Hırçın 41
Profesyonel Üye
- Katılım
- 17 Ara 2013
- Mesajlar
- 4,740
- Puanları
- 2,554
Çekilen akımları referans alırsanız S=UxI 'dan görünür güçleri bulursunuz yada cosfi yaklaşık 0,8 kabul edip aktif güçleri belirlersiniz, bu durumda;
Vinç1 Hattı gücünün 80kw olduğunu belirtmişsiniz;
P=1,732xUxIxcosfi formülünden
80.000=1,732x380xIx0,8
I=151,93A çıkar. Siz ise tek hat şemasında bu hatta yüke en yakın şalter akımınız 160A.
Gerilim düşümlerine baktığımızda da sıkıntı görünmüyor. Bu durumda aklıma gelen 2 durumvar;
1- Trafo çıkış gerilimi atıyorum 380-390 arası olsun, dengesiz yüklenmeden dolayı gerilim düşümü bazı fazlarda daha fazla gerçekleşiyor olabilir. Yük fazlara eşit dağılıyor mu kontrol edin.
2- Alpek kablo izolesinde sıkıntı olabilir eklerde ve şalter bağlantı noktalarında gevşek bağlantılar olabilir.
Verdiğiniz tek hat şemasına göre Trafoya yakın yük görünmüyor. Trafo boşta çıkış gerilimi 410V olacak şekilde kademe ayarı yaparsanız iyi olur tabi bunu yaparken 31,5kV geriliminin stabil olduğunu fazla değişmediğini kabul ediyorum. Yukarıda bahsettiğim 2 maddeye dikkat edin, maksimum yüklenmede yüke yakın noktalardan fazlar arası ve faz nötr gerilimlerini ölçerek kontrol ediniz. Bu arada yanan motorlar hangi kolda 3 vinçte de aynı problemi yaşadınız mı?
Vinç1 Hattı gücünün 80kw olduğunu belirtmişsiniz;
P=1,732xUxIxcosfi formülünden
80.000=1,732x380xIx0,8
I=151,93A çıkar. Siz ise tek hat şemasında bu hatta yüke en yakın şalter akımınız 160A.
Gerilim düşümlerine baktığımızda da sıkıntı görünmüyor. Bu durumda aklıma gelen 2 durumvar;
1- Trafo çıkış gerilimi atıyorum 380-390 arası olsun, dengesiz yüklenmeden dolayı gerilim düşümü bazı fazlarda daha fazla gerçekleşiyor olabilir. Yük fazlara eşit dağılıyor mu kontrol edin.
2- Alpek kablo izolesinde sıkıntı olabilir eklerde ve şalter bağlantı noktalarında gevşek bağlantılar olabilir.
Verdiğiniz tek hat şemasına göre Trafoya yakın yük görünmüyor. Trafo boşta çıkış gerilimi 410V olacak şekilde kademe ayarı yaparsanız iyi olur tabi bunu yaparken 31,5kV geriliminin stabil olduğunu fazla değişmediğini kabul ediyorum. Yukarıda bahsettiğim 2 maddeye dikkat edin, maksimum yüklenmede yüke yakın noktalardan fazlar arası ve faz nötr gerilimlerini ölçerek kontrol ediniz. Bu arada yanan motorlar hangi kolda 3 vinçte de aynı problemi yaşadınız mı?