KBWS-25D PWM sürücüsünün bir bileşeni yandı

İstanbul Ankara arası , anlaşman yoksa ortalama 12-15 tl kargo ücreti yazıyorlar,,, ama anlaşman varsa, aynı pakete işte böyle 4.50/ 5 tl ye indiriyorlar fiyatı. Ulan madem 5 tl'ye gidince para kazanıyorsun, niye benden 15 tl alıyorsun,, gıy gıy gıy gıy.

Adminler kızmaz inşallah bu vesile sabah sabah daldım kargo firmalarına,,
 
Merak etme adminler de kızıyordur zaten kargo firmalarına. Ben fiyat konusunda birşey demiyorum ama özellikle bir kargo firması var ki dağıtımda berbat ve yetersiz. Personele de kızamıyorum adamların iş yükü çok fazla. Çünkü internet üzerinden satış yapan hemen hemen her firma bunlarla anlaşmalı. 600-700 km uzaktaki kargo bir günde buraya ulaşıyor ama ne hikmetse 15 km uzaklıktaki şubeden eve gelişi 3 günü bile bulabiliyor. Daha fazla kazanç hırsı ile buradaki ve eminim pek çok yerdeki şubelerine bir iki araç ve birkaç personel daha almaktan imtina ediyorlar.
 
Son düzenleme:

Hocam ne 15km'si 350 metre^den şubeye girişinin 3. gün akşamı saat 4 civarları getiriyorlar bana. Çareyi, son aylarda adrese değil şube teslim telf. ihbarlı istiyorum paketlerimi, Gidip tıpış tıpış kendim alıyorum. Güya dağıtıma çıkıyormuş ama yetiştiremedikleri için ertesi güne kalıyormuş. Bu arada 350 metre mubala değil gerçek nasıl yetişemiyorsa artık...
 
Evet gerçekten gidip şubeden almak daha iyi. Yorucu oluyor ama insanın akıl ve ruh sağlığı bozulmuyor en azından
 
Termik şalter motoru korumak için mi? Ben sürücüyü korumanın yollarını araştırıyorum.

Bu arada dirençlerim geldi. Bit kadar bunlar yahu. İnşallah lehim işini becerebilirim.
 
Hadi bakalım inşallah çalışır da bizde seviniriz. Sanki o parçalar üzerinden çok yüksek voltaj atlamış gibi görüntü var. Mosfetin içinde ters akım koruma diyotu olmalı. Haricen dışarıda varmı kontrol etmek lazım. Motor bobinlerinde oluşan ters emk voltajını sönümler bu diyotlar. Mosfetin içinde yoksa bir tane eklemek lazım. Yoksa bu voltaj atlamış olabilir. İlk testlerde düşük devirlerde çalıştırmakta fayda var. Sonra yavaş yavaş yüksek devirlere çıkınız. Dururken mesela en yüksek devirde iken birden sıfır devire inmemekte fayda var.

Bunlar uzun ömürlü olsun diye tavsiyeler. Kolay gelsin.
 
Şansıma aynı kartı kullanan bir koşu bandının kontrol panelini gittigidiyor'da düşeşe getirdim. Deneme yanılma yoluyla girişleri denedim. Sonunda fotoğrafta görüldüğü şekilde çalıştı. Motor çok sessiz ve güçlü çalışıyor.

Bu panel bana ne kazandırdı? Sadece kartın hangi girişinin ne işe yaradığını anlamış oldum. Bunun için de boşu boşuna para harcamış oldum. Neyse ziyanı yok.

Şimdi bu gnd, VCC, REV, SEND pinlerinin ne işe yaradığını anlayıp panel olmadan kartı çalıştırmam lazım.

- GND topraklama veya DC voltajın eksi kutpudur.
- VCC de herhalde DC artı kutup
- REV revolution olmalı. Yani çevir komutu. Karttaki röleyi tetiklediğini düşünüyorum. Yalnız bunu panel olmadan nasıl simüle edeceğim? Acaba GND ve REV pinlerini birleştirince röle için devreyi kapatmış olur muyum?
- SEND de panelden PWM sinyali mi gönderiyordur? Yani potansiyometre gibi analog değil de dijital sinyal mi gönderiyor? Bu durumda panel olmadan nasıl PWM sinyali gönderebilirim? Mesela 5 voltluk dc motor PWM sürücüsünün artı kutpunu bu pine bağlarsam aynı işi yaptırmış olur muyum?

Yukarıda yazdıkları tamamen benim uydurmalarım. Tamamen yanlış olabilir. Lütfen düzeltin : )



 
MCON yazan soketleri alttan takip et. Chip'e mi gidiyor o bağlantılar. Oradaki chip nedir? pwm sinyali mi çözüyor. Yoksa I2C iki kart arasında haberleşmeye yarayan bir şey mi? Onu çözmen lazım önce.
 
@serkan_48 hocam ilaada adama smd aratmayalım derim, montaj edilecek yer uygun
SMD dirençleri ya lehimleyemedim ya da kartta göremediğim başka bir arıza var. Bunu bilemiyorum. Görünürde bir şey yok çünkü. Yanlış lehimleme ihtimaline normal direnç aldım. Bugün lehimleyip son kez deneyeceğim. Olmazsa vazgeçeceğim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…