Köprü diyot

köprü diyot çıkışı yaklaşık 16.2 VDC olmaz mı?
Ac den doğrultunca DC voltaj yüklesliyor biraz 18volt ac 16,2 DC ye düşmez
 
Köprü diyot çıkışında 0.65 * 2 = 1.30 volt kadar içteki 2 seri silikon diyotla voltaj 18'den düşer, ancak düşük kapasitede elektrolitik bir kondansatör bu köprü diyotun çıkışında paralel bağlıysa yine aşağı yukarı 18 volt DC' ye (çıkış uçları yüksüz yani selenoidsiz değil selenoid bağlıyken) getirilmiş olur, DC çıkışa bağlı elektrolitik kondansatör yoksa 1.30 volt kadar 18 volttan daha eksiği olur. 25 volt DC' ye kadar gelmesi ise ancak - ve + çıkışı tam boşta iken (yani redresör çıkışı hiçbir yüke bağlı değilken) elektrolitik kondansatörde 1.414 kat artan artmış elektrolitik kondansatör voltajıyla ölçülebilir. Ancak selenoid gibi indüktif bir yükle bağlı olduğunda yine 18 volt civarlarında çıkış voltajında kalır. Demek istediğim yawuz58 ustamın selenoid bağlıyken (selenoidle yüklü iken) redresör bu şartla çalışırken voltajın 18 volt DC olarak ölçülmesi çok doğrudur. Kolay gelsin.
 
bu konu için beş sayfa yazılmış ve hala o öyleyse bu böyleyse safhasındaysa büyük sıkıntı. selenoidin ac'den mi dc'de mi tetiklendiğini merak ediyordum, artık etmiyorum. kolay gelsin efenim.
 
bu konu için beş sayfa yazılmış ve hala o öyleyse bu böyleyse safhasındaysa büyük sıkıntı. selenoidin ac'den mi dc'de mi tetiklendiğini merak ediyordum, artık etmiyorum. kolay gelsin efenim.
Dc ile çalışıyor selonoid motor,trafo ac köprü diyot ile dc ye çevrilmiş mesele köprü diyotun sık bozulması tabiki ısıdan bozuluyor tahminim buna çözüm bulmaya çalışıyor ustalarımız hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum
 
Dc ile çalışıyor selonoid motor,trafo ac köprü diyot ile dc ye çevrilmiş mesele köprü diyotun sık bozulması tabiki ısıdan bozuluyor tahminim buna çözüm bulmaya çalışıyor ustalarımız hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum

anlatımınızda bi kondansator bahsi geçmeyince 25 VDC gerilimi garipsediğim için araya girdim. inşallah bi çözüm uretilebilir.
 
Dc ile çalışıyor selonoid motor,trafo ac köprü diyot ile dc ye çevrilmiş mesele köprü diyotun sık bozulması tabiki ısıdan bozuluyor tahminim buna çözüm bulmaya çalışıyor ustalarımız hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum
Bariyer diyot olarak Schottky diyot kullanın 3 amper olsun bence.bu köprü diyotlarin piyasada çok sahtesi var.20 amper üstüne çıkınca patlıyor ama o kablolar bence ince yanmıyorsa çok akım çekilmiyor.olmali bence
Eğer çalışmasını etkilemiyorsa voltaj düşürülmesi iyi olur.buradaki sıcaklığın düşmesine yardımcı olacaktır eğer olcebiliyorsaniz gün sonuna doğru (yorulduktan sonra) diyot un sıcaklığını ölçün. Yarı iletkenler ısındıkça taşıyabileceği akim düşüyor.
 
Motorun resmi olsa daha çok işe yarardı.
Mesela eğer motorunuz Şönt Motor ise, kalkış anında 7 kat daha fazla akım çekebilirdi.
(Tabiki 1N4007 olmaz, onu tekrarlamıyorum bile..)

Ancak şöyle pratik bir şey deneyebilirsiniz, motora seri 1 ohm watlı bir direnç bağlayın, hızınız çok az düşebilir, böyle bir durumla karşılaşırsanız değeri düşürebilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 101191
Sont degil seri motordan bahsediyorsunuz.
 
Cok uzun yıllar önce, çalışdıgım Tekstil sektörunde, kumas sarma yönünü (pasaj) sayan numaratör vardı.Çok sıklıkla, ona enerji kontagı bozuyordu. Kontaga, paralel bir dıyot(1N4007) bagladım. Sorun bitti. İşletmecilerde, pasaj sayısını saymak için makına başında, eleman bekletmekten kurtuldu.
Güzel bilgi olmuş!👏
 
IMG_20230920_173332.jpg

IMG_20230920_173058.jpg

Diğer makinedeki motorlar bunlar pazartesi yapacaktım unutmuşum, evden ölçü aletini getirip şu motoru ve köprü diyotun çıkışını ölçeyim
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230920_181509.jpg
    IMG_20230920_181509.jpg
    179.3 KB · Görüntüleme: 16

Forum istatistikleri

Konular
130,168
Mesajlar
933,946
Kullanıcılar
453,296
Son üye
UFUK ATAGÜN

Yeni konular

Geri
Üst