Tüm süreci anlatıyorum. Önceki mesajımda yazdığım gibi hotpoint ariston nmtm 1922 buzdolabım arızalandı. Sanki arabanın marşı basarmış gibi bir ses geliyor motor zorlanarak devreye giriyordu. Genelde gündüzleri devreye girip geceleri girmedi. Bir gece hiç girmedi, sonraki gece girdi. Bu böyle 4 gün sürdü.
Bir tanıdık vasıtasıyla gelen yabancı uyruklu usta baktı, motor ölçümü yaptı; "motor bitmiş devreye girmiyor değişmesi lazım" dedi, hemen birini aradı fiyat aldı "ikinci el motor 450 tl sıfır 700 tl" dedi (bu dediği fiyatlar işçilik hariç). Ben de internette; "eve gelen usta motor bitmiş derse hemen inanmayın" tarzı yorumlar okumuştum, hem de geceleri devreye girip çalışan motor nasıl bitmiş olabiliyor diye düşündüm. Şahsa 50 TL verip yolladım.
Daha sonra bu forumu gördüm, kart arızasından bahsediliyordu. Onu bir hafızama yazıp, yeni usta arayışına girdim. Tanıdık servis vasıtasıyla bulduğumuz yerli ustamız geldi, motor ölçümü yaptı; "motor sapasağlam, diğer parçalarda sağlam gözüküyor bu kart arızası olmalı" dedi. Kendisinin kart arızasından anlamadığını ama kartçıların olduğu araştırırsam bulup yaptırabileceğimi söyledi. 50 TL arıza tespit ücreti verdim ve yolcu ettim. Burdan kendisine yardımları için tekrar teşekkür ediyorum, emekçi işini düzgün yapan bir arkadaş sağolsun.
Ayrıca forumdan bu sorundan anlayan bir arkadaşa özel mesaj attım, o da kart arızasından dolayı olduğunu söyledi ancak farklı şehirlerde olduğumuzdan kendisine yaptıramadım.
Daha sonra kartı söktüm. İstanbul'da yine tanıdık bir kombici vasıtasıyla kartçı bulup 100 TL'ye kartı yaptırdım ve teslim alıp geri monte ettim. Buzdolabının arızası giderildi, motor teklemeden devreye giriyor, dolap eskisi gibi çalışıyor. Şimdi de bu tarz arızalarla bir daha karşılaşmamak adına akım korumalı priz almayı düşünüyorum.
Bu konuyu açıp, paylaşımlarıyla bizleri bilgilendiren herkese tek tek teşekkür ederim.