Hava kopresörü elektik panosu hakkında

şef abim motor değerleri aşağıdaki gibi

3~mot
ip 55
b3 s1
1/min : 1430
cosQ : 0.82
kw: 5.5
A:1/1.8
HZ: 50
volt 380
sadece▲ şu işaret var
 
şefim kompresör yeni indi ve değerle şöyle önceki değerleri dikkate almayın. bu değerlere göre pano yapacağım. bu motorun yıldız üçgen ve düz olma özeliği varmı hangi özelikte randımanlı çalışır. ve buna göre bir pano çizimi rica edecektim. teşekkürler.
V
Δ / λ
HZMİN-1KWCOSQAİPђ
380/6605028905,50,8810,5/6.155IE1-84.7%
440/760silinmişsilinmiş6,330,9010,3/5,9
 
Motor üçgen çalışan bir motor. 5,5 kw. motoru kompresörde direk çalıştırmak iyi olmaz. Hem ilk kalkınmada fazla akım çeker, hem de yıldızda çalışırken selenoid vana açılarak motorun ilk kalkınmasını rahat sağladıktan sonra üçgene geçtiğinde selenoid kapanır. Onun için benim ilk sayfada verdiğim şemayı uygularsanız daha kullanışlı olur. Yani motoru yıldız-üçgen çalıştırmanız daha iyi olur. Yıldızla kalkıp, daha sonra üçgene geçsin.
 
şefim panoyu toparladım. sadece standart kontaktör çalıştı zaman rölesi sorunsuz çalışıyor zaman rölesi 6 saniye sonra devreye geçtiği zaman ana kontaktörü bırakmıyor . yıldız üçgeni çekmiyor. bide yıldız kontaktörün son devresin L1-L2-L3 neden köprü atılmış. onu anlamadım. eğer yıldız kontaktör çekilirse faz çakışması yapmayacakmı.
 
selenoid vanayı bağladım yanlız basınç şalterini bağlamadım ama iki klemsini kısa devre yaptım.
 
şefim özür dilerim. kontaktör seçimini yanlış yapmışım. sanırım 14 no açık kontaktör almışım. hemen değiştiriyorum.
 
şefim çalıştı . tşk ederim .şefim start stop butonunu bağlamak istiyorum. onun için elinde bir şema yokmu.
 
start stop tuşlarım hala boşta bağlayamadım. yardım bekliyorum.
 
Bir kaç gündür evde yoktum, şehir dışındaydım ve internet bağlantısı olmadığı için cevap veremedim. Sorularına sırasıyla cevap vereyim.
Ana kontaktör devreden çıkmayacak, çalıştığı sürece devrede kalması gerekiyor.
Ana kontaktörle birlikte önce yıldız kontaktör çekecek, 6 saniye sonra yıldız kontaktör bırakıp, üçgen kontaktör devreye girecek.
Yıldız kontaktörün L1-L2-L3 uçları neden köprü yapılmış, faz çakışması olmazmı demişsin. Burada küçük bir hatırlatma yapayım. Motor klemenslerinde hiç bir köprü olmayacak. Bobin klemenslerin üzerinde bulunan bakır köprüleri tamamen çıkarıp, iptal ediyoruz, kesinlikle bu köprüleri kullanmıyoruz. Şimdi sorunun cevabına gelirsek, bu köprüler motor üzerindeki bakırlarla yıldız köprüsü yapmış gibi bağlantı yapmak için. Faz çakışması olmaz.

Yıldız-üçgen panosunda yapılan bir hata da şu ;
Sistemi çok iyi bilmeyen biri fazları çapraz bağlamak gerektiğini düşünür. Doğrusu şöyle olmalı. Şemayı takip ederken her faz klemense girdiğinde karşılıklı bağlanması gerekiyor. Yani R fazını girdiğin klemensin tam karşısına gene R fazı girmeli. S v T fazları da aynen karşılıklı bağlanmalı.

Basınç şalterini bağlamadan çalıştırma derim. Olması gereken basınçtan daha fazla basınç olursa istenmeyen durumlar meydana gelir.

Start stop butonu kullanmak zorundamısın, şemadaki paket şalter işini görmezmi ?
Farkındaysan şemayı elle çizip, tarayıcıdan pc.ye yüklüyorum. Maalesef tarayıcım arızalı olduğu için yeni şema çizemem.
 
şefim allah sizden razı olsun panoyu yaptırdım. bitti. çalıştırıyorum. sorun sıkıntı yok l1-l2-l3 köprülerinide sonradan fark ettim. motorun yıldızda çalışması için gerekiyor. şu an panom 10 numara olmuş sağlığınıza duacıyım.
start stop butonu panoda var öyle boşta kaldı pako şalter yeri yok panoyu bozmak istemiyorum. ama zahmet olacaksa hiç gerek yok öyle kullanalım. açma kapamayıda w otomat ile yapıyorum. bir sorun yok. olsun. tekrar teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,630
Kullanıcılar
452,666
Son üye
balkır1111

Yeni konular

Geri
Üst