jenaratör arızası

oduncu11

Üye
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
20
Puanları
1
jenaratör arıza hakkında bilgisi olan varmı özellikle motor arzası
 
neler olduğunu anlatırsan yardımcı olurum
 
yaga benzin alıyor ayrıca calışırken istop edecek konuma geliyor yeniden hic bişey olmamış gibi aynı hızda calışmaya devam ediyor arada istop ediyor tabi çogunlukla motor ısınınca yapıyor.Sanırım piston sekman kırdı onun yapıyor sanıyorum yinede dorusu sizler bilirsiniz.ama devamlı yapıyor.garantisi vardı ama 5 deva giddi geldi ilgilenmedilr tabi
 
jenaratörün moelini yazmadım EINHELL STE 2500 bunlarda özelligi
MAKSİMUM - SÜREKLİ ÇALIŞMA GÜCÜ:
2.2 - 2.0 kVa
MOTOR :
4 Zamanlı, OHV, Hava Soğutmalı
MOTOR GÜCÜ :
6.5 Hp
ENERJİ ÇIKIŞI :
2 x AC
TİPİ :
Monofaze - İpli Çalıştırma
ATEŞLEME SİSTEMİ :
Transistörlü - Manyeto
YAKIT TANKI (lt) :
15
YAKLAŞIK MAKSİMUM SÜREKLİ ÇALIŞMA :
11 Saat
AĞIRLIK (kg) :
47
 
Çalışırken motorda kesiklik olduğunu,bir müddet sonra tekrar eski durumuna döndüğünü ifade ediyorsunuz.Motorun karbüratörden önceki benzin süzgeci(Filtresi)ne bir bakın.Tamamen veya kısmen dolduğunda bu durum sıklıkla görülür.Muhtemel neden bundan olabilir,otomobilde de tıkanması,dolması durumunda motor çalışmasında kesiklik yapar,motoru sebepsiz stop ettirir bilirsiniz.Hava filtresi iyice dolduğunda ise,motor yalnızca zengin karışımla(Benzin+hava) çalışabilir,ancak stop etmez.Bir de jeneratörün belirli bir frekans ve voltaj değerinde çalışmasını temin eden yakıt girişiyle ilgili olan beslemesi ile de ilgili olabilir.Regülatör düzeneği ayrıca bulunuyorsa,ayarlarını ve durumunu bir kontrol etmenizde yarar vardır.

Yalnızca yakıt( gaz ayar) çubuğu(Manivelası)bulunuyorsa eğer,jeneratör çalışırken ayrıca bunun çok iyi tespit edilmesi,oynamaması gerekiyor.Gevşeklik durumu eğer varsa,çok iyi tespiti yapılmamışsa,motorun sarsıntısında kımıldayarak,sabit miktarda bir yakıtla beslenmemesine,bu da yine ayni şekilde devirde oynamalara,kesikliklere neden olabilir.Bujilerden birinde aşırı kirlenme varsa,diğer bujiler normal bir aralıktan ateşlemeyi yaptırıyorsa eğer,bu tek standart dışı olan buji kesikli motor çalışmasına neden olur,zira otomobilde bu tür vakalarla çok fazla karşılaştım.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
hava filtresi süngerden onu cıkarıp öle calışdırıyorum aynı vark yok ayrıca karbiratör tıkanmış sa bilemiyorum hangisi oldugunu bilmedigimden sökemiyorum ayrıca 1tane buji var oda garantiye ilk götürdügümüzde bujiden diye deyişdirdiler ondan deyil peki neden yaga benzin alıyor piston sekman kırmasında yaparmı ve silindir kapagı çontasındanmı yaparmı.Cünkü yag benzin dolu yagını deyişdirdim yine dolmuş.Devamlı kullanmıyoruz arada sırada elektrik kesildiginde hayvanlarım elektrikler kesildiginde hayvanlarımı sagmak için kullanıyoruz
 
hava filtresi süngerden onu cıkarıp öle calışdırıyorum aynı vark yok ayrıca karbiratör tıkanmış sa bilemiyorum hangisi oldugunu bilmedigimden sökemiyorum ayrıca 1tane buji var oda garantiye ilk götürdügümüzde bujiden diye deyişdirdiler ondan deyil peki neden yaga benzin alıyor piston sekman kırmasında yaparmı ve silindir kapagı çontasındanmı yaparmı.Cünkü yag benzin dolu yagını deyişdirdim yine dolmuş.Devamlı kullanmıyoruz arada sırada elektrik kesildiginde hayvanlarım elektrikler kesildiginde hayvanlarımı sagmak için kullanıyoruz ayrıca agırlayıp calışmayı birkere yapıp bırakmıyor devamlı arka arkaya veya 2 dakikada bir okadar sık yapıyo.
 
Yağa benzin karışması olayı,sekmanların görev yapmamasından(Kırılması gibi) olabilir dediğiniz gibi.Çünkü sekmanlar,hem üst silindir odasındaki benzin,hava karışımının,hem de alt karterdeki yağın sıyrılmasını,üstte yakıtla karışıp yanıp gitmesini,ayrıca kompresyonun sürekli stabil kalmasını da sağlarlar bildiğiniz gibi.Tamamen sağlam ve sağlıklı oldukları sürece bu görevleri mükemmel olarak yapabilirler.

Silindir kapak contalarının hatalı oluşunda motorda karşılaşılan hataları şöyle sıralayabiliriz:

a)Yağ içinde su
b)Su içinde yağ
c)Kompresyon kaçağı
d)Suyun buharlaşarak eksilmesi(Su soğutmalı sistemlerde)
e)Düzensiz rölanti.(Sizin şikayetinizi de ayrıca içine alıyor)

Kaynak:Benzin Motorları,MEB Meslek Sanat Okulları Kitabı'ndan bir alıntıdır.

Yukarıda da görüldüğü gibi silindir kapak contası arızasında yakıt karışmasından ayrıca söz edilmemiştir.Yani benzinin yağa karışması olayı bu arızayla ilişkilendirilerek ayrıca düşünülmemelidir.Kolay gelsin.
 
Teknik eleman tarafından kotrolu yapıldıktan sonra bilgi sahibi olabilirsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,015
Mesajlar
922,521
Kullanıcılar
451,245
Son üye
Cevdetsnmz

Yeni konular

Geri
Üst