Klima Arızası

demiray teknik

Profesyonel Üye
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
828
Puanları
256
Yaş
61
Konum
ankara
merhaba arkadaşlar bu gün tuhaf bir klima arızası ile karşılaştım sizlerle paylaşmak istedim netice aldığımda da buradan paylaşacağım...
cihaz 12000 lik duvar tipi split gecen hafta sistemde gaz kalmadığından iç dış üniteyi söküp atelyeye teste aldık sonra teslim edip gzaını tamamladık bu gün yeniden gittiğimde cihaz 7 7,5 bar basınç ile çalışıyordu bir miktar gaz boşaltıp çalışmasını gözlemledim basınç 4 bar çivarlarında idi zaman zaman 0,2 bar kadar iniyor çıkıyordu.. sistemi boşaltıp yeniden gaz verdik 3,9 bar kadar
alet 30 dakika sorunsuz çalıştı ama zayıf soğutuyordu yarattığı ısı farkı 13 15 derecelerde idi çektiği hava 28 derece üflediği ise 14 15 derece civarında idi basınçta 4 bar civarı ... yarım saatİ biraz gecmiştiki önce bar 7 7,5 bara kadar çıktı sonra yavaş yavaş düşmeye başladı
6
5
4
3
2
1
0
-1 e kadar düştü......
bende dış üniteyi söküp geldim...
böyle bir arıza ile hiç karşılaşmadığımdan bunu meslektaşlarımla paylaşmak istedim...
 
Kılcal tıkanıyor olmasın..

Kolay gelsin.. Bizi merakta bırakma..
 
üstad sistem tıkanıyordur başıma geldi buna benzer bişey cihaz montajı yapılmış yapılırken sisteme su kaçmış sistem biraz düzgün çalışıyor sonra vakuma düşüyordu uğraştım söktüm dağıttım en son anladım ki bu nem zerrecikleri buza dönüşüyor sistemi tıkıyor çözüldükten sonra sistem bir müddet daha düzgün çalışıyor sonra tekrar tıkanıyor buna benzer bişey olmuş olabilir
 
Merhaba Demiray Teknik.
Bahsettiğin arıza ik ayrı cihazda benim de başıma geldi. Dönüş basıncının -1 ve altına düşmesi demek siteme (Kompresöre) gazın geri dönememesi demektir. Sistemde su varsa hemen evap girişinde soğutma başladığı için su bu noktaya geldiği anda soğutmanın etkisiyle donuyor. Bu donukluk da kılcal borunun çıkış noktasını yani evaparatör giriş noktasını tıkıyor. Bu nedenle gaz geçişi mümkün olmuyor. Dolayısıyla dönüş tıkanıyor ve ibre de -'ye düşüyor. Taa ki o buz çözülüp te tekrar suya dönüşüp gazla beraber dolaşmaya başlayınca tekrar soğutmaya başlar. Su taneciği tekrar kılcala gelince yine tıkar. Çözülünce yine açılır. Bu böyle devam eder. Şayet su çok fazla ise, Kolay kolay açılmaz. Az ise 15-30 dk.da bir açılıp tıkanır.
ÇÖZÜM:
Sisteme azot yükleyip temizlemelisin. Tabi böyle durumlarda kompresör de olumsuz etkilenmiş olabilir. Bazen değiştirmek zorunda kalınır. (Aşırı akım çektiği için termil açabilir, ses yapabilir, düşük ihtimalle sibop kıabilir.). Sistemin bakımı bitince çok uzun süre vakumda tutmalısın. (Normalin 3-4 katı). Ayrıca kesin çözüm için de kondansere giren kılcal boru sayısını arttırırsan daha verimli olur. (Panasonic marka klimalarda olduğu gibi en az 3-5tane kılcal olursa tıkanma riskini azaltırsın). Kolay gelsin.
 
sevgili meslektaşlarım... değerli görüş ve önerileriniz için teşekkürler....
yapılan işlemler sırası ile şöyle..
1 dış ünite de kondanserden çıkan kılcal adedi 1den 3e çıkarıldı
2 dış ünite 4saat boyunca vakuma alındı...
3 dış ünite yerine takılmadan önce (iç sökülmemişti)borulardan sıvı r22 gazı verilerek sistemde kalacak nem rutubet atılmaya çalışıldı
4 dış ünite basınç borusuna 1/4 rekorlu bir sanayi tipi drayer takılarak sistem 45 dakika boyunca vakuma alındı
5 sisteme gaz verilip çalıştırıldı 30 dakika
6 basınç borusu yerine takıldı sistem normal düzeninde çalıştırıldı...
1 saatlik toplam çalışmada sistemde bir basınç düşmesi gözükmedi ve tüketiciye ürün teslim edildi
sevgiler
saygılar hakan
 
Elinize sağlık dostum güzel işçilik çıkartmıssınız...

Yalnız konuda katılmadığım bir nokta var. sadece dip not olarak düşmek istedim..
Sayın fikret yüce dostum sende alınmazsan sadece düşüncelerimi yazmak istiyorum sizlere ithafen yazılmış bir yazı değildir.

Şu kılcal olayına takıldım. Bu split ünite yada soğutucularda kılcal boyları ve kılcal çapları cihaz üzerindeki kompresör ve serpantin kapasitelerine göre seçilmektedir. burda adet arttırarak bence mantıklı bir işlem yapılmamaktadır. Eğer sorun nem ise sistemden nemin uzaklaştırılması gerekmektedir. Eğer kılcal başka bir nedenle tıkalı yada deforme olup kısılmalara neden oluyorsa aynı çap ve uzunlukta kılcal takılmalıdır diye düşünüyorum. ek kılcal takılması veya çaplarının değiştirilmesi o alandan daha fazla akışkan geçmesi demek. buda kompresör için yük oluşturacak yada emiş hattına likit gelmesine yol açabilir diye düşünüyorum..

Bunlar sadece düşüncelerimdir. ama bu kadar küçük sistemlerde bu değerlerle oynamak belkide çok fazla soruna yol açmayada bilir..
sadece nacizane düşüncelerimdi. paylaşmak istedim.

Herkesin meslek hayatında başarılar dilerim.. kolay gelsin iyi çalışmalar...
 
Elinize sağlık dostum güzel işçilik çıkartmıssınız...

Yalnız konuda katılmadığım bir nokta var. sadece dip not olarak düşmek istedim..
Sayın fikret yüce dostum sende alınmazsan sadece düşüncelerimi yazmak istiyorum sizlere ithafen yazılmış bir yazı değildir.

Şu kılcal olayına takıldım. Bu split ünite yada soğutucularda kılcal boyları ve kılcal çapları cihaz üzerindeki kompresör ve serpantin kapasitelerine göre seçilmektedir. burda adet arttırarak bence mantıklı bir işlem yapılmamaktadır. Eğer sorun nem ise sistemden nemin uzaklaştırılması gerekmektedir. Eğer kılcal başka bir nedenle tıkalı yada deforme olup kısılmalara neden oluyorsa aynı çap ve uzunlukta kılcal takılmalıdır diye düşünüyorum. ek kılcal takılması veya çaplarının değiştirilmesi o alandan daha fazla akışkan geçmesi demek. buda kompresör için yük oluşturacak yada emiş hattına likit gelmesine yol açabilir diye düşünüyorum..

Bunlar sadece düşüncelerimdir. ama bu kadar küçük sistemlerde bu değerlerle oynamak belkide çok fazla soruna yol açmayada bilir..
sadece nacizane düşüncelerimdi. paylaşmak istedim.

Herkesin meslek hayatında başarılar dilerim.. kolay gelsin iyi çalışmalar...

s€rkan kard€şim
bizler neden burdayız ? yeni birşeyler öğrenmek vede bildiklerimizi paylaşmak için..onun için rahat ol sen zaten burada kaç kişiyizki bir elin parmaklarını gecmeyiz... yazan yorumlayan olarak....
kılcal konusuna gelince belki haklısın ama neticede aynı çapta olan kılcal yolunu 1 den 3e çıkarmak bence bir şey değiştirmiyor...
neticede kılcalın sonlanıp vana ya giden kısımda evap hattına giden boru ölceğinde bir değiştirme yapmıyoruz.tek şeritli olan yolu önce otabana çeviriyor sonra otoban çıkışını yine tek şeritli yola döndürüyoruz bir nevi ....
sevgiler saygılar...hakan
 
hakan abı sistem tıkalı dogru bellı bır zaman sonra urunun vakuma dusmesınden dolayı oluyor.
sıstemden nemın alınması ıcın drayer gercekten ıyıbır işlem.drayerı rekorlu tabıkı bır kaç defa kullana bılıyormıuyuz?
yoksa bır seferlıkmı??
 
hakan abı sistem tıkalı dogru bellı bır zaman sonra urunun vakuma dusmesınden dolayı oluyor.
sıstemden nemın alınması ıcın drayer gercekten ıyıbır işlem.drayerı rekorlu tabıkı bır kaç defa kullana bılıyormıuyuz?
yoksa bır seferlıkmı??

yılmaz kardeşim...
öncelikle 1/4 rekorlu drayer 6 lira sonra nem rutubet alan bir drayeri oksijen ile ısıttığında silikagelin bünyesindeki rutubet nem buharlaşr gider... teorik olarak bir kaç defa kullanılabilir diye biliyorum... neticede sadece nem rutubet toplayacağız... sistemi iyibir vakumla arkasından drayerle çalıştırma işlemi şimdilik başarılı gibi gözüküyor .. en azından bu klima için
 
Ben sistemin içine nem yada rutubet değil direkt su giren bir sistemi ( merkezi sisten soğutma grubu ) sudan arındırma işlemi yaptım.. elbetteki kolay değil bu işlem ama uygun yöntemlerle bu iş başarılı oluyor..

olması gereken yöntem ..

1- öncelikle suyun sistemden drene edilmesi.. en alt noktalardan..
2- azot kullanarak sistemin içinde kalan nemin kuvvetle dışarı itilmesi ( bu işlem evaporatör ve kondenser bölünerek dahada kolaylaşabilir.. )
3- güçlü bür vakum ve vakuma destek için sistemin uygun noktalardan dışarıdan ısı uygulanması..
4- yağ ve varsa sistemdeki filtrelerin değişimi ( yağ filtresi dryer .. v.s. )

sistem çalıştırıldıktan sonra ikinci etapta elbette takip var ...
yinelenecek olan dryer ve yağın değişimi... ( Asitleşmeyi engellemek için )

split ünitede hacim küçük olduğu için dışarıdan uygulanacak vakum ve ısı desteği ile nem sıfıra indirilebilir..
ikinci kez dryer yada yağ değişimine gerek kalmayabilir...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,892
Mesajlar
931,085
Kullanıcılar
452,778
Son üye
toprakkaya73

Yeni konular

Geri
Üst