Olay biraz daha netleşti Motor vs derken 12V Marş Solenoidi olduğu ortaya çıktı.
@serkan_48 inde dediği gibi "sistemde buyuk hata var."
Yani dizayn hatası. Kullanılan solenoid türü yanlış, bu kadar yüksek akımlı bir sistem yanlış, Yangın tehlikesi vs...
Marş Sonenoidinin çalışma şekli:
1. Çekme ve Tutma olarak 2 bobin var. (+) uçları ortak
Çekme bobini 40 amperi 0.1 Saniye çekiyor , solenoid çekince çekme bobinin uçları kısa devre oluyor böylece çekme bobininden akım akmıyor.
Tutma bobini aynı anda aktif oluyor 10 amper çekiyor (siz kontak anahtarı ucuna voltaj verdiğiniz sürece.
Çekme bobini direnci 0.25ohm tutma bobini direnci 1.05ohm
2. Önce bağlantının kontrol edilmesi lazım, yani solenoid çekince Çekme Bobininin uçları kısa devre oluyormu onu muhakkak kontrol etmek lazım yoksa sürekli 40 amper akım çeker ve "köprünüz yanar"
3. Yapılabilecek 3 yol var:
a) Marş Solenoidi kontakları bozuk olabilir, daha kaliteli biri ile değiştirmek
b). Hata tekrarlanırsa (ki bu rahatlıkla olur) seri direnç takmak, ancak (+) oçları ortak olduğu için 0.1ohm 50watt direnç seri olarak bağlanır ve solenoid çekmezse paralel bağlanarak değer azaltılabilir.
c) Daha gelişmiş , ilk an akımlarını sağlayacak yöntem kullanmak. Bunun için besleme trafosunu DC12V verecek şekşilde , köprü çıkışına büyük kondansatör (Farad cinsinden) koyarak yüksek (ilk anki) akım için
sistemi uygun hale getirmek.
Daha başka çözüm yolları bulunabilir. Ancak bu, temelde "kötü tasarım" olarak karşınızda durur !