Kaçak Akım Rölesi İkide Bir Atıyor

300 mA ile 30 mA aynı işi görmez 300mA yangın koruma 30 mA hayat korumadır trifaze yerine monofaze yi nasıl taktı fazların ikisini iptal edip tek faz mı dağıttı trifaze elektrik dağıtımında eşit dağıtım önemlidir daha uzman birini bulup sorunu çözdürün
Sorunuz çözülmedi sorunu çöezemeyen elektrikçi sorunu çözmeden arka kapıdan çıktı sadece

Valla zaten pek elektrikçiye benzemiyordu :D.. Bana soruyor burada kaç mA yazıyor okuyuver diyor markası ne diyor. Gözlüklü değil yaş desen 30-35 lerde.
Dediğiniz gibi uydurma yaptı, evin sahibi ben değilim, ev sahibi de arkadaşına yaptırdı o da bu kadar yaptı maalesef.
Dediğiniz gibi bir kaçını iptal etti uçlarını bantladı kabloların.
 
Valla zaten pek elektrikçiye benzemiyordu :D.. Bana soruyor burada kaç mA yazıyor okuyuver diyor markası ne diyor. Gözlüklü değil yaş desen 30-35 lerde.
Dediğiniz gibi uydurma yaptı, evin sahibi ben değilim, ev sahibi de arkadaşına yaptırdı o da bu kadar yaptı maalesef.
Dediğiniz gibi bir kaçını iptal etti uçlarını bantladı kabloların.
Merhaba;

Konuya bir şekilde denk gelince siteye üye olup mesajımı iletmek istedim. Gerçi mevzu da eskimiş artık, üzerinden 5 ay kadar geçmiş, yine de sonradan birileri okur belki faydası dokunur diye yazayım.
Çok benzer şeyler benim de başıma gelmişti bir kaç sene önce. Evdeki samsung marka buzdolabı öncelikle bir kaç sefer içeriden (alt bölmeden) su akıtmaya başlamış. Ben de netten bulduğum "dolabı fişten çekip, 1-2 gün kapısını açık bırakma" yöntemiyle, soruna geçici çözümler bulmuştum. Bu akıtma bir kaç kere tekrar ettikten sonra (aralarında ne kadar süre geçti net hatırlamıyorum, belki bir iki ay) buzdolabı ya da evdeki bir cihaz kaçak akım rölesini (kar)attırmaya başlamıştı. İlk başta dolabın fişini taktığım prizin elektrik tesisatında sorun olduğunu düşünmüştüm çünkü oturma odasından çektiğim seyyar priz ile sıkıntısız çalıştırabiliyordum dolabı. Konuyu daha detaylı araştırıp ölçüm yaptığımda, asıl oturma odasından çektiğim prizin sıkıntılı olduğunu, toprak ve nötr'ün kısa devre yapılmasından dolayı, kar'ı attırmadığını, dolayısıyla sorunun tekrar dolapta olduğunu düşünmeye başladım. Dolapla ilgili benzer sorunları da araştırdığımda, kar'ı attırma sebebinin no frost özelliğini sağlayan cam rezistans'ın camının kırılmasından dolayı, rezistans'ın günün her hangi bir vaktinde, buz eritme anında gövdesine kaçak akım akıtmasıyla birlikte, kar'ı attırdığını anladım.
Dolayısıyla sizin probleminizin de muhtemelen dolabınızdaki cam rezistansın kırılması sonucu ortaya çıktığını düşünüyorum.
Tabi bunun çözümüyle ilgili, ilk akla gelen cam rezistansın değiştirilmesi olduğundan, armut'tan bulduğum bir ustaya yenisiyle değiştirttim. Kar atmıyor artık derken, bir ay sonra içeriden su akıtma ve ardından kar tekrar atmaya başladı. Tekrar değiştirttikten sonra bu sefer 1 ay geçmeden yine aynı problemler çıkınca, usta dolabın gövdesinde bir delik olduğundan ve sürekli hava aldığından tahliye borusundaki suyun donup, tahliye borusunu tıkadığından bahsetti. Çözümünün ise olmadığını bundan sonra en fazla dolabı yedek malzeme olarak kullanmak için satın almaktan bahsetti. İlk anda mantıklı gibi gelse de biraz düşününce koca kapı günde defalarca açılıyor buradan hava almıyor da, küçücük bir delikten mi hava alıyor deyip yeni bir usta buldum.
Yeni usta da rezistansı değiştirdi yalnız tahliye borusunun buzla tıkanmasının sebebinin ısıtma işleminin yeteri kadar iyi yapılmadığından, öncelikle tahliye borusunun zamanla buzla tıkandığını, tahliyeden suyunu boşaltmadığı için suyu içeri bastığından, en son buzlanmanın rezistansın olduğu yere kadar iyice ilerleyerek camı kırdığından bahsetti. Ben de, "söylediklerin makul, yalnız neden dolap 7 senedir sıkıntı çıkarmadı da, şimdi problem çıkarmaya başladı" dedim. Usta da, muhtemelen rezistansın ürettiği ısının metalle tahliye borusuna iletildiğini, metalin de seneler içerisinde paslanmasından dolayı ısıyı eskisi gibi iletemediğini söyleyince, işin teorisi tamam, ne yapacaksın peki dedim. Cam rezistansa paralel başka rezistans bağlayıp, tahliye borusuna uzatacağım, cam rezistans buzu çözmek için elektriklendiğinde paralel rezistans da tahliye borusundaki buzu eritecek. Ve dediği gibi de yaptı, beko buzdolaplarında kullanılan uygun değerdeki kablo şeklinde rezistansı paralel bağladı. 2019 Temmuz'dan beri buz dolabım problemsiz çalışıyor.
 
Merhaba;

Konuya bir şekilde denk gelince siteye üye olup mesajımı iletmek istedim. Gerçi mevzu da eskimiş artık, üzerinden 5 ay kadar geçmiş, yine de sonradan birileri okur belki faydası dokunur diye yazayım.
Çok benzer şeyler benim de başıma gelmişti bir kaç sene önce. Evdeki samsung marka buzdolabı öncelikle bir kaç sefer içeriden (alt bölmeden) su akıtmaya başlamış. Ben de netten bulduğum "dolabı fişten çekip, 1-2 gün kapısını açık bırakma" yöntemiyle, soruna geçici çözümler bulmuştum. Bu akıtma bir kaç kere tekrar ettikten sonra (aralarında ne kadar süre geçti net hatırlamıyorum, belki bir iki ay) buzdolabı ya da evdeki bir cihaz kaçak akım rölesini (kar)attırmaya başlamıştı. İlk başta dolabın fişini taktığım prizin elektrik tesisatında sorun olduğunu düşünmüştüm çünkü oturma odasından çektiğim seyyar priz ile sıkıntısız çalıştırabiliyordum dolabı. Konuyu daha detaylı araştırıp ölçüm yaptığımda, asıl oturma odasından çektiğim prizin sıkıntılı olduğunu, toprak ve nötr'ün kısa devre yapılmasından dolayı, kar'ı attırmadığını, dolayısıyla sorunun tekrar dolapta olduğunu düşünmeye başladım. Dolapla ilgili benzer sorunları da araştırdığımda, kar'ı attırma sebebinin no frost özelliğini sağlayan cam rezistans'ın camının kırılmasından dolayı, rezistans'ın günün her hangi bir vaktinde, buz eritme anında gövdesine kaçak akım akıtmasıyla birlikte, kar'ı attırdığını anladım.
Dolayısıyla sizin probleminizin de muhtemelen dolabınızdaki cam rezistansın kırılması sonucu ortaya çıktığını düşünüyorum.
Tabi bunun çözümüyle ilgili, ilk akla gelen cam rezistansın değiştirilmesi olduğundan, armut'tan bulduğum bir ustaya yenisiyle değiştirttim. Kar atmıyor artık derken, bir ay sonra içeriden su akıtma ve ardından kar tekrar atmaya başladı. Tekrar değiştirttikten sonra bu sefer 1 ay geçmeden yine aynı problemler çıkınca, usta dolabın gövdesinde bir delik olduğundan ve sürekli hava aldığından tahliye borusundaki suyun donup, tahliye borusunu tıkadığından bahsetti. Çözümünün ise olmadığını bundan sonra en fazla dolabı yedek malzeme olarak kullanmak için satın almaktan bahsetti. İlk anda mantıklı gibi gelse de biraz düşününce koca kapı günde defalarca açılıyor buradan hava almıyor da, küçücük bir delikten mi hava alıyor deyip yeni bir usta buldum.
Yeni usta da rezistansı değiştirdi yalnız tahliye borusunun buzla tıkanmasının sebebinin ısıtma işleminin yeteri kadar iyi yapılmadığından, öncelikle tahliye borusunun zamanla buzla tıkandığını, tahliyeden suyunu boşaltmadığı için suyu içeri bastığından, en son buzlanmanın rezistansın olduğu yere kadar iyice ilerleyerek camı kırdığından bahsetti. Ben de, "söylediklerin makul, yalnız neden dolap 7 senedir sıkıntı çıkarmadı da, şimdi problem çıkarmaya başladı" dedim. Usta da, muhtemelen rezistansın ürettiği ısının metalle tahliye borusuna iletildiğini, metalin de seneler içerisinde paslanmasından dolayı ısıyı eskisi gibi iletemediğini söyleyince, işin teorisi tamam, ne yapacaksın peki dedim. Cam rezistansa paralel başka rezistans bağlayıp, tahliye borusuna uzatacağım, cam rezistans buzu çözmek için elektriklendiğinde paralel rezistans da tahliye borusundaki buzu eritecek. Ve dediği gibi de yaptı, beko buzdolaplarında kullanılan uygun değerdeki kablo şeklinde rezistansı paralel bağladı. 2019 Temmuz'dan beri buz dolabım problemsiz çalışıyor.

kötü usta adamı önce dert sahibi sonra da meslek sahibi yaparmış :)
 
Merhaba;

Konuya bir şekilde denk gelince siteye üye olup mesajımı iletmek istedim. Gerçi mevzu da eskimiş artık, üzerinden 5 ay kadar geçmiş, yine de sonradan birileri okur belki faydası dokunur diye yazayım.
Çok benzer şeyler benim de başıma gelmişti bir kaç sene önce. Evdeki samsung marka buzdolabı öncelikle bir kaç sefer içeriden (alt bölmeden) su akıtmaya başlamış. Ben de netten bulduğum "dolabı fişten çekip, 1-2 gün kapısını açık bırakma" yöntemiyle, soruna geçici çözümler bulmuştum. Bu akıtma bir kaç kere tekrar ettikten sonra (aralarında ne kadar süre geçti net hatırlamıyorum, belki bir iki ay) buzdolabı ya da evdeki bir cihaz kaçak akım rölesini (kar)attırmaya başlamıştı. İlk başta dolabın fişini taktığım prizin elektrik tesisatında sorun olduğunu düşünmüştüm çünkü oturma odasından çektiğim seyyar priz ile sıkıntısız çalıştırabiliyordum dolabı. Konuyu daha detaylı araştırıp ölçüm yaptığımda, asıl oturma odasından çektiğim prizin sıkıntılı olduğunu, toprak ve nötr'ün kısa devre yapılmasından dolayı, kar'ı attırmadığını, dolayısıyla sorunun tekrar dolapta olduğunu düşünmeye başladım. Dolapla ilgili benzer sorunları da araştırdığımda, kar'ı attırma sebebinin no frost özelliğini sağlayan cam rezistans'ın camının kırılmasından dolayı, rezistans'ın günün her hangi bir vaktinde, buz eritme anında gövdesine kaçak akım akıtmasıyla birlikte, kar'ı attırdığını anladım.
Dolayısıyla sizin probleminizin de muhtemelen dolabınızdaki cam rezistansın kırılması sonucu ortaya çıktığını düşünüyorum.
Tabi bunun çözümüyle ilgili, ilk akla gelen cam rezistansın değiştirilmesi olduğundan, armut'tan bulduğum bir ustaya yenisiyle değiştirttim. Kar atmıyor artık derken, bir ay sonra içeriden su akıtma ve ardından kar tekrar atmaya başladı. Tekrar değiştirttikten sonra bu sefer 1 ay geçmeden yine aynı problemler çıkınca, usta dolabın gövdesinde bir delik olduğundan ve sürekli hava aldığından tahliye borusundaki suyun donup, tahliye borusunu tıkadığından bahsetti. Çözümünün ise olmadığını bundan sonra en fazla dolabı yedek malzeme olarak kullanmak için satın almaktan bahsetti. İlk anda mantıklı gibi gelse de biraz düşününce koca kapı günde defalarca açılıyor buradan hava almıyor da, küçücük bir delikten mi hava alıyor deyip yeni bir usta buldum.
Yeni usta da rezistansı değiştirdi yalnız tahliye borusunun buzla tıkanmasının sebebinin ısıtma işleminin yeteri kadar iyi yapılmadığından, öncelikle tahliye borusunun zamanla buzla tıkandığını, tahliyeden suyunu boşaltmadığı için suyu içeri bastığından, en son buzlanmanın rezistansın olduğu yere kadar iyice ilerleyerek camı kırdığından bahsetti. Ben de, "söylediklerin makul, yalnız neden dolap 7 senedir sıkıntı çıkarmadı da, şimdi problem çıkarmaya başladı" dedim. Usta da, muhtemelen rezistansın ürettiği ısının metalle tahliye borusuna iletildiğini, metalin de seneler içerisinde paslanmasından dolayı ısıyı eskisi gibi iletemediğini söyleyince, işin teorisi tamam, ne yapacaksın peki dedim. Cam rezistansa paralel başka rezistans bağlayıp, tahliye borusuna uzatacağım, cam rezistans buzu çözmek için elektriklendiğinde paralel rezistans da tahliye borusundaki buzu eritecek. Ve dediği gibi de yaptı, beko buzdolaplarında kullanılan uygun değerdeki kablo şeklinde rezistansı paralel bağladı. 2019 Temmuz'dan beri buz dolabım problemsiz çalışıyor.
Paylaşımınız için çok teşekkürler. Üşenmeden bir sayfa paylaşım yapmışsınız. Çok değerli ve faydalı bilgiler.
 
Evde çocuk yoksa KAKR boş iş ek masraftan başka bir şey değil. Şahsen faz ve nötr arası akımın iletildi bir yerden çarpılırsanız KAKR'ın atmama ihtimali var. Topraklama olan ve ıslak olmayan zeminde çalışan teknolojiden beyaz eşyadan kolay kolay çarpmaz nadirdir. KAKR var diye özgüven gelmesi daha da tehlikelidir. Yıldırım düşer atar derler, yağmur yağar atar derler. Bırakıp tatile gidersin gelirsin dolap çöp olmuş ev kokmuş dondurucu erimiş. Monofaze tesisatta çok gerekli değil, kablo yoğunluğunun çok olduğu 3 faz elektriğin olduğu yerlerde belki olabilir ama sanayide de kullananı görmedim, taktıranda zırp pırt attıktan sonra iptal ettiriyor. KAKR teknolojisinin biraz daha gelişmesi ve güven vermesi lazım... iyi marka modellere çok para istiyorlar bu fırsatçılıktır, yönetmenlikte olmasa %80'i takmaz. Zaten onaydan geçtikten sonra çıkaranlar vardır. (Bilgi testi, teknik düzeyi ölçmek için bu konuyu böyle açtım akademisyenim)
 
Son düzenleme:
Çözümlerden, pek haberiniz olmadığı anlaşılyor.Müsait olduğunuzda,forum-
daki bilgilerden yararlansanız iyi olur.
Şiir gibi yapılmış tesisatlarda bile sorun oluyor. Amiral seviyede olan tesisatlar için kullanılabilir gerisi için pazardan pay kapma çabası. Çözümü yok sadece uğraşmaya devam etmek lazım. 40 senedir KAKR mı vardı? yoktu. Çocuk olan evler için uygun hassas tipteki kaliteli markalar olabilir.
 
40 sene önce cep telefonunuz varmıydı ?;)
40 sene öncede Alternatif akım vardı. Cep telefonunun konumuzla teknik olarak ilgisi yok Sami bey. Lityum pil ile çalışan cep telefonlarımızı prize bağlı kullanmıyoruz, cidden telefonla ne alakası var düşündüm bulamadım.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,117
Mesajlar
933,283
Kullanıcılar
453,180
Son üye
pmux53

Yeni konular

Geri
Üst