Jeneratör sargı mantığını anlayamıyorum

WattMan

Üye
Katılım
26 Eki 2019
Mesajlar
189
Puanları
1
Yaş
46
Herkese merhaba aşağıda örnek olarak 3 fazlı bir alternatör çizdim mıknatıslar bobinlerin kollarının üzerinde normalde, sormak istediğim bu alternatör çalıştırıldığında nasıl bir çıkış elde edebilirim ve merak ettiğim diğer konulardan birisi çizmiş olduğum alternatörde her fazı birbirlerinden ayrı olarak yaptım yani birbirleriyle iç içe değil yan yana olarak bir de bu bobinleri iç içe yapıyorlar o da aşağıda küçük bir resimde örnek verdim iç içi olmasıyla başta çizdiğim gibi dış dışı olmasının mantığı nedir çıkıştaki farklılıkları nedir
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240825_114217_263.jpg
    IMG_20240825_114217_263.jpg
    131.2 KB · Görüntüleme: 32
  • IMG_20240825_114347_339.jpg
    IMG_20240825_114347_339.jpg
    89.1 KB · Görüntüleme: 26
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
abiciğim anlamıyacak bir şey yok . faz sargılarını kaç derece de yerşleştirdiysen öle bir eğri alacaksın .. normalde sargılar 120 derece olması lazım . 120 derece yerleştirisen 3 fazın üçünüde düzgün alırsın yok değiştirdisen gene bişi alırsın ama fazlar arası kaç derece kaç volt olur orasını ölçmek lazım fazın biri 500 çıkabilir biri 110 biri 220 biri 440 ne bilim zaten ölede uzun süre çalışmaz değişik akımlar geçer bir yerde sıkıntı yapar ayrıca jeneratörde n s yok eğer bu çizdiğin statorun resmi ise orada bu çizime göre en az 24 kutup olması gerekir 12 kutupta bunu yapamazsın tam sinüs alamasın . eğer çizdiğin uyartım dinamosu ise yani kuyruktaki sargı ise orda 6 tane bobin var uçları diyotlara gidiyor eğer o çizdiğin uyartım dinamosunun statoru ise o tek sargı bir tarafı artı bir tarafı eksi ..
 
abiciğim anlamıyacak bir şey yok . faz sargılarını kaç derece de yerşleştirdiysen öle bir eğri alacaksın .. normalde sargılar 120 derece olması lazım . 120 derece yerleştirisen 3 fazın üçünüde düzgün alırsın yok değiştirdisen gene bişi alırsın ama fazlar arası kaç derece kaç volt olur orasını ölçmek lazım fazın biri 500 çıkabilir biri 110 biri 220 biri 440 ne bilim zaten ölede uzun süre çalışmaz değişik akımlar geçer bir yerde sıkıntı yapar ayrıca jeneratörde n s yok eğer bu çizdiğin statorun resmi ise orada bu çizime göre en az 24 kutup olması gerekir 12 kutupta bunu yapamazsın tam sinüs alamasın . eğer çizdiğin uyartım dinamosu ise yani kuyruktaki sargı ise orda 6 tane bobin var uçları diyotlara gidiyor eğer o çizdiğin uyartım dinamosunun statoru ise o tek sargı bir tarafı artı bir tarafı eksi ..
Bu asenkron motorun
abiciğim anlamıyacak bir şey yok . faz sargılarını kaç derece de yerşleştirdiysen öle bir eğri alacaksın .. normalde sargılar 120 derece olması lazım . 120 derece yerleştirisen 3 fazın üçünüde düzgün alırsın yok değiştirdisen gene bişi alırsın ama fazlar arası kaç derece kaç volt olur orasını ölçmek lazım fazın biri 500 çıkabilir biri 110 biri 220 biri 440 ne bilim zaten ölede uzun süre çalışmaz değişik akımlar geçer bir yerde sıkıntı yapar ayrıca jeneratörde n s yok eğer bu çizdiğin statorun resmi ise orada bu çizime göre en az 24 kutup olması gerekir 12 kutupta bunu yapamazsın tam sinüs alamasın . eğer çizdiğin uyartım dinamosu ise yani kuyruktaki sargı ise orda 6 tane bobin var uçları diyotlara gidiyor eğer o çizdiğin uyartım dinamosunun statoru ise o tek sargı bir tarafı artı bir tarafı eksi ..
Benim anlam veremedigim kutup sayıları mesela flanş tipi fakat bobinler yan yana değilde aynı asenkron motorlar gibi 3 faz bobinlerin bacakları yan yana olanlarda bazı projelerde her fazın 4 bobini olmasına rağmen aynı bobin sayısında kutup mıknatıs sayıları farklı , birisinde aynı bobin sayısı fakat kutu sayısı 8 bazısında 12 yani bu kutup sayısını neye göre belirliyorlar az evvel dediğim gibi 8 kutuptan 12 kutuba aynı bobin sayısıyla çıkartınca nasıl doğru çalışabiliyor fazlar cakismiyor
 
şimdi siz asenkron motordan alternatörmü yapmak istiyorsunuz ? ben olayı anlamadım ?
 
şimdi siz asenkron motordan alternatörmü yapmak istiyorsunuz ? ben olayı anlamadım ?
Asenkron veyahut flans tipi , bir projeye bakıyorum 8 bobin var 12 mıknatıs başka projeye bakıyorum 8 bobin var 16 mıknatıs bunu anlayamıyorum
 
Bu asenkron motorun

Benim anlam veremedigim kutup sayıları mesela flanş tipi fakat bobinler yan yana değilde aynı asenkron motorlar gibi 3 faz bobinlerin bacakları yan yana olanlarda bazı projelerde her fazın 4 bobini olmasına rağmen aynı bobin sayısında kutup mıknatıs sayıları farklı , birisinde aynı bobin sayısı fakat kutu sayısı 8 bazısında 12 yani bu kutup sayısını neye göre belirliyorlar az evvel dediğim gibi 8 kutuptan 12 kutuba aynı bobin sayısıyla çıkartınca nasıl doğru çalışabiliyor fazlar cakismiyor
kutup sayıları sargının devirini belirler, hesabına göre kutup sayıları farklılık gösterebilir, ayrıca bobin telinin kesitine göre sargı şekilleri farklılık gösterebilir, örnek veriyorum 0,75 kesitinde 2'li paralel bağlantı yapılıyorsa, 0,5 kesitinde 3'lü yapılabiliyor hesaba göre tabi.
 
Ayni faza ait sargilarin ic ice sarilmasinin sebebi elde edilecek voltajin dalga seklinin sinuse daha cok benzetilmesi icin.

Fakat asagidaki cizimde her birisini ayri faza aitmis gibi gostermissin. Onlarin hepsi de ayni faza ait. Farkli fazlara ait degil.

1724745167265.png
 
Ayni faza ait sargilarin ic ice sarilmasinin sebebi elde edilecek voltajin dalga seklinin sinuse daha cok benzetilmesi icin.

Fakat asagidaki cizimde her birisini ayri faza aitmis gibi gostermissin. Onlarin hepsi de ayni faza ait. Farkli fazlara ait degil.

Ekli dosyayı görüntüle 109948
Bu örneği asenkron motorda gördüm bu şekilde sarılıp fazlari bu şekilde belirtmisler
 
Hatan var. Dortgen sargi icinde dortgen sargi varsa onlar ayni faz bobinleri olmak zorunda.

Yalniz pardon;

Cizimine yatay ya da dikey bakmaya gore degisir isler.

Ben kendi cizimimi yapip aciklayayim.

Asagidaki cizimde farkli oluklara ic ice sarilmis bobinleri goruyoruz. Soldaki ayni faza ait 3 bobin.
Sagdaki ise 3 faza ait 3 ayri bobin.

Soldakindeki amac kutup altinda kalan oluklara bobin dagitilmis. Bu herhangi bir statora farkli kutup sayisina sahip motor yapmak amacindan. Digeri ise 3 faz sarim geregi faz sargilari kaydirilmis.
1724747010619.png
 
Son düzenleme:
Hatan var. Dortgen sargi icinde dortgen sargi varsa onlar ayni faz bobinleri olmak zorunda.

Yalniz pardon;

Cizimine yatay ya da dikey bakmaya gore degisir isler.

Ben kendi cizimimi yapip aciklayayim.

Asagidaki cizimde farkli oluklara ic ice sarilmis bobinleri goruyoruz. Soldaki ayni faza ait 3 bobin.
Sagdaki ise 3 faza ait 3 ayri bobin.

Soldakindeki amac kutup altinda kalan oluklara bobin dagitilmis. Bu herhangi bir statora farkli kutup sayisina sahip motor yapmak amacindan. Digeri ise 3 faz sarim geregi faz sargilari kaydirilmis.
Ekli dosyayı görüntüle 109949
Evet benim yukarıdaki beceriksiz cizimimde sizin çizdiğiniz sağdaki örnekti bazı alternatör uygulamalarında bobin sayısı aynı fakat noktasız sayısı farklı bu fark neden oluyor etkisi de birde mıknatıs birinci fazdayken fazla miknatistan dolayı 3 faz da aynı anda kutupta kalması nasıl engelleniyor
 

Forum istatistikleri

Konular
129,708
Mesajlar
929,135
Kullanıcılar
452,411
Son üye
atiizdmr

Yeni konular

Geri
Üst