Hava kopresörü elektik panosu hakkında

Selam öncelikle.
3 yıl önce her ay söküp taktığım komresör panosunu şimdi unutmuşum artık..
Sistemi kurdum yıldız üçgen sorunsuz çalışıyor..selonoid valf de çalışıyor..
Fakat sistem start stop..Basınç şalterini termik çıkışından sisteme bağladığımda motor çalışıyor sonrada duruyor herşey normal.
Ama durduktan sonra hava azalınca tekrar devreye girmiyor..
burada bir bağlantı olacak ama hatırlamıyorum artık..
 
Sayın racingheart !
Aşağıda sizin anlayacağınız şekilde çizilmiş yıldız - üçgen şemasını sunuyorum. Anladığım kadarıyla siz ilk defa pano montajı yapacaksınız. Onun için isterseniz adım adım anlatayım.

- Pano içindeki taban sacını çıkarıp, resimde olduğu gibi 20x30 yarıklı kablo kanalını ve rayları ölçülü şekilde monte edin.

-Malzemeleri görüldüğü gibi yerleştirin.

-Güç devresini 4 mm NYAF kablo (çok damarlı) ile, kumanda devresini 1 mm NYAF kablo ile döşeyin.

-Panodan basınç şalterine ve selenoid vanaya 2x1.5 TTR kablo kullanın.

-3 faz koruma rölesi ve zaman rölesini entes marka olarak çizdim. Farklı marka ve modellerde klemens bağlantıları farklılık gösterebilir. Ama çalışma prensibi aynıdır.

-Taban sacındaki montaj ve bağlantı işi bittikten sonra taban sacını yerine monte edip, kapak üzerinde bulunan pako şalter ve sinyal lambaları bağlantılarını yap. Kapak içindeki kabloları, arkası yapışkanlı mini kroşe ve kablo bağı (cırt veya klips'de denilir) kullanarak sabitleyebilirsin.

-Güç devresini bağlarken şemadaki bağlantı şekline mutlaka uymalısın. Sabit kontaktörün çıkışındaki fazlar motor klemensine hangi sıralama ile bağlanmışsa, üçgen kontaktörün çıkışında da aynı sıralama ile olmalı. Yani motor klemensinde aynı fazlar karşılıklı bağlanmalı.

-Montaj bittikten sonra selenod vanayı ve basınç şalterini panoya girdikten sonra motoru bağlamadan önce test etmelisin. Zaman rölesini 6 saniyeye ayarla ve şalteri aç. Sabit kontaktör ve yıldız kontaktör aynı anda devreye girmeli. 6 saniye sonra yıldız kontaktör devreden çıkıp, üçgen kontaktör devreye girmeli. Buraya kadar sorun yoksa motoru bağlayabilirsin. Şayet motor ters dönerse, faz değişikliğini kontaktörlerden değilde, 3 lü sigortanın çıkışından herhangi iki kabloyu yer değiştir.

-Zaman ayarı fazla ya da az olabilir. En iyi ayarlamayı motoru dinleyerek yapabilirsin. Şalteri açtıktan sonra motor devrini tamamlayıncaya kadar geçen süreyi takip et ve zamanı ona göre ayarla.

-Motor yıldız çalışırken selenoid vana açık olup, dışarıya hava atar. Üçgene geçince vana devreden çıktığı için kapanacaktır.

Sayın kontrolkalemi üyesi arkadaşlar !

Forumda ara sıra yıldız-üçgen şeması isteyen, fakat şemadan iyi anlamadığını ifade eden arkadaşlar yardım istiyorlar. Bu çizdiğim şema her ne kadar kompresör panosu olsada, devredeki selenoid vanayı yok sayıp, termik rölenin 96 numaralı klemensinden çıktığımız kabloyu, (basınç şalterini de yok sayıp) direk sabit kontaktörün bobinine bağlarsak klasik yıldız-üçgen panosu yapmış oluruz. Hepinize kolay gelsin. HOŞÇAKALIN

Helal olsun abicim sana hiç üşenmeden yazmış çizmiş emek vermissiniz. Direk baglantı linki verip de işin içinden cıkabilirdiniz ama arkadaşın anlayacagı şekilde çizmiş teker teker ayrıntıları anlatmıssınız. Bizlere verdiğiniz destekler için çok teşekkür ederiz MİNNETTARIZ...

- - - Updated - - -

Sayın racingheart !
Aşağıda sizin anlayacağınız şekilde çizilmiş yıldız - üçgen şemasını sunuyorum. Anladığım kadarıyla siz ilk defa pano montajı yapacaksınız. Onun için isterseniz adım adım anlatayım.

- Pano içindeki taban sacını çıkarıp, resimde olduğu gibi 20x30 yarıklı kablo kanalını ve rayları ölçülü şekilde monte edin.

-Malzemeleri görüldüğü gibi yerleştirin.

-Güç devresini 4 mm NYAF kablo (çok damarlı) ile, kumanda devresini 1 mm NYAF kablo ile döşeyin.

-Panodan basınç şalterine ve selenoid vanaya 2x1.5 TTR kablo kullanın.

-3 faz koruma rölesi ve zaman rölesini entes marka olarak çizdim. Farklı marka ve modellerde klemens bağlantıları farklılık gösterebilir. Ama çalışma prensibi aynıdır.

-Taban sacındaki montaj ve bağlantı işi bittikten sonra taban sacını yerine monte edip, kapak üzerinde bulunan pako şalter ve sinyal lambaları bağlantılarını yap. Kapak içindeki kabloları, arkası yapışkanlı mini kroşe ve kablo bağı (cırt veya klips'de denilir) kullanarak sabitleyebilirsin.

-Güç devresini bağlarken şemadaki bağlantı şekline mutlaka uymalısın. Sabit kontaktörün çıkışındaki fazlar motor klemensine hangi sıralama ile bağlanmışsa, üçgen kontaktörün çıkışında da aynı sıralama ile olmalı. Yani motor klemensinde aynı fazlar karşılıklı bağlanmalı.

-Montaj bittikten sonra selenod vanayı ve basınç şalterini panoya girdikten sonra motoru bağlamadan önce test etmelisin. Zaman rölesini 6 saniyeye ayarla ve şalteri aç. Sabit kontaktör ve yıldız kontaktör aynı anda devreye girmeli. 6 saniye sonra yıldız kontaktör devreden çıkıp, üçgen kontaktör devreye girmeli. Buraya kadar sorun yoksa motoru bağlayabilirsin. Şayet motor ters dönerse, faz değişikliğini kontaktörlerden değilde, 3 lü sigortanın çıkışından herhangi iki kabloyu yer değiştir.

-Zaman ayarı fazla ya da az olabilir. En iyi ayarlamayı motoru dinleyerek yapabilirsin. Şalteri açtıktan sonra motor devrini tamamlayıncaya kadar geçen süreyi takip et ve zamanı ona göre ayarla.

-Motor yıldız çalışırken selenoid vana açık olup, dışarıya hava atar. Üçgene geçince vana devreden çıktığı için kapanacaktır.

Sayın kontrolkalemi üyesi arkadaşlar !

Forumda ara sıra yıldız-üçgen şeması isteyen, fakat şemadan iyi anlamadığını ifade eden arkadaşlar yardım istiyorlar. Bu çizdiğim şema her ne kadar kompresör panosu olsada, devredeki selenoid vanayı yok sayıp, termik rölenin 96 numaralı klemensinden çıktığımız kabloyu, (basınç şalterini de yok sayıp) direk sabit kontaktörün bobinine bağlarsak klasik yıldız-üçgen panosu yapmış oluruz. Hepinize kolay gelsin. HOŞÇAKALIN

Helal olsun abicim sana hiç üşenmeden yazmış çizmiş emek vermissiniz. Direk baglantı linki verip de işin içinden cıkabilirdiniz ama arkadaşın anlayacagı şekilde çizmiş teker teker ayrıntıları anlatmıssınız. Bizlere verdiğiniz destekler için çok teşekkür ederiz MİNNETTARIZ...
 
komprosor üzerinde senin acıp kapadıgın şalterin içinde termik ayarlıdır sen sadece 3 faz 1 toprak bagla 4*2,5 kabblo yeterlidir bizdede aynı marka komprasor var kolay gelin
 
attachment.php
slm arkadaşlar bugün benbde bir sorunla karşılaştım aydın trafo diye komüresör var fakat 7,5 hp motoru var panosu tamamen yanmış fakat sadece zaman role sğlam bana bunun bağlantısın çizebilirseniz cok sdevinir o şekıl yıldız üçgen bana dırek bağlantı lazım
 
Son düzenleme:
Sayın racingheart !
Aşağıda sizin anlayacağınız şekilde çizilmiş yıldız - üçgen şemasını sunuyorum. Anladığım kadarıyla siz ilk defa pano montajı yapacaksınız. Onun için isterseniz adım adım anlatayım.

- Pano içindeki taban sacını çıkarıp, resimde olduğu gibi 20x30 yarıklı kablo kanalını ve rayları ölçülü şekilde monte edin.

-Malzemeleri görüldüğü gibi yerleştirin.

-Güç devresini 4 mm NYAF kablo (çok damarlı) ile, kumanda devresini 1 mm NYAF kablo ile döşeyin.

-Panodan basınç şalterine ve selenoid vanaya 2x1.5 TTR kablo kullanın.

-3 faz koruma rölesi ve zaman rölesini entes marka olarak çizdim. Farklı marka ve modellerde klemens bağlantıları farklılık gösterebilir. Ama çalışma prensibi aynıdır.

-Taban sacındaki montaj ve bağlantı işi bittikten sonra taban sacını yerine monte edip, kapak üzerinde bulunan pako şalter ve sinyal lambaları bağlantılarını yap. Kapak içindeki kabloları, arkası yapışkanlı mini kroşe ve kablo bağı (cırt veya klips'de denilir) kullanarak sabitleyebilirsin.

-Güç devresini bağlarken şemadaki bağlantı şekline mutlaka uymalısın. Sabit kontaktörün çıkışındaki fazlar motor klemensine hangi sıralama ile bağlanmışsa, üçgen kontaktörün çıkışında da aynı sıralama ile olmalı. Yani motor klemensinde aynı fazlar karşılıklı bağlanmalı.

-Montaj bittikten sonra selenod vanayı ve basınç şalterini panoya girdikten sonra motoru bağlamadan önce test etmelisin. Zaman rölesini 6 saniyeye ayarla ve şalteri aç. Sabit kontaktör ve yıldız kontaktör aynı anda devreye girmeli. 6 saniye sonra yıldız kontaktör devreden çıkıp, üçgen kontaktör devreye girmeli. Buraya kadar sorun yoksa motoru bağlayabilirsin. Şayet motor ters dönerse, faz değişikliğini kontaktörlerden değilde, 3 lü sigortanın çıkışından herhangi iki kabloyu yer değiştir.

-Zaman ayarı fazla ya da az olabilir. En iyi ayarlamayı motoru dinleyerek yapabilirsin. Şalteri açtıktan sonra motor devrini tamamlayıncaya kadar geçen süreyi takip et ve zamanı ona göre ayarla.

-Motor yıldız çalışırken selenoid vana açık olup, dışarıya hava atar. Üçgene geçince vana devreden çıktığı için kapanacaktır.

Sayın kontrolkalemi üyesi arkadaşlar !

Forumda ara sıra yıldız-üçgen şeması isteyen, fakat şemadan iyi anlamadığını ifade eden arkadaşlar yardım istiyorlar. Bu çizdiğim şema her ne kadar kompresör panosu olsada, devredeki selenoid vanayı yok sayıp, termik rölenin 96 numaralı klemensinden çıktığımız kabloyu, (basınç şalterini de yok sayıp) direk sabit kontaktörün bobinine bağlarsak klasik yıldız-üçgen panosu yapmış oluruz. Hepinize kolay gelsin. HOŞÇAKALIN[/QUOTE

Hocam merhaba kumanda panosundaki zaman rolesine gördüğüm kadarıyla sadece nötr giriyor bi yanlışlıkmı var yada bn yanlış görüyorum teşekkürler
 
sevgili arkadaşlar işyerimize bir hava kopresörü aldık ama Elektrik bağlatısı hakkında yeterli biligiye sahip değilim direk 3 fazla çalışınca sorun çıkaracağı için koruma rölesi faln filan bir sürü malzemenin bağlanacağı panonun şemasına ihtiyacım var ... ayrıca gerekli bağlantı elemanlarınıda belirtirseniz bol bol hayır duamı alırsınız şimdiden teşekkürler kopresörünün resmi işte buu 10 beygirlik aydın trafo
kardeşim www.makea.de firmasi bu işi çözmüş herşeyi
 
Sayın racingheart !
Aşağıda sizin anlayacağınız şekilde çizilmiş yıldız - üçgen şemasını sunuyorum. Anladığım kadarıyla siz ilk defa pano montajı yapacaksınız. Onun için isterseniz adım adım anlatayım.

- Pano içindeki taban sacını çıkarıp, resimde olduğu gibi 20x30 yarıklı kablo kanalını ve rayları ölçülü şekilde monte edin.

-Malzemeleri görüldüğü gibi yerleştirin.

-Güç devresini 4 mm NYAF kablo (çok damarlı) ile, kumanda devresini 1 mm NYAF kablo ile döşeyin.

-Panodan basınç şalterine ve selenoid vanaya 2x1.5 TTR kablo kullanın.

-3 faz koruma rölesi ve zaman rölesini entes marka olarak çizdim. Farklı marka ve modellerde klemens bağlantıları farklılık gösterebilir. Ama çalışma prensibi aynıdır.

-Taban sacındaki montaj ve bağlantı işi bittikten sonra taban sacını yerine monte edip, kapak üzerinde bulunan pako şalter ve sinyal lambaları bağlantılarını yap. Kapak içindeki kabloları, arkası yapışkanlı mini kroşe ve kablo bağı (cırt veya klips'de denilir) kullanarak sabitleyebilirsin.

-Güç devresini bağlarken şemadaki bağlantı şekline mutlaka uymalısın. Sabit kontaktörün çıkışındaki fazlar motor klemensine hangi sıralama ile bağlanmışsa, üçgen kontaktörün çıkışında da aynı sıralama ile olmalı. Yani motor klemensinde aynı fazlar karşılıklı bağlanmalı.

-Montaj bittikten sonra selenod vanayı ve basınç şalterini panoya girdikten sonra motoru bağlamadan önce test etmelisin. Zaman rölesini 6 saniyeye ayarla ve şalteri aç. Sabit kontaktör ve yıldız kontaktör aynı anda devreye girmeli. 6 saniye sonra yıldız kontaktör devreden çıkıp, üçgen kontaktör devreye girmeli. Buraya kadar sorun yoksa motoru bağlayabilirsin. Şayet motor ters dönerse, faz değişikliğini kontaktörlerden değilde, 3 lü sigortanın çıkışından herhangi iki kabloyu yer değiştir.

-Zaman ayarı fazla ya da az olabilir. En iyi ayarlamayı motoru dinleyerek yapabilirsin. Şalteri açtıktan sonra motor devrini tamamlayıncaya kadar geçen süreyi takip et ve zamanı ona göre ayarla.

-Motor yıldız çalışırken selenoid vana açık olup, dışarıya hava atar. Üçgene geçince vana devreden çıktığı için kapanacaktır.

Sayın kontrolkalemi üyesi arkadaşlar !

Forumda ara sıra yıldız-üçgen şeması isteyen, fakat şemadan iyi anlamadığını ifade eden arkadaşlar yardım istiyorlar. Bu çizdiğim şema her ne kadar kompresör panosu olsada, devredeki selenoid vanayı yok sayıp, termik rölenin 96 numaralı klemensinden çıktığımız kabloyu, (basınç şalterini de yok sayıp) direk sabit kontaktörün bobinine bağlarsak klasik yıldız-üçgen panosu yapmış oluruz. Hepinize kolay gelsin. HOŞÇAKALIN


selam
Kardesim www.makea.de bu isi cözmüs
hersey dahil tamamen Elektronik kompresöre Özel bir pano gelistirmis. fiyatida uygun.
Sayın racingheart ! Size bazı sorularım var.

1 - kompresör üzerinde, motor çalışmaya başlayınca hava tahliye selenoidi varmı.

2 - motor üzerindeki etikette üçgen bağlantıda kaç amper yazıyor.

Bunları açıklarsanız size yardımcı olmaya çalışırım.

selam
Kardesim www.makea.de bu isi cözmüs
hersey dahil tamamen elektronik kompresöre Özel bir pano gelistirmis. fiyatida uygun.
ben cok kullandim ve cok memnunum.
ben cok kullandim ve cok memnunu
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst