Hurda Amplinin Başına Gelenler

LED'ler standart eski tip ledlerden ise ortalama 2.2k
Yeni tip parlak ledlerden ise en azından 22k takmalısın.
 
Yamyam hocam bugün input kartının PCBsini ve diğer birkaç devreyi hazırladım. Diğer devreleri de zaman buldukça basacağım.
Bazı yerlerinde arızalar var fakat oraları tekrar elden geçireceğim.
 

Ekli dosyalar

  • f378e5b3-cbe5-4e18-9c51-bbcf659e969e.jpg
    429.9 KB · Görüntüleme: 10
  • a613f01a-04bb-46da-b9fd-4a25f9f7a4e3.jpg
    401 KB · Görüntüleme: 12
Baskılar şipirdek. @sasen1 görürse gudurur
Küçük çapta bazı imalat hataları olsa da teknik çok iyi.
 
Baskılar şipirdek. @sasen1 görürse gudurur
Açıkça söyleyeyim Elektronik ile uğraşmayı çok seviyorum ama bu baskı işini hiç sevemedim.Her seferinde bir yerlerinde bir sorun oluyor.Amatör olunca paraya kıyıp dışarda da bastıramıyor insan.Temiz bir PCB baskısında o kadar çok etken var ki, plaket kalitesinden tonerine ,baskı kağıdından ütü ısısına kadar her şey etkiliyor.Gerçi ben de oldukça ilerleme kaydettim Yamyam hocam hakkımı yemeAma bir ara şu sarı baskı kağıtlarından alıp denemeyi düşünüyorum .Belki başka projelerimiz olur elimde bulunsun
 
Ne yazık ki düzgün baskı yapabilmek çok zor. Perhidrol ve tuz ruhu ikilisini iyi ayarladım bu sefer bakırı çok yavaş eriterek çıkarttım. Diğer türlü toz duman foşurtular eşliğinde çok hızlı eriyordu.
Aslında başka baskılar da aldım fakat bu kimyasal dengesini iyi ayarlayamayınca çöp oldular :/

Aşırı kalın olmayan kuşe kağıtta sonuç bu şekilde çıktı eğer baskıda siyah renk çok koyu görünüyorsa iyi çıkıyor onu net anladım. Öncelikle ozalit baskısında hiçbir kusur olmaması gerekiyor.

Baskıları aldığım yer farklı kağıda çıktı almıyormuş ben kuşe kağıttan devam edeceğim sanırım.
 
Ben bir ara PNP kağıt almıştım. Rengi mavi idi ve çok ince idi.
A4 kağıdının tanesi 5 dolarcık idi.
Oldukça iyi neticeler almıştım. Ama sonra bırakmıştım.
 
Eritmeden önce tonerin çıkmadığı yerleri ben permanent kalem ile düzeltiyorum.Ayrıca tonerin pad deliklerinin içine yayılması oluşuyor bunları de eritmeden önce toneri padlerin ortasından matkap ucu kadar kazıyorum.Tabi delme sırasında da matkap ucunun kalitesi önemli eskimiş hele çin malı uçlar deliklerin yanlış delinmesine sebep oluyor.
Ben bir ara PNP kağıt almıştım. Rengi mavi idi ve çok ince idi.
A4 kağıdının tanesi 5 dolarcık idi.
Oldukça iyi neticeler almıştım. Ama sonra bırakmıştım.
Hocam siz aldığınızdan beri fiyatta pek değişiklik olmamış hatta artmış

https://www.kartalotomasyon.com.tr/urun/pnp-baski-devre-kagidi-orjinal

Biz bununla ampli devrelerini çizmeye kalksak kutu parasını geçerdi.
 
Son düzenleme:
Delikler konusunda ben bir ara PERGEL metodu bulmuştum
Eski bir pergelin iğneli ucu ile tam deliğin ortasına punta yapıyordum.
Matkap ucu eski de olsa puntalı yerden delince mikron kaymıyordu.
Eski uçlar çapak bırakırsa aynı delikten yeni bir uçla geçiyordum şipirdek çıkıyordu.
Bu yöntemim hala aklımda olacak ki çizdiğim bazı PCB lerdeki en büyük PAD'in deliği bile çok miniciktir.
Örneğin bazı çizimlerimde 3mm metrik civata için delik ve pad vardır. Bunun ortaları bile 0.8mm uç için yapılmıştır.
 
Hocam bu esnada kartın tüm deliklerini deldim ve aşağıdaki elemanları sırayla lehimledim. Delmek için elimdeki bu küçük motoru kullandım hemde gürültüsüz oldu artık gece bile PCB delebilirim



Öncesinde elimdeki 13 röleyi test ettim ve ölçtüm. Kapalı konumda tüm rölelerde aynı omaj çıktı, sonra 12V vererek röleyi çektirdim NO uçlarında da aynı omaj değerleri çıktı. Rölelerden fire vermemiş oldum Bir tane falan arızalı olur diye düşündüm ilk.
Bundan sonra ise ilk önce diyotlar sonra 100n'ler ondan sonra da 10Ohm dirençleri lehimledim. Bunlardan sonra da röleleri ve konnektörleri lehimledim.

Ses bağlantısını yine tunik konnektörle yapsam problem çıkar mı? Sanırım siz header kullanmıştınız burada.

 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…