Jeneratör tek faz çıkış vermiyor.

ŞEF

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,967
Puanları
806
Yaş
64
Sayın arkadaşlar !
Çalıştığım sitede 710 kva. jeneratör var. Şebeke kesildikten hemen sonra devreye otomatik olarak giriyor. Jeneratörden çok memnunum, servisi de tek kelimeyle mükemmel.
Yalnız son zamanlarda biraz sorun yaşamaya başladım. Sorunum şu ;
İlki 4 ay önce oldu, ikincisi de 2 hafta kadar önce yaşadık. Tabi bu sürekli omuyor, bu arada normal 3 faz aldık.
Şebeke kesildikten sonra jeneratör devreye giriyor fakat 2 faz alıyoruz, 3. faz panomuzda yok. Daha sonra takriben yarım saat sonra kendiliğinden düzeliyor. Jeneratör üzerinde şalter yok. Bütün binalara ve ortak kullanım alanlarına dağıtım yapan bir panomuz var, pano girişinde 1250 a. kompakt şalter var, kompakt şalterin üzerine sonradan açma bobini (veya motor diyelim) konulmuş.

Biz bu durumu servise bildirdik servis geldi çalıştırdı haliyle normal 3 faz çıkış verdi, her zaman olmuyor. Ben de 3 faz referans kablosundan bir tanesini kapatınca devreye giriyor ve normal olarak jeneratör çalışıyor, şalter de kuruyor.

Kompakt şalterin bir kontağı geçirmiyor diye düşündük, çok iyi bilinen bir marka olduğu için bizimle telefonda bayağı ilgilendiler. Fakat onlarda böyle bir arızayı şimdiye kadar hiç yaşamamışlar. Şalteri söküp bize getirin bakalım dediler, fakat şalter olmadan jeneratör çalışmış bir işe yaramaz, onun için böyle bir riski göze alamadım.

Bu arada şunu belirteyim, bu durum ben yokken, gece vardiyasındaki arkadaşların nöbeti sırasında oluyor. Şalterin girişinde elektrik varmıydı diye sorduğumda, o telaş içinde bakmak aklımıza gelmedi diyorlar.

İşin ilginç tarafı şu, bazı evlerde prize takılı halde bulunan şarj aletleri, müzik setlerinin trafoları ve de transfer kontaktörlerinin bobinleri yanıyor. 3 faz motorlar ise termik atarak kurtarıyor.
Ne yapacağımı bilemez haldeyim, tekrar böyle bir olay yaşamaya korkuyorum. Sizlerin bu konu ile ilgili yorumlarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
SN şef
"Kompakt şalterin bir kontağı geçirmiyor diye düşündük, çok iyi bilinen bir marka olduğu için bizimle telefonda bayağı ilgilendiler. Fakat onlarda böyle bir arızayı şimdiye kadar hiç yaşamamışlar"
demişsiniz
ama bu durum jeneratörde olmasada(marka belirtmeyeceğim) bir şalterde başımıza geldi sizin problemin çözümü net şudur diye tahmin edemiyorum ama kontakların kurma işleminden sonra tam yapışmadığını varsayıyorum ayrıca merak ettiğim şey
şalter girişi ile şunuda kontrol etmenizi öneririm acaba hep aynı faz mı çıkış vermiyor ?
 
SYN ŞEF
kontaktör bobinleri yandığına ve kondansatörler patladığına göre jenaratörden panonuza gelen kablo patlak olabilir arasıra ark yapıyordur. Jenaratörü çalıştırıp voltmetre ile voltaj farkına bakmak lazım.
 
Önce sorunun nerde olduğundan emin olmak lazım, şalterde mi yoksa jeneratörde mi? Bu yüzden önce jeneratörün alternatör çıkışından sorunlu olan faz geliyor mu gelmiyor mu diye emin olmak gerekir (bu problem yaşandığı zaman). Eğer sorun ordaysa sargılarda bişey olabilir çünkü AVR de ya da uyartımda bir prolem bu problem sadece tek faz üstünde göstermez kendini. 3 faz üstünden gösterecektir. Eğer burada problem yoksa kabloda bir temassızlık (Kablonun alterantörün klemens kutusuna bağlı olduğu yerde ya da dağıtım panosunda) ya da kabloda bir patlak olabilir. Orda da problem yoksa tek alternatif olarak şalter kalıyor. O zamanda onun üzerinde yoğunlaşmak gerekir.
 
Sayın şef tecrübelerime dayanarak sizin sorununuz yüksek ihtimalle nötürle alakalı örneğin o fazın çıkışı olmadıgı zaman olmayan fazı nötr üzerinde görüyormusunuz onun ölçümünü yapabilirseniz sorunu çözebilirsiniz çünkü yüksek ihtimalleşalter ayağı ğeçirmese ölçümde şalterin üstünde normal faz faz arası veya faz nötr arası normal voltajları görürsünüz fakat nötr bağlı değil ise veya gevşek ise bu tür sapmalar olur ve jeneratör boş çalışmasında bu farkıgöstermez yük gelmeye başladıgı zaman bu terslikler olur nötr hattını bi inceleyin derim birde gelen servisin bu arızayı tespit edemesi enteresan geldi bana jeneratörle uğraşan servislerin başına bu sorun gelmektedir saygılr
 
Kardeş jenarotörün yıldız baglantı noktasını kontrol et eger klemens kutusun da ise..??? Burada gevsek baglantı vardır nortür noktasında kayma oldugu icin bir faz eksik gelebilir , ikici arıza da nötür noktasını gevsek olmasından dolayı da bazı cihazlar yanabilir 250--300 volt gibi degerler devamlı oynarç. Bu durum şebeke hattındada notüt baglantısı geveşekligi de de yapar . Yanı sorundur .eger jen nötür noktasına ulasamıyorsan servisi çagır benim basıma geldi komle jenarötörün rotorunu soktuk içkısım dan yıldız noktası yanmıştı yeniden saglam hale getirdik . Sarsıntıdan kaynaklanmış olabilir
 
jeneratörün arkasında diyotlar "bobin kısmında arka kapakta" sorun orda gibi bakmanızda yarar var
 
arkadaşım ıkı faz cıkıs verıyor dıyosun _?
bu ıkı faz arasındakı gerılımi ölçtünüzmü_?
hem u_notr hem hem W_nötr? vde U_W arası gerılım bu problem esnasında ne oluyor
jeneratör otomatik mi? otomatik yazmıssınız boyle bır problemde ( yani gerılım yukselmesi yada frekans dusmesı gıbı) otomatık transfer ünitesi parametreler dogru ayarlandıysa jeneratörü stoba cekecektır. ( tesısı korumaya alacaktır)
 
Son düzenleme:
Çözüm için hangi noktada fazı göremiyorsun.Sen en iyisi jeneretör kılemenslerinden itibaren ölçü aletiyle ,faz-nötr, faz-faz arası ölçerek tesisatı takip et. nerde btıkanırsa orda bilgilendir sitedeki arkadaşlar çözüm üretecektir. Mevcut bilgilerle arıza tesbit etmek gerçekçi değil.Arızanın birçok nedeni ve birçok yerde olabilir.
 
bence sorunu ,, dg döner diyotlarda veya avr kartında olabilmesi yüksek.çünkü yarım saat sonra toparlayıp 3 faz ı görüyorum diyorsunuz. kompact şalter yapışmıssa zaten kurulmadığı zaman devreyi stop' a alacak yardımcı kontaklar mevcuttur.benim başıma gemilerde bu sorunlar geldi.mesela avr kartı bozulmak suretıyle şebekeye 3x550v. gibi bir değer verdi.ve rotor sargılarına zarar verdi..
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,692
Mesajlar
929,049
Kullanıcılar
452,397
Son üye
otomasyon1es

Yeni konular

Geri
Üst