AKAI AM-U55 ampli tam modifiye çalışması

Bugün büyük SONY hoparlörler ile dinledim.BASS sesler gerçekten bas olarak geliyor ve loudness devreye girince çok daha derinleşiyor .Yani aynı sizin yukarıda anlattıklarınız gibi.Amplimizde hiç bir sıkıntı yokmuş.Gayet başarılı bir modifiye oldu hocam .Yardımlarınız için ve projelerinizi benimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Bu modifiyenin benim için en zor kısmı PPM i oldu. :D Bir yandan Display kısmını oluşturmak,sonra devre testleri ve Display etiketi hazırlama.Ama sayenizde hepsi güzel oldu.Artık keyifle dinleyebileceğim bir amplim var.Çok teşekkürler hocam.
 

Ekli dosyalar

  • AKAI AM-U55 MODİFİYE İÇ.jpg
    AKAI AM-U55 MODİFİYE İÇ.jpg
    169.1 KB · Görüntüleme: 27
  • AKAI  AM-U55 MODİFİYE.jpg
    AKAI AM-U55 MODİFİYE.jpg
    130.3 KB · Görüntüleme: 25
Bugün büyük SONY hoparlörler ile dinledim.BASS sesler gerçekten bas olarak geliyor ve loudness devreye girince çok daha derinleşiyor .Yani aynı sizin yukarıda anlattıklarınız gibi.Amplimizde hiç bir sıkıntı yokmuş.Gayet başarılı bir modifiye oldu hocam .Yardımlarınız için ve projelerinizi benimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Bu modifiyenin benim için en zor kısmı PPM i oldu. :D Bir yandan Display kısmını oluşturmak,sonra devre testleri ve Display etiketi hazırlama.Ama sayenizde hepsi güzel oldu.Artık keyifle dinleyebileceğim bir amplim var.Çok teşekkürler hocam.
SONY hoparlörler bile böyle bir ampli için uygun değildir.
Gerçek anlamda böyle bir amplinin teknik özelliklerini verebilecek bir çift hoparlör ne yazık ki günümüzde çok pahalıya mal edilebiliyor.
Biz amatörlerin yapabileceği tek şey ise @Yunusgr ün yaptığı gibi teknik özellikleri uygun ve uygun bütçeli hoparlörleri de temin edip kendimizin yapabilmesidir.
Zaten böyle yapılabildiği takdirde emeğimiz bizlere extradan değer kazandırmaktadır.
Böyle bir cihazın yapılması dostları sevindirir, düşmanları ise gudurtur. Yılların birikimlerini bir arkadaşıma anlatarak böyle bir cihaz yaptırabilmem beni çok mutlu etmiştir.
Ancak özellikle belirtmem gerekirse...
Teknoloji ve teknik acımasızdır. En küçük hataları bile affetmez. Ben arkadaşlarımı KÖTEKLESEM de hatalarından dolayı asla onları küçümsemem. Sadece hatalarını kötek yolu ile olsa da düzelttirmeye çalışırım. Ama teknik seni kötekleyip de hatalarını düzelttirmez. Hep bildiğini okur.
Çoğu kişi bu tutumlarımdan dolayı beni eleştirse de o kişileri kınamam. Ancak teknik aksaklıkları tartışmak yerine, kişiliğime laf ederlerse o tür kişileri silerim.
İşte seni bu yüzden takdir edip seviyorum. Taa dıyaudio sitesinden beri peşimdesin. O kadar kötek yedin, o kadar falakaya yatırıldın, ama bana kızmadın. Bilakis memnun olduğunu bizzat belirtiyorsun.
Ben de bir arkadaşımın benim küçük yönlendirmelerimle böyle bir cihaz yapabilmesini takdirle karşılıyorum.
ŞUNU UNUTMA:
Sahip olduğun bu ampli, şaka değildir. Eski teknik olsa da günümüzde anormal pahalı cihazlarla boy ölçüşebilecek kalitede bir cihazdır. Böyle bir cihazın bedeli bence para ile ölçülemez.
Böyle bir cihazın değeri o cihazı dinleyen kişilerin vermiş olduğu tepkilerle anlaşılabilir.
Senin içişleri bakanının, amplinin sesini ilk duyduğunda ''CİYYAAKK NE GÜZEL TİZLERİ VAR'' demesi, veya bir dostunun bir arkadaşının bu ampliyi dinlediğinde benzer yorumlarda bulunması asla para ile ölçülemez.
Keza aynı tasarım ampliye sahip arkadaşımız @ozgurece35 in de söylediği üzere ''VAYY BEE CAPONLAR YAPMIŞ'' gibi ifadeleri duyması sanırım seni de mutlu etmektedir.
Aynı tasarım üzerinde çalışan arkadaşımız @Yunusgr de başarı ile cihazını bitirebilirse, ondan da bu gibi sözler duyabileceğiz.
 
İki kondansatör arasındaki fark müzikte hissedilmez. Ancak ton kontrol devresinin lineeritesi açısından 82nF daha iyidir çünkü bu kondansatörle ton kontrol turnover frekansı 10Hz ler mertebesine inmektedir.
10Hz mertebesindeki bass sesleri 20db artıracağımızdan dolayı da diğer bass seslerdeki kazancımız daha düşük gibi olacaktır.
Ancak iyi ve çok kaliteli kabinlerle çok iyi kaydedilmiş bir eseri 82nF kondansatörlü ton kontrolde dinlemek, daha keyiflidir.
Çoğu AUDIO-FiL heriflerin ses çok yumuşak dediği olay bu tekniktir.
NOT:
O kondansatörler son derece kaliteli imiş.
Kıym'ETli @sasen1
Ufak hoparlörlerde basslar çok az gibi duyduğun sesin, teknik açıklamasını bu mesajımda yazmışım.
Amplimiz sınır ötesi frekanslarda çalıştığı için, bu frekansları veremeyen hoparlörler sanki lineer çalışıyormuş gibi (bass tiz yeterli değil gibi) bir duyum olması son derece normaldir.
Hem ton kontrol turnover frekansı hem de bass loudness LF frekansı senin ufak hoparlörlerin çalışma bölgesinin dışında kalmaktadır.
Eğer ufak hoparlörler ile LM1875 li amplideki gibi fazla bass istiyorsan, hem ton kontroldeki 82nF ları hem de loudness LF kondansatörlerini değiştirerek bunu sağlayabilirsin.
Gel gelelim böyle bir ampliyi kaliteli kabinlerle dinlediğin anda bass sesler sana bir çeşit uğultu gibi gelecek, eğer tiz bölgesini de değiştirmişsen, gerçek tiz yerine cangıl cungul gibi sesler duyacaksın.
Zaten basit tasarım amplierde band genişliğinin dar olduğunu defalarca dile getirmiştim.
 
Kıym'ETli @sasen1
Ufak hoparlörlerde basslar çok az gibi duyduğun sesin, teknik açıklamasını bu mesajımda yazmışım.
Amplimiz sınır ötesi frekanslarda çalıştığı için, bu frekansları veremeyen hoparlörler sanki lineer çalışıyormuş gibi (bass tiz yeterli değil gibi) bir duyum olması son derece normaldir.
Hem ton kontrol turnover frekansı hem de bass loudness LF frekansı senin ufak hoparlörlerin çalışma bölgesinin dışında kalmaktadır.
Eğer ufak hoparlörler ile LM1875 li amplideki gibi fazla bass istiyorsan, hem ton kontroldeki 82nF ları hem de loudness LF kondansatörlerini değiştirerek bunu sağlayabilirsin.
Gel gelelim böyle bir ampliyi kaliteli kabinlerle dinlediğin anda bass sesler sana bir çeşit uğultu gibi gelecek, eğer tiz bölgesini de değiştirmişsen, gerçek tiz yerine cangıl cungul gibi sesler duyacaksın.
Zaten basit tasarım amplierde band genişliğinin dar olduğunu defalarca dile getirmiştim.
Hocam ben bu ampliyi büyük hoparlörlerde dinleyeceğim.Sadece Küçük Sony hoparlörlere deneme amaçlı bağlamıştım.Dediğiniz çok doğru.Küçük Sony hoparlörlerde bas ses pek yokken ağırlıklı olarak Kick dediğimiz bas davul duyuluyordu.Bu da 70-120Hz arası bir frekansa denk geldiği için ben hep kick sesi duyuyordum.Sonra Büyük Sony hoparlörlerde dinleyince bass sesler süper duyulmaya başladı ayrıca Loudness kendini çok iyi hissettirdi.Loudness switchine bastığımda adeta geldim burdayım diyor. :D Umarım daha iyi kabin yapma şansını yakalarım.O zaman her şey çok daha keyifli olacak
 
Hocam ben bu ampliyi büyük hoparlörlerde dinleyeceğim.Sadece Küçük Sony hoparlörlere deneme amaçlı bağlamıştım.Dediğiniz çok doğru.Küçük Sony hoparlörlerde bas ses pek yokken ağırlıklı olarak Kick dediğimiz bas davul duyuluyordu.Bu da 70-120Hz arası bir frekansa denk geldiği için ben hep kick sesi duyuyordum.Sonra Büyük Sony hoparlörlerde dinleyince bass sesler süper duyulmaya başladı ayrıca Loudness kendini çok iyi hissettirdi.Loudness switchine bastığımda adeta geldim burdayım diyor. :D Umarım daha iyi kabin yapma şansını yakalarım.O zaman her şey çok daha keyifli olacak
ÖNEMLİ HATIRLATMA:!!
Önceki mesajlarımda bu ampliye bağlanan hoparlörün gerçek tahammül gücünden bahsetmiştim.
40-50Hz gibi frekansları bile veremeyen herhangi bir hoparlörün tahammül gücü yeterli değilse, duyulamayan bu frekanslardaki (32HZ ila 40Hz) ani bir darbe bizim ampli tasarımımızda çok fazla BOOST edilmektedir.
Hem ton kontrol devresinde hem de loudness devresindeki bu yükseltme 30db civarı bile olabilmektedir.
İşte bu gibi alt frekansları veremeyen bir hoparlör bizim amplimizde dinlenirken, eğer eser içerisinde 30-40Hz lik yüksek seviye bass ihtiva ediyorsa, bu frekanslardaki boost seviyemiz amplimizin belli seviyede max seviyelere çıkmakta ama hoparlör bu frekansları veremediği halde bu frekanslardaki güce maaruz kalmaktadır.
İşte ufak hoparlörlerde duyamadığımız bu frekanslar duyulan sesin az gibi algılamamızdan dolayı kazara volümü ecik daha yüklendiğimiz anda duyulamayan ama yüksek güçteki bu frekanslardan ötürü hoparlör anında yanabilecektir.
 
ÖNEMLİ HATIRLATMA:!!
Önceki mesajlarımda bu ampliye bağlanan hoparlörün gerçek tahammül gücünden bahsetmiştim.
40-50Hz gibi frekansları bile veremeyen herhangi bir hoparlörün tahammül gücü yeterli değilse, duyulamayan bu frekanslardaki (32HZ ila 40Hz) ani bir darbe bizim ampli tasarımımızda çok fazla BOOST edilmektedir.
Hem ton kontrol devresinde hem de loudness devresindeki bu yükseltme 30db civarı bile olabilmektedir.
İşte bu gibi alt frekansları veremeyen bir hoparlör bizim amplimizde dinlenirken, eğer eser içerisinde 30-40Hz lik yüksek seviye bass ihtiva ediyorsa, bu frekanslardaki boost seviyemiz amplimizin belli seviyede max seviyelere çıkmakta ama hoparlör bu frekansları veremediği halde bu frekanslardaki güce maaruz kalmaktadır.
İşte ufak hoparlörlerde duyamadığımız bu frekanslar duyulan sesin az gibi algılamamızdan dolayı kazara volümü ecik daha yüklendiğimiz anda duyulamayan ama yüksek güçteki bu frekanslardan ötürü hoparlör anında yanabilecektir.
Zaten ses potunu yarıdan daha fazla açamadım.Bass Funky türü bir parça dinlerken bass frekanslardan bazı eşyalardan sesler gelmeye başladı kıstım hemen. :D
 
Zaten ses potunu yarıdan daha fazla açamadım.Bass Funky türü bir parça dinlerken bass frekanslardan bazı eşyalardan sesler gelmeye başladı kıstım hemen. :D
İşte o titreşimler senin duyamadığın 30Hz ve altı frekansların hava yolu ile bazı tabakları çanakları titreştirmesinden kaynaklıdır.
 
Loudness ünit büyük ilgi gördü.
Şuraya yeni bir dosya ekleyim.
 

Ekli dosyalar

  • LOUDNESS UNIT 2.LYT.zip
    8.3 KB · Görüntüleme: 3

Forum istatistikleri

Konular
130,108
Mesajlar
933,184
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Geri
Üst