Selamlar....
aslında bu konuda daha öncede yazdım ama hangi konuda idi hatırlamıyorum. Gaz şarjı 2 şekilde yapılır.
1.) kolay ve en basit olanı cihazın etiketinde gaz şarjı için gram bilgisi varasa o gramaja göre göre vermek en garantisidir.
2.) Gram bilgisi yoksa basınç ve süperheat değerlerine göre vermek en sağlıklısıdır. bunun için manometre ve bir termometreye ihtiyacımız var. Termometreyi dönüş borusuna bağlarsınız. sistem derin vakumlanıp gaz verilmeye başlanılır. doygunluğa ulaşınca cihazı çalıştırıp basınç yükseltilir. aynı zamanda emiş sıcaklığıda ölçülür. işin püf noktası emiş basıncına denk gelen sıcaklık ile termometre ile ölçtüğün sıcaklık arasında 7 derece yada 10 derece civarında olmasıdır. o zaman gaz şarjınız tamam demektir.
basınçları sormuşsunuz..
R22 ve R407 basınç olarak birbirine çok yakındır. olması gereken değer 4,5 - 5.0 bar 65 psi civarında olmalıdır.
R410a ise yüksek basınçlı gazdır. 9 bar 132 psi civarında olmalıdır.
Sadece basınca göre şarj yapmak çok sağlıklı değildir. bazen azda olsa fazla şarj dönüşe likit gelmesine kompresörde hasarlara neden olur karlanma sorununa neden olabilir..
Unutmayın karışım gazlar her zaman likit fazında şarj yapılmalıdır. Diğer türlü hem şarj yaptığınız sistem çalışmaz hemde tüpün içindeki gaz özelliği bozulur.
kolay gelsin iyi çalışmalar..