Endüktif yük arttıkça uyartım akımı artar kapasitif eksene geçtiğinde azalmaya başlar. Jeneratör bu çevrimi çok hızlı yapar o yüzden jeneratör çalışmada kompanzasyonu devrede tutmak mantıksızca yapılmış bir harekettir.
ilk soruna cevap istiyorsan kolay. 170kva yüke 150kva jeneratör seçemezsin. Ben kompanzasyon yapıyorum ama bal gibide seçerimde kullanırımda dersen. Kompanzasyon devre dışı kaldığında yada arızalandığında jeneratörün trip olur durur. Koruma yoksa parçalarını elinle toplarsın. Olmayacak duaya amin demeyelim mantıklı örnekler verelim.
Bakınız jeneratörlerde continuous çalışma moduna beyan gücünün yüzde kaçında sürekli güç verebiliyor.
ilk soruna cevap istiyorsan kolay. 170kva yüke 150kva jeneratör seçemezsin. Ben kompanzasyon yapıyorum ama bal gibide seçerimde kullanırımda dersen. Kompanzasyon devre dışı kaldığında yada arızalandığında jeneratörün trip olur durur. Koruma yoksa parçalarını elinle toplarsın. Olmayacak duaya amin demeyelim mantıklı örnekler verelim.
Bakınız jeneratörlerde continuous çalışma moduna beyan gücünün yüzde kaçında sürekli güç verebiliyor.
arkadaslar ben bu soruyu jenerator işi yapan bir kişiye yonelttim gelen cevap gerilim yukselmesi oldugundan dolayı kompanzasyonun devre dışı kalmasıdır dedi yorum sizin
arkadaslar ben bu soruyu jenerator işi yapan bir kişiye yonelttim gelen cevap gerilim yukselmesi oldugundan dolayı kompanzasyonun devre dışı kalmasıdır dedi yorum sizin
Sn hocam bu konu tüm boyutları ile enine boyuna tartışıldı anlayana sitede yorum öyle çok ki !
Endüktif yük artışında jeneratörün AVR sistemi ikaz artışı ile bü yük talebi karşılanır yani edüktif akım dediğimiz mıknatıslanma akımları yine rotor sargısındaki akım arttırılıp döner manyetik alan şiddeti arttırılarak karşılanmış olur ve bu çevrim çok kısa sürer. Anlık yüke anlık tepkiler verilir. Sistem tam stabil hale gelmişken röle kademeyi devreye alınca kapasitif çalışma eksenine geçilir ve gerilim artar sonra röle bunu algılar ve grubu çıkarır ama olan olmuştur olayın özeti lamı cimi bu.
Gelelim tristörlü kompanzasyonla bu işi hızlandırırım diyenlere, bununla ilgilide jeneratör çalışamda tristörlü kompanzasyon uygulamadan önce ve sonra analizör ön Panel değerlerini gösteren paylaşımım oldu orda herşey açık ve net aktif tüketim sabit,yapılan işlem ikaz sistemini şaaşırtmak mevcut kompanzasyon sistemini boşuna çalıştırarak hammallık yapmaktan başka hiç bir işe yaramaz. Ben çok denemesini yaptım her yönü ile sırf zarar...
Sn. analizör abim cevabın için teşekkür ederim..
transfer panosu jenaratör üzerinde bulunuyor, şebeke panosuda bina içerisinde.Çektiğim kaplo kesiti 4x16 gidiş ve geliş olmak üzere..Yük miktarı bir adet trifaze salon tipi klima yaklaşık 10 tane bilgisayar ve kamera var.. yakında da 5 kva lık birtane UPS bağlamam gerekiyor,bilgisayarları takviye için.
A
bir arkadaşın yazında gördüm jenaratör devrişe girdiğinde RST fazlar yer değiştirebilir ve bu salon tipi klımalar için sorun çıkartabilir demiş.Ben önce tedbir için klima servsini çağırdım ve fazları kontrol ettirdim.sonra bağlantıyı yaptırdım koordineli bir şekilde ancak jenaratör çalışınca fazların tekrar yer değiştirebileceği hiç aklıma gelmemişti... böyle bir sorun gerçeten yaşarmışım SAYIN ANALİZÖR abim cevaplarsanız sevirinim...
şimdi bir soru soracagim ama lütfen sadece emin oldugunu düsünenler cevap versin, Elektrik gitti jeneratör devreye girdi ve jeneratör yükü besliyor, bu esnada kompanzasyon yok tek basina calisiyor, acaba bu durumda cos 1 e y cok akın mı tutuluyor jeneratör tarafından yoksa 0, 7 0,8 civarındami oluyor (motorlar fl.lambalar vs varken yük olarak)?
evet yük icin cos fi sabittir ama devreye ikazi artirarak reaktif gücü artirirsak cıkıs gerilimi artar cos fi gene sabit kalır diyecegiz o zaman, yukarıda arkadaslardan bazilari sirf ikaz ile cos fi düzeltilir gibi bişey iddia etmisler de sokratik yoldan izah edeyim dedim
şimdi bir soru soracagim ama lütfen sadece emin oldugunu düsünenler cevap versin, Elektrik gitti jeneratör devreye girdi ve jeneratör yükü besliyor, bu esnada kompanzasyon yok tek basina calisiyor, acaba bu durumda cos 1 e y cok akın mı tutuluyor jeneratör tarafından yoksa 0, 7 0,8 civarındami oluyor (motorlar fl.lambalar vs varken yük olarak)?