jeneratorlerin paralel baglanması hakkında

jenerator paralelemek ıcın en onemlı olay jeneratorlerın ıkısınınde aynı faz acısındayken paralellenmesıdır
bunun ıcın ya sısteme jaraskop denılen cıhazın olmalı yanı otomatık olarak alsın
yada sız sısteme
1 jeneraorun r fazı ıle 2 jeneratorun r fazı arasına bır lamba
1 jeneratorun s fazı ile 2 jeneratorun s fazı arasına bır lamba
1 jeneratorun t fazı ile 2 jeneratorun t fazı arasına bır lamba
olmak uzere lamba baglamalısınız
sımdı ıkı jeneratorde calıstırılır vede bırı devreye verılır
daha sonra paralel alma ıcın ıkıncı jenaratorun devreye alma sartelının basına gıdılır ve uc adet lamba gozlenır lambalar sondugu anda sartel el cabukluguyla kapatılırak ıkı jenerator paralel edılır
lambalar burada bıze jeneratorlerın aynı acıda olduklarını gostermektedır aynı acı denk geldıgınde lambalar sonmektedır

2. jeneratör çalıştığında 1. jeneratörler ile aynı fazda değilse, ve bunlar aynı frekansa sahipse, nasıl aynı faza gelecekler bir süre sonra da lambalar sönecek?


RESİMDEKİ FAZ FARKI HEP AYNI KALMAZMI İKİSİDE 50 HZ İSE.
 
aynı frekansta olduklarında faz değişmez tabiiki, fazı değiştirmek için dizel motorun govarnöründen devirini azaltmak veya arttırmak gerekir. bunun için de govarnörlerin üzerinde deviri değiştirmek için küçük bir Elektrik motoru bulunur. tabii ki bu sistem her jeneratörde bulunmaz. jeneratörü ya bu sistemle beraber almak gerekir yada sonradan eklemek gerekir. mümkün değilse govarnör iptal edilip yerine manyetik aktuatör konması gerekir. dizelin deviri değiştirilerek faz değişimi de sağlanır. bu devir değişikliği çok küçüktür. hızlı devir değişikliklerinde faz açısı da hızlı değişeceğinden şalteri kapama konumunu tutturamazsınız ve jeneratörleri çakıştırabilirsiniz. ayrıca ters akım koruma ve faz açısı koruma sistemlerinin de eklenmesi çalışma emniyeti için gereklidir.
 
aynı frekansta olduklarında faz değişmez tabiiki, fazı değiştirmek için dizel motorun govarnöründen devirini azaltmak veya arttırmak gerekir. bunun için de govarnörlerin üzerinde deviri değiştirmek için küçük bir Elektrik motoru bulunur. tabii ki bu sistem her jeneratörde bulunmaz. jeneratörü ya bu sistemle beraber almak gerekir yada sonradan eklemek gerekir. mümkün değilse govarnör iptal edilip yerine manyetik aktuatör konması gerekir. dizelin deviri değiştirilerek faz değişimi de sağlanır. bu devir değişikliği çok küçüktür. hızlı devir değişikliklerinde faz açısı da hızlı değişeceğinden şalteri kapama konumunu tutturamazsınız ve jeneratörleri çakıştırabilirsiniz. ayrıca ters akım koruma ve faz açısı koruma sistemlerinin de eklenmesi çalışma emniyeti için gereklidir.

anladım. peki bu iş manuel yapılırken de "govarnör" varmıydı? yani bu cihazsız yapılamıyormuydu?
 
govarnör hemmanual hem de otomatik sistemlerde gereken bir şey. govarnör denilen piyasada genelde regülatör olarak bilinir. ancak regülatör taşıtlardaki dizellerde motor devrinin gaz kolunun konumuna göre belli bir devirin üstüne çıkmasını engeller. çünkü dizellerin yapısı gereği deviri sürekli yükseltmeye çalışırç govarnör ise gaz kolunun konumuna göre devirin düşmesini veya yükselmesini engeller, sürekli sabit tutar. genelde satılan jeneratörlerde govarnörün deviri önceden ayarlanır ve dışarıdan deviri ayarlayacak bir sistem yoktur. ancak paralele alıncak jeneratörlerde devirin dışarından ayarlanabilmesi gerekir. bu durumda ya jeneratörü hazır olarak almak gerekir ya da sonradan govarnöre eklemek gerekir. bir diğer seçenek te manyetik aktuatör kullanmaktır.
 
döner lambalı sistemin tarih öncesinde kaldığını savunan arkadaşlar eski gemileri görmemiş sanırım.yıl 2010 ve ben halen döner lambalı gemilerle karşılaşıyorum.senkronoskopları arızalı veya yok döner lambayla jeneratör paralelliyorum kesiciyi de elle açıp kapatıyorum.bence acil durumlar için asla unutulmaması gereken bir yöntem.
 
arkadaslar 1000 kVA 2 adet jeneratoru DSE cihazi ile devreye almak istiyorum konu ile ilgili yardim bekliyorum, senkron panosundan hangi kablolar cekilecek vs gibi
 
jeneratör tesisatı acil lazım nerden bulabilirim ??
 
10 saniye altı jeneratörlerde paraleleme hakkında bir bilgisi olan var mı?

Dead Bus Paralelling diye bir konu duydum ancak detaylı bir bilgim yok.

Youtube 'da bununla alakalı bir videoda var.

 
Bizde 5 adet 1100kVA senkron bagli calisiyor otomatik olarak max yuzde 60 yukte ikinci jenerator calisiyor yanliz gecen gun bir jeneratorun yatak sargisi yandi neden yanmis hic bilmiyorum bu konuda bilgisi olan varmi dort yildir sorunsuz calisiyor uc gun once bu Olay Olmus yardimci olursaniz sevinirim.tesekkurler
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,588
Kullanıcılar
452,659
Son üye
ertkn

Yeni konular

Geri
Üst