salınımlımı sabitmi,senkronizasyon oto ve manuel test ,over current,over speed,reverse power,testleri.jeneratör oil press shut down cooling water alarmları testleri nasıl yapılıyor bilgilendirirmisiniz.
 

hocam müsaitseniz bir kac sorum olacakta.
 
Ustalarımıza sormak istiyorum.birde cok acil olarak cvplarlarsa lazımda.

Gemilerde ki MAN ALPHA LUPRİCATOR ne işe yarıyor.ve çalışma prensibi olayı nasıl.
 
arkadaşlar merhaba. geçenlerde gemi mühendisi biriyle tanıştım. Elektrik mühendisiyim ve eleman aradıklarını söylediler ve kompresör yol verme falan devre şeması falan okumasını bilmen gerekiyor dedi. fakat pek anlamadım bana biraz ne demek istediğini anlatırmısınız? ac dc yol vermeler falan bahs etti. yardımcı olursanız sevinirim.
 
hocam merhaba. geçenlerde gemi mühendisi biriyle tanıştım. elektrik mühendisiyim ve eleman aradıklarını söylediler ve kompresör yol verme falan devre şeması falan okumasını bilmen gerekiyor dedi. fakat pek anlamadım bana biraz ne demek istediğini anlatırmısınız? ac dc yol vermeler falan bahs etti. yardımcı olursanız sevinirim.
 

17 yaşımda, henüz yeni EML mezunu iken tersaneye girdim. Gemi elektriği ile şimdilerde yapılan binalar arasında çok büyük farklar yok. Sistem aynı. Elektrik her yerde elektrik işte... Gemilerde elektrik olmadan yoluna devam edebilme ihtimali olmadığından, bina elektriğine göre çok daha ince hesaplar, çok daha kaliteli malzemeler ve çok daha titiz işçilikler gerekiyor. Hepsi bu...

Yani gemilerde elektrik işi, elektrik işine yakışır biçimde yapılıyor. Bu yüzden de çok zevkli.

İmkanınız varsa bu işe girin derim...
 
Merhaba arkadaşlar ben tuzlada özel bir tersanede danimarka gemisinin baştan sona Elektrik tesisatını bitirmiş biri olarak şunu söylemeliyim;eğer kendini geliştirmek istiyorsan gemicilikten uzak dur derim.
Kimseyi küçümsemiyorum ama işin bu tarafı gerçekten çok ağır misal;
formen usta tesisatı eline alır 5 kişiyi kenara çeker,275 mt 4 adet 1x90mm2 kabloyu
kesin gelin der,ana panelde baş tarafa kabloyu kanallardan,sintine aralarına ve sonunda baş motor panosuna ulaştırırsınız ama perişan olursunuz.dip not olsun.
 
Kumanda voltajları (220/110/24) kesinlikle güç elemanlarının bulunduğu fazlara direk olarak bağlanmaz. Bu sistemde bulunan Elektronik hesaplayıcı (DAC-ADC),mikrodenetleyici,plc vs vs donanımların oluşan yük harmonik ve kısa devrelerinden dolayı bozulmasına yada yanlış değerler döndürmesine sebep olur. Bunu önlemek için bir stabilize trafo kullanılır. Bu trafonun kullanma amacı yüksek giriş çıkış izalasyonu (>5KV(net değer değildir)) ve yapısal özelliğinden dolayı şebeke fazlarına göre mevcut faz farkıdır. Sistemde oluşan hiçbir harmonik yada kısa devre pano içerisindeki elemanları etkilemez.(Uyarı kumanda trafoları kesinlikle topraklanmaz (Çıkış uçları(sekonder tarafı))! Şayet gerekiyorsa izoleli bir şekilde kendi içerisinde topraklanır.).Mevcut sistem bir metal kap(gemi)ve su içerisinde (deniz,ırmak) bulunduğu için besleme voltajları ve kısa devre yolları titizlikle hesaplanmalıdır.

Kolay gelsin....
 
Son düzenleme:


Merhabalar

Tekne ve Yat elektriği elektroniği hakkında bilgisi becerisi tecrübesi olan varmı. Forumda Gemi elektriği elektroniği var ama popüler sektör tekne yat dediğimiz Marin Elektronik hakkında bilgi paylaşımı yapabilir miyiz?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…