JENARETÖR GEÇ DEVREYE GİRİYOR

Katılım
22 Nis 2010
Mesajlar
39
Puanları
1
merhaba arkadaşlar;

jenaratörüm kesinti anında devreye girmeye çalışırken stop ediyordu.
sebebi; jeneratörün aşırı hıza gitmesi ‘’overspeed’’ ve bundan dolayı da jeneratörün stop etmesi idi.Cummins VTA-28 tip motorlarda karşılaşılan bu durum için motor hız kontrol ünitesi ‘’gavarnör’’ üzerine bir elektriksel bağlantı yaparak,( grubun aşırı hıza gitmemesi için) jeneratörün ilk olarak rölanti devrinde çalışmasını ‘’800-900 rpm’’ ,bu devire ulaştıktan sonra da 1500 devire çıkmasını sağlamıştık. fakat bu süre 30sn buluyor. bu süreyi azaltmanın bir yolu varmıdır.

yada stop etmesinin kaynağı ne olabilir.?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
yük değişikliklerinde frekansı sabitlmesi nasıl? yük değişikliklerinde frekans dengelemesinde sorun varsa govarnörde sağırlaşma olabilir.
 
yük değişikliklerinde frekansı sabitlmesi nasıl? yük değişikliklerinde frekans dengelemesinde sorun varsa govarnörde sağırlaşma olabilir.


gayet iyi yüke göre devrini ayarlıyor 1498rpm de çalışıyor. (katalog değeri 1500rpm)

anladığım kadarıyla fabrika çıkışında hava contasının iki defa üst üste takılması gibi bir durumdan ötürü yakıt tankı hava alıyor bu contayı değiştirince düzeldi.

Teşekkürler...
 
bu sorunun sebebi çok farklı olabilir hocam bir bu wta28 motor hangi markanın imalatı
eğer türk bir marka ise kuvetle muhtemel yakıt tankı alttadır yakıt ekipmanlarında sorun vardır her seferinde aşağı salıyordur yakıtı en çok sebep bu
wta28 kuvetle muhtemel 650 750 kva arasında bir set ve yaz kış bu makine sıcak olmalı bölede kötü bir huyu var
eğer sorun aşırı hız ise owerspedee gidiyorsa makine bu basit kuvetle muhtemel üzerinde 3037359 GAC vardır (gowernor americam comp.) orda ssağda 4 tane pot göreceksiniz 2.pot üstten o run speed dir yani o motor kalkarken verilecek yakıt miktarını ayarlar onu kısın bu sorun ortadan kalkar

yanlız daha çok bilgi lazım bana eğer yakıt aktuatörü normalde açıkmı yoksa kapalımı onu belirtirseniz daha çok yardımcı olabilirm

onu nasıl anlayacaksınız şöle anlayacaksınız cummins 2 tür actuatör kullanır 1 normalde açık
2 normalde kapalı
normalde açık olanlarda motor start aldımı önce aşırı devre serbest çıkar sonra kısılarak 1500 e getirilir
normalde kapalı olaandada yakıt yolu açılarak start verilir motora ..
bunlardan hangisi var ?
kolay gelsin
 
merhaba
arkadaşlar öncelikle bu sorun dizel motorun yakıt hattın da ve yükle ilgisi yok,
sorunun asıl kaynağı yakıt kontrol devresinde yani gavarnör kartında.sorunu çözmek için gavarnör üzerinde bulunan sped ramping ve startıng fuel potansiyometrelerinden ayar yapılarak düzeltilebilir. burada startın fuel dizelin ilk çalışma anınada pompadan enjektörlere gönderilen yakıt miktarı ayarlaması yapılır potu çok açarsanız motor ilk çalışma anında aşırı duman atar b da istenmeye bir durumdur potun buradaki ayarı analog saatin 12:15 gibi pozizyonda olaması gerekir.
SPEED RAMPİNG ise dizel motorun ilk çalışamada ki tırmanma yani kalkış ayarı dır. buradaki pot'u kısarsanız saat yönün tersine ilk çalışma süresi uzar geç çalışma yapar potu artırma yönüne ayarlasanız çok hızlı bir şekilde motor kalkış yapar ve jeneratör kontrol cihazı da aşırı hız arızasından motoru stop a çeker. dolayısıyla speed ramping potunu dizel motoru çalıştırarak en iyi çalışma konumuna almak gerekir.buda motorun bir kaç kez çalıştırıp stop edip ine ayar yaparak yapılabilir.
en önemlisi de cummins gvarnör kartlarında 3 adet switch bulunmaktadır. kabo bağlantılarının yapıldığı terminalin en üst sol noktasında dır. bu switch lerin hepsinin yukarı konumda olması gerekir.
yardımcı olduysam ne mutlu .
kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,905
Mesajlar
921,578
Kullanıcılar
451,059
Son üye
landonor
Geri
Üst