Merhaba;
Konuya bir şekilde denk gelince siteye üye olup mesajımı iletmek istedim. Gerçi mevzu da eskimiş artık, üzerinden 5 ay kadar geçmiş, yine de sonradan birileri okur belki faydası dokunur diye yazayım.
Çok benzer şeyler benim de başıma gelmişti bir kaç sene önce. Evdeki samsung marka buzdolabı öncelikle bir kaç sefer içeriden (alt bölmeden) su akıtmaya başlamış. Ben de netten bulduğum "dolabı fişten çekip, 1-2 gün kapısını açık bırakma" yöntemiyle, soruna geçici çözümler bulmuştum. Bu akıtma bir kaç kere tekrar ettikten sonra (aralarında ne kadar süre geçti net hatırlamıyorum, belki bir iki ay) buzdolabı ya da evdeki bir cihaz kaçak akım rölesini (kar)attırmaya başlamıştı. İlk başta dolabın fişini taktığım prizin elektrik tesisatında sorun olduğunu düşünmüştüm çünkü oturma odasından çektiğim seyyar priz ile sıkıntısız çalıştırabiliyordum dolabı. Konuyu daha detaylı araştırıp ölçüm yaptığımda, asıl oturma odasından çektiğim prizin sıkıntılı olduğunu, toprak ve nötr'ün kısa devre yapılmasından dolayı, kar'ı attırmadığını, dolayısıyla sorunun tekrar dolapta olduğunu düşünmeye başladım. Dolapla ilgili benzer sorunları da araştırdığımda, kar'ı attırma sebebinin no frost özelliğini sağlayan cam rezistans'ın camının kırılmasından dolayı, rezistans'ın günün her hangi bir vaktinde, buz eritme anında gövdesine kaçak akım akıtmasıyla birlikte, kar'ı attırdığını anladım.
Dolayısıyla sizin probleminizin de muhtemelen dolabınızdaki cam rezistansın kırılması sonucu ortaya çıktığını düşünüyorum.
Tabi bunun çözümüyle ilgili, ilk akla gelen cam rezistansın değiştirilmesi olduğundan, armut'tan bulduğum bir ustaya yenisiyle değiştirttim. Kar atmıyor artık derken, bir ay sonra içeriden su akıtma ve ardından kar tekrar atmaya başladı. Tekrar değiştirttikten sonra bu sefer 1 ay geçmeden yine aynı problemler çıkınca, usta dolabın gövdesinde bir delik olduğundan ve sürekli hava aldığından tahliye borusundaki suyun donup, tahliye borusunu tıkadığından bahsetti. Çözümünün ise olmadığını bundan sonra en fazla dolabı yedek malzeme olarak kullanmak için satın almaktan bahsetti. İlk anda mantıklı gibi gelse de biraz düşününce koca kapı günde defalarca açılıyor buradan hava almıyor da, küçücük bir delikten mi hava alıyor deyip yeni bir usta buldum.
Yeni usta da rezistansı değiştirdi yalnız tahliye borusunun buzla tıkanmasının sebebinin ısıtma işleminin yeteri kadar iyi yapılmadığından, öncelikle tahliye borusunun zamanla buzla tıkandığını, tahliyeden suyunu boşaltmadığı için suyu içeri bastığından, en son buzlanmanın rezistansın olduğu yere kadar iyice ilerleyerek camı kırdığından bahsetti. Ben de, "söylediklerin makul, yalnız neden dolap 7 senedir sıkıntı çıkarmadı da, şimdi problem çıkarmaya başladı" dedim. Usta da, muhtemelen rezistansın ürettiği ısının metalle tahliye borusuna iletildiğini, metalin de seneler içerisinde paslanmasından dolayı ısıyı eskisi gibi iletemediğini söyleyince, işin teorisi tamam, ne yapacaksın peki dedim. Cam rezistansa paralel başka rezistans bağlayıp, tahliye borusuna uzatacağım, cam rezistans buzu çözmek için elektriklendiğinde paralel rezistans da tahliye borusundaki buzu eritecek. Ve dediği gibi de yaptı, beko buzdolaplarında kullanılan uygun değerdeki kablo şeklinde rezistansı paralel bağladı. 2019 Temmuz'dan beri buz dolabım problemsiz çalışıyor.