Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Düzeltilir türünde bir kelime kullanmadım arkadaşım karşılanır dedim. Kullandığınız ifadelere ve anlatımlara dikkat edelim.
 
Sn electrics, cos fi'yi belirleyen yüktür, jeneratör değil. Cos fi'si 0.8 olan yükü ister şebekeden, ister jeneratörden besleyin, cos fi'si yine 0.8 olacaktır.

Kompanzasyonda yapılan işlem, yükün cos fi'sini düzeltmek değildir. Sayaç üzerindeki cos fi'yi düzeltmektir. Tesisin Cos fi'sini 1'e düzeltseniz de o yükün girişinden (sayaçla yük arasından) cos fi ölçümü yaptığınızda yine 0.8 okursunuz.

Çok uzun olduğu için hepsini okuyamadım ama, sanırım buradaki tartışma "Jeneratör çalışırken sayacın yazması söz konusu olmadığına göre kompanzasyon gerekli midir?" tartışması. Şahsi fikrim gerekli olmadığı, hatta kompanzasyonun kayıplarından dolayı mahsurlu olduğu yönünde Ama doğrusu ölçmüş değilim.
 
iyi de analizör hocam size söylemedim ki kim söyledi su an hatirlamiyorum ama siz degildiniz diye tahmin ediyorum, alinganliga da gerek yok o arkadas da alinmasin nihayet dogruyu ariyor herkes...saygilarimla

___

bilen arkadaşlardan rica ediyorum şimdi bu kadar cok yazilmis ki insanin kafasi karisiyor, kompanzasyon sistemi ile jeneratör seti neden calismaz calismasi neden istenmez, cok kısa ve makul şekilde kim özetleyecek(evet cok fazla bir tasarrufumuz olmayacak ama sonucta kaybimiz azalacak ama stabilite acisindan birtakım sorunlar var denildi) olayin özü nedir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
mefrhaba arkadaşlar rekani arkadaşımızın söyledikleri doğrudur bunları kısaca özetlersek biz kompanzasyonu niçin yapıyoruz şebekeden çekipte kullanmadığımız reaktşf enerjiyi tekrar şekebeye geri vermemek için şayet verilirse hatlarda dalganlanma olur ve tedaş bakım onarımla daha fazla uğraşır.fakat jeneratör devereye girdiğinde kompanze etmeye gerek yoktur.diye düşünüyorum..
 
tamam ama o fazladan çekilen reaktif enerji yüzünden akım yükseliyor ve sana kayip olarak dönüyor bakır kaybi, neden ben zarar edeyim ki kar etmekten bahsetmiyorum ama göz göre göre neden zarar edeyim, şimdi yük kompanzasyonu gerekli ama yapilmasinda sakincalar var diyoruz özetle ben de bu sakincalar nedir diye soruyorum, özellikle bi kaç tane izha dikkatimi celbetti, birincisi ilk devreye girerken jeneratör hernedense önce kapasitör etkin olacak deniyor bu da jeneratör cikisini yükseltecek yani bi nevi izolasyon zorlanmasi sakinca olarak gösterilmis ama daha da zenginlestirilebilir bu izah, ikincisi bir kademe alınması ve bu alınma sirasinda dengesizlik gecici olaylardan vs bahsediliyor, ama bu da tam net bir aciklama olmamis, yani röle cok yavas ve yük azaldiginda an, şekilde karsilik gelen bataryalar hemen cikmayacagi icin bir darbe ve yine gerilim yükselmesi olacak gibi bi mana cikiyor ama cok daha net bir aciklama daha iyi olacak diyorum...

___

bu konuda doyurcu bir cevap bulmak cok zor ben ümidimi kestim herkes farkli düsünüyor....
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sorun jeneratörle kompanzasyon kullanılması değil, toplam yük cos fisinin kapasitif olması tehlikesi sanırım. Aksa kullanma kılavuzunda geçen ibare:
Kapasitif yükler, alternatörün aşırı ikazlanmasına neden olurlar. Kapasitif yüklerin etkisi alternatörün manyetik doyumu vasıtası ile sınırlanmış yüksek terminal voltajı meydana getirir.

Esasen toplamda yük kapasitif olmadığı sürece kompanzasyonun mahsuru yok gibi görünüyor. Ancak, çoğu zaman bir faydası da yok, zira:
1. Sayaç devrede olmadığı için cezai bir durum söz konusu değil.
2. Yükün cos fisinin iyileştirilmesi jeneratörü kapasitesini arttırmıyor. Örneğin, 100 kVA'lık bir jeneratör 80 kW yük sürebiliyor, ama cos fi 1 iken bu değer 100 kW'a çıkmıyor, yine 80 kW olarak kalıyor. Tek istisna, yükün cos fisinin 0.8'den küçük olduğu durumlar. Bu durumda cos fi'yi 0.8'in üzerine çıkartmaya yetecek kadar kompanzasyon faydalı görünüyor.
3. Zahiri akımın düşmesi kablo kayıplarını azaltmıyor. Zira hepimizin bildiği gibi kayıpları belirleyen I2 x R formülündeki akım, rezistif akımdır. Hani, marjinal bir azalma olsa dahi kompanzasyonun kendisi de kayıpsız değil zaten.

Özetle benim vardığım sonuç, yükün cos fi'si 0.8'in altındaysa bunu 0.8'in az üzerine çekecek kadar kompanzasyon temkinle (ancak yük devreye girdikten sonra) kullanılabilir. Diğer yükler için lüzumsuz masraf ve potansiyel tehlikedir.
 
arkadaslar bugune kadar hepiniz farkli farkli seyler soylediniz
1-sayaclar devrede olmadigi icin cezaya girmeyiz
2-belkide en onemli olan sey atlanmakta bence kondansatorler devreden belli oranda akim cekmektedirler.kompanzasyon devrede oldugunda kapasitelerin cektigi akim jeneratore arti yuk olarak gelecektir
 
Çok az miktarda rezistif akım çektikleri doğru. Bu nedenle yukarda da değindiğim gibi kayıplar az miktarda artacaktır. Ama kondansatörlerin çektiği esas akım kapasitif olduğundan, sistemdeki endüktif akımın bir kısmını sönümleyecek, sonuçta jeneratörün üzerindeki zahiri güç ve akım azalacaktır. Kompanzasyonun tam olarak yaptığı da bu değil midir zaten

Önemli olan bu zahiri güç ve zahiri akım azalmasının bize bir faydasının olup olmadığı. Kanaatimce bir faydası yoktur
 
kapasitif yükler jeneratörün aşırı ikazlanmasına neden olur diye yazan arkadas bence yanlis yazmis böyle bişeyi ilk kez duydum

___

bunun için senkron generatorlerin v eğrilerine bakmaniz bile yeterli, orada sabit yükaltında çıkış gerilimi sabit tutulan bir makinede aşırı ikaz kısmının endüktif tarafta kaldığı görülebilir..

___

ayrıca puck arkadaşım stabil çalışma söz konusu olduğunda kondansatörlerin akım çekmesi cok normaldir cünkü jeneratör yükünü kompanze edecek bu yüklenmeyi degil aksine zahiri ve reaktif gücün azalmasi dolayısıyla akımdan kaynaklı kayıpları azaltır, zahiri akım dedigin akım yani yük akımı azalınca bakır kaybı azalır, bakır kaybini eğer azaltmasaydi kompanzasyon yapmamizin mantigi kalmazdi, bunu iyi düsün derim,herneyse dilimiz döndügünce paylasiyoruz bildiklerimizi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
kapasitif yükler jeneratörün aşırı ikazlanmasına neden olur diye yazan arkadas bence yanlis yazmis böyle bişeyi ilk kez duydum
O arkadaş ben oluyorum galiba

Yazımı dikkatle okumuş olsaydınız, alıntı içinde olanların benim şahsi fikrim olmadığını, Aksa Kullanım Kılavuzundan alıntı yaptığımı görürdünüz. Şu linkten Active Power Diesel kullanma kılavuzunu indirip siz de bakabilirsiniz:
http://www.aksa.com.tr/tr-tr/kullanim-kitapcigi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…