Dorsede damper yukarıya doğru teleskopik silindirlerle tam kalktığı konumda "YG" iletkenlerine teması sonucu bu olay olduğundan dolayı da bu çekicinin,sadece çekicide yer alan arka tekerlekleri etkilenip patlamıştır.Çünkü kanaatimce,bu dorseyi taşıyan tekerlekler tam olarak zemine (toprağa) temasın (damperin tekerlekleri havaya kaldırması sırasında da bir moment,döndürme kuvveti uygulamasını istemesi yüzünden bu gücünden dolayı etkilenerek,zemindeki toprakla olan normal temaslarını o an için kaybetmişlerdir) tam olarak da sağlanamamasıdır.
Yani bir tarafta yükselen damperin neden olduğu bu etkiyle,ağırlık merkezlerini,tekerleklerin dingil merkezlerinden dışarıya tam olarak kaydırıp da taşırdığı içindir.Oysa çekici kamyondaki lastikler,bu "YG" ile oluşan elektrik kaçağının akışı sırasında,tam olarak da,dorsenin tam yukarıya doğru kalkmasında,tepki olarak ters yönde aşağıya doğru moment uygulanmasıyla yere doğru,dorsenin en arkasından ve çekicinin en son tekerleklerinde,tam aşağıya doğru bastırılarak,tekerleklerin yalıtkanlık direnci (İçlerindeki çelik tellerle birlikte) düşerek zayıflamış ve çekicinin en sondaki lastikleri (Yani en fazla ters yöndeki bu döndürme momentinden de etkilenen kısımda) elektriğe karşı en zayıf halka olduklarından dolayı patlamışlardır.Benim "malzeme elektrik direnci","malzeme yalıtkanlık direnci" "basınç/direnç ilişkisi" ve "döndürme momenti" kavramlarıyla ortak olarak da yapabildiğim en mantıklı olarak varsaydığım açıklamam da sadece bu şekildedir.
Ama netice olarak da bu patlamanın nedeni,yine "direnç" olayına doğrudan doğruya da çıkmaktadır.Saygılarımla.