Jeneratör sargı mantığını anlayamıyorum

WattMan

Üye
Katılım
26 Eki 2019
Mesajlar
181
Puanları
1
Yaş
45
Herkese merhaba aşağıda örnek olarak 3 fazlı bir alternatör çizdim mıknatıslar bobinlerin kollarının üzerinde normalde, sormak istediğim bu alternatör çalıştırıldığında nasıl bir çıkış elde edebilirim ve merak ettiğim diğer konulardan birisi çizmiş olduğum alternatörde her fazı birbirlerinden ayrı olarak yaptım yani birbirleriyle iç içe değil yan yana olarak bir de bu bobinleri iç içe yapıyorlar o da aşağıda küçük bir resimde örnek verdim iç içi olmasıyla başta çizdiğim gibi dış dışı olmasının mantığı nedir çıkıştaki farklılıkları nedir
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240825_114217_263.jpg
    IMG_20240825_114217_263.jpg
    131.2 KB · Görüntüleme: 15
  • IMG_20240825_114347_339.jpg
    IMG_20240825_114347_339.jpg
    89.1 KB · Görüntüleme: 12
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
abiciğim anlamıyacak bir şey yok . faz sargılarını kaç derece de yerşleştirdiysen öle bir eğri alacaksın .. normalde sargılar 120 derece olması lazım . 120 derece yerleştirisen 3 fazın üçünüde düzgün alırsın yok değiştirdisen gene bişi alırsın ama fazlar arası kaç derece kaç volt olur orasını ölçmek lazım fazın biri 500 çıkabilir biri 110 biri 220 biri 440 ne bilim zaten ölede uzun süre çalışmaz değişik akımlar geçer bir yerde sıkıntı yapar ayrıca jeneratörde n s yok eğer bu çizdiğin statorun resmi ise orada bu çizime göre en az 24 kutup olması gerekir 12 kutupta bunu yapamazsın tam sinüs alamasın . eğer çizdiğin uyartım dinamosu ise yani kuyruktaki sargı ise orda 6 tane bobin var uçları diyotlara gidiyor eğer o çizdiğin uyartım dinamosunun statoru ise o tek sargı bir tarafı artı bir tarafı eksi ..
 
abiciğim anlamıyacak bir şey yok . faz sargılarını kaç derece de yerşleştirdiysen öle bir eğri alacaksın .. normalde sargılar 120 derece olması lazım . 120 derece yerleştirisen 3 fazın üçünüde düzgün alırsın yok değiştirdisen gene bişi alırsın ama fazlar arası kaç derece kaç volt olur orasını ölçmek lazım fazın biri 500 çıkabilir biri 110 biri 220 biri 440 ne bilim zaten ölede uzun süre çalışmaz değişik akımlar geçer bir yerde sıkıntı yapar ayrıca jeneratörde n s yok eğer bu çizdiğin statorun resmi ise orada bu çizime göre en az 24 kutup olması gerekir 12 kutupta bunu yapamazsın tam sinüs alamasın . eğer çizdiğin uyartım dinamosu ise yani kuyruktaki sargı ise orda 6 tane bobin var uçları diyotlara gidiyor eğer o çizdiğin uyartım dinamosunun statoru ise o tek sargı bir tarafı artı bir tarafı eksi ..
Bu asenkron motorun
abiciğim anlamıyacak bir şey yok . faz sargılarını kaç derece de yerşleştirdiysen öle bir eğri alacaksın .. normalde sargılar 120 derece olması lazım . 120 derece yerleştirisen 3 fazın üçünüde düzgün alırsın yok değiştirdisen gene bişi alırsın ama fazlar arası kaç derece kaç volt olur orasını ölçmek lazım fazın biri 500 çıkabilir biri 110 biri 220 biri 440 ne bilim zaten ölede uzun süre çalışmaz değişik akımlar geçer bir yerde sıkıntı yapar ayrıca jeneratörde n s yok eğer bu çizdiğin statorun resmi ise orada bu çizime göre en az 24 kutup olması gerekir 12 kutupta bunu yapamazsın tam sinüs alamasın . eğer çizdiğin uyartım dinamosu ise yani kuyruktaki sargı ise orda 6 tane bobin var uçları diyotlara gidiyor eğer o çizdiğin uyartım dinamosunun statoru ise o tek sargı bir tarafı artı bir tarafı eksi ..
Benim anlam veremedigim kutup sayıları mesela flanş tipi fakat bobinler yan yana değilde aynı asenkron motorlar gibi 3 faz bobinlerin bacakları yan yana olanlarda bazı projelerde her fazın 4 bobini olmasına rağmen aynı bobin sayısında kutup mıknatıs sayıları farklı , birisinde aynı bobin sayısı fakat kutu sayısı 8 bazısında 12 yani bu kutup sayısını neye göre belirliyorlar az evvel dediğim gibi 8 kutuptan 12 kutuba aynı bobin sayısıyla çıkartınca nasıl doğru çalışabiliyor fazlar cakismiyor
 
şimdi siz asenkron motordan alternatörmü yapmak istiyorsunuz ? ben olayı anlamadım ?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,183
Mesajlar
924,001
Kullanıcılar
451,541
Son üye
hyo23

Yeni konular

Geri
Üst