Söz uçar yazı kalır. Bu ve benzeri tüm bakım/onarım işlerinde mutlaka sözleşme yapmak gerekir sözleşme ne kadar detaylı olursa işletmede o kadar az sıkıntı yaşarsınız.(Aşağıda verdiğim sözleşme basit olup istediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz)
TRAFO VE KOMPANZASYON SİSTEMİ BAKIM SÖZLEŞMESİ
Madde 1- Sözleşmenin Tarafları
Bu sözleşme, bir tarafta …………………………. (bundan sonra “İdare” olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ........................................................... (bundan sonra “Yüklenici” olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.
Madde 2- Taraflara İlişkin Bilgiler
2.1. İdarenin adresi:......................................................................................................olup,
Tel no :..............................................
Faks no :............................................
Elektronik posta adresi (varsa): ............................................................dir.
2.2. Yüklenicinin tebligat adresi ..........................................................olup,
Tel no:...............................
Faks no:.............................
Elektronik posta adresi (varsa): ...........................................................dir.
2.3. Her iki taraf madde 2.1. ve 2.2.’de belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.
2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, elden teslim, posta veya posta kuryesi, teleks, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirimde bulunabilirler.
Madde 3- Sözleşmenin Dili
Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.
Madde 4- Tanımlar
Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır) ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.
Madde 5- İş Tanımı
5.1. Sözleşme konusu iş; …….İdare’de…. mevcut
Elektrik trafosunu (Elektrik Mühendisi tarafından) bakım ve işletmesi hizmeti alımı işidir. İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve ihale dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir.
5.2. Hizmetin Özellikleri:
5.2.1 Bahse konu hizmet …….idare’de…….. mevcut 400 KVA TRAFONUN VE KOMPANZASYON SİSTEMİNİN faal tutulması için yapılabilecek parçasız tüm bakım/onarım ve temizliğinin yapılması hizmetleridir.
5.2.2. Yüklenici tarafından TRAFO VE KOMPANZASYON SİSTEMLERİNİN periyodik bakımları her ayın son haftası içinde yapılacaktır. Bakım/onarımlara idare tarafından görevlendirilen ilgili personel gözetiminde başlanacaktır.
5.2.2.1. Trafoda mevcut bulunan Primer ve Sekonder bakımları ve trafonun yağ bakımları yapılacaktır.
5.2.2.2. Güç trafosu, akım trafosu, gerilim trafosu ile trafoda bulunan tüm sigortalar, kesiciler, ayırıcılar, parafudr, geçit izolatörü, mesnet izolatörü, işletme/toprak elemanları, kumanda, koruma, sinyal, kilit devreleri ve panolarının bakıları yapılacaktır.
5.2.3. Cihazın işlerliğinin sağlanabilmesi için bakım sırasında veya arızadan dolayı parça değiştirilmesi gerektiğinde yüklenici tarafından idareye bildirilecektir. İdarenin onayı olmadan hiçbir parça veya malzeme alınamaz değiştirilip fatura edilemez.
5.2.4. Yüklenici arızalı olduğu tespit edilen parçaları onaracak, onarımı mümkün değilse parçanın değiştirilmesi gerektiğini idareye bildirip, yedek parça sökme takma işlemleri için ayrıca ücret talep edilmeyecektir. Arızalı parçalar ise idarenin ilgili personeline teslim edilecektir.
5.2.5. İdare yüklenicinin belirlediği gerekli parça veya malzemeleri kendisi temin edecektir.
5.2.6. Yüklenici firma personeli bakım hizmetlerini ifa etmesi için gerekli tüm alet, araç gereç ve avadanlıklarını beraberinde getirecek, idareden malzeme talebinde bulunmayacaktır.
5.2.7. Yüklenici periyodik bakımların tamamını aynı gün içerisinde bitirebilmek için gerekli ulaşım, personel vb. imkânları sağlayacak, bakımların başka bir güne sarkmaması için gerekli hassasiyeti gösterecektir.
5.2.8. Her türlü bakım onarım faaliyetleri EK’te örneği mevcut periyodik bakım formuna kaydedilecektir. Bakım bitiminde yüklenici firma teknik personelince doldurulacak olan periyodik bakım formu idare tarafında görevlendirilmiş ilgili personel tarafından kontrol edilecek ve taraflarca imzalanacaktır. Forma bakım esnasında cihaza yapılan tüm işlemler ayrıntılarıyla yazılacaktır. Bu form 3 (üç) nüsha halinde tanzim edilecek; bir nüsha yüklenici firmada, bir nüsha idarenin görevlendirdiği ilgili personelde ve diğer nüshada yapılacak ödemeye esas teşkil etmesi açısından idareye bırakılacaktır.
5.2.9. Bakım onarımı yapacak personel Elektrik Mühendisi olacaktır. Yüklenici öğrenim durumunu gösterir Elektrik Mühendisliği diploma fotokopisini sözleşmenin imzalanmasından sonra 3 (üç) gün içerisinde idareye teslim edilecektir.
5.2.10. Yüklenici belirlenen idare tarafından görevlendirilişmiş olan personelin eğitimini yapacak ve herhangi bir yanlış manevraya meydan vermeyecek şekilde gerekli önlemleri alacaktır.
5.2.11. Bakım onarım hizmetleri 09:00 – 17:00 saatleri içerisinde yapılacaktır.
5.2.12. Yüklenici bu sözleşmenin imzalanması ile idareye ait olan Trafo ve Kompanzasyon Sistemlerinin her türlü işletme sorumluluğunu üstlenmiş olacaktır. Yüklenici yasa karşısındaki sorumluluk dışında idare adına TEDAŞ’a (veya görevli şirket ) karşı da sorumlu durumundadır.
5.2.13. Yüklenici, bu sözleşmenin imzalanmasını takiben mevcut Trafo ve Kompanzasyon Sistemlerini denetleyerek, tesislerin hali hazır durumda işletme yönünden kusur ve eksiklerin bulunup bulunmadığını belirleyecek ve durumu idareye raporla bildirecektir.
5.2.14. Yüklenici Trafo ve Kompanzasyon Sistemlerinin tek hat şemasını hazırlayarak Trafo ve Kompanzasyon Sistemlerinin yer aldığı bölüme asacaktır.
5.2.15. Manevra talimatları yüklenici tarafından hazırlanarak, imza karşılığında idare tarafından görevlendirilmiş olan personele verilecektir. Bu talimat yeteri boyutta bir levhaya yazılarak Trafo ve Kompanzasyon Sistemlerinin yer aldığı bölüme ayrıca asılacaktır.
5.2.16. Güvenlik malzemelerinin yetersizliği halinde durum yüklenici tarafından idareye rapor edilecek ve yeterli duruma getirilmesine çalışılacaktır. Var olan güvenlik malzemelerinin bakımlarının yaptırılması ve yeterli aralıklarla kontrol ve test edilmeleri yüklenici tarafından sağlanacaktır.
5.2.17. İşletme sırasında ortaya çıkacak arıza açmaları değerlendirilerek gereken manevranın yapılması yüklenici tarafından gerçekleştirilecektir.
5.2.18. Yüklenici mevcut teçhizatın durumunu sürekli olarak izleyecek teçhizattaki aşırı zorlanmalardan önceden haberdar olmak üzere uygun bulduğu değerleri hazırlayacağı tablolara işleyecek veya işletecektir. Yapacağı değerlendirme sonunda müdahaleyi gerektirecek bir tespitin yapılması halinde durumu idareye yazılı olarak iletecektir.
5.2.19. Aktif ve reaktif enerji tüketiminin izlenmesi ve Kompanzasyon tesisinin sağlıklı çalışıp çalışmadığının denetlenmesi için yüklenici tarafından gerekli önlemler alınacaktır.
5.2.20. Yüklenici tarafından bütün cihazların topraklama irtibatları kontrol edilecek, koruma ve işletme topraklama ölçümleri yapılarak rapor halinde idareye verilecek, ilave topraklama gerekiyorsa keşif hazırlanarak idareye teslim edilecektir.
Madde 6- Sözleşmenin Türü ve Bedeli
Bu sözleşmenin toplam götürü bedeli………………(rakam ve yazıyla)….….….…dir
Madde 7- Sözleşme Bedeline Dahil Olan Giderler
Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin her türlü, ulaşım, vergi, resim, harç vb. giderler sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak katma değer vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir.
Madde 8- Vergi, Resim ve Harçlar ile Sözleşmeyle İlgili Diğer Giderler
Sözleşmenin düzenlenmesine ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile diğer giderlerin tamamı yükleniciye aittir.
Madde 9- Sözleşmenin Ekleri
9.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki ya da farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.
9.2 İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:
1- Hizmet Genel Şartnamesi
2- Sözleşme Tasarısı,
3- Periyodik Bakım Formu,
9.3. Zeyilnameler ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.
Madde 10- Sözleşmenin Süresi
Sözleşmenin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 261 gündür. (15 Nisan 2007 veya Sözleşmenin imzalanmasını müteakip yürürlüğe girdiği tarih ile 31 Aralık 2007 tarihlerini kapsar.)
Madde 11- İşin Yapılma Yeri, İşyeri Teslim ve İşe Başlama Tarihi
11.1.İşin yapılma yeri:……idare’nin adresi……...
11.2.İşyerinin teslimine ilişkin esaslar:Bu madde boş bırakılmıştır.
11.3. İşyeri teslim ve işe başlama tarihi: 15 Nisan 2009 veya sözleşmenin taraflar arasında imzalanarak yürürlüğe girmesini müteakip işe başlanacaktır.
Madde 12- Teminata İlişkin Hükümler
12.1. Kesin Teminat : Bu işin kesin teminat alınmayacaktır.
Madde 13- Ödeme Yeri ve Şartları
13.1. Sözleşme bedeli (ilave işler nedeniyle meydana gelebilecek artışlara ilişkin bedel dahil ) Mersin Defterdarlığı Muhasebe Müdürlüğü tarafında ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin 32 nci maddesi hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir:
Yüklenicinin yapacağı iş, bir defada teslim alınacak olup, iş bu sözleşmede yazılı esaslara göre iş bitiminde (2007 Aralık ayı sonunda) bir defada ödenecektir
13.2. Yüklenici iş programına göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkân bulduğu takdirde öder.
13.3. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur.
Madde 14- Avans Verilmesi, Şartları ve Miktarı
Bu iş için avans verilmeyecektir.
Madde 15- Fiyat Farkı
15.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde ,sözleşmenin tamamen ifasına kadar,vergi,resim,harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.
15.2. Sözleşme kapsamında yapılan işler için fiyat farkı verilmeyecektir.
15.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.
Madde 16- Alt Yüklenicilere İlişkin Bilgiler ve Sorumluluklar
Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamının Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Madde 17- Cezalar ve Kesintiler
15.1. Arızaların yükleniciye telefon/faks ile haber verilmesinden itibaren en geç 4 saat içerisinde arızaya müdahale edilecektir. Müdahale süresinin aşılması halinde arıza bildirimi için gönderilen telefon/faks tarihi dikkate alınarak, yüklenici firmaya gecikilen her gün için sözleşme bedelinin % 3’ü (yüzde üç) kadar ceza kesintisi uygulanacaktır. Ancak bu cezalı süre hiçbir şekilde 5 iş gününü geçmeyecek, geçtiği takdirde sözleşme idare tarafından feshedilecektir. Sözleşmenin feshi neticesinde yüklenici her hangi bir hak talep edemez.
15.2. Yüklenici trafo ve Kompanzasyon sistemlerinin herhangi birisinin aylık periyodik bakımını yapmaz ise, sisteme ait aylık periyodik bakım ücreti ödenmez, ayrıca sözleşme bedelinin % 5’i (yüzde beş) kadar ceza kesintisi uygulanacaktır.
15.3. TEDAŞ tarafından gönderilen faturalar üzerinde reaktif (Endüktif ve Kapasitif) elektrik tüketimi bedeli yer alır ise yüklenici bu bedeli son ödeme tarihine kadar TEDAŞ’a ödeyerek makbuzunu idareye teslim edecektir.
Madde 18- Süre Uzatımı Verilebilecek Haller ve Şartları
18.1.Mücbir Sebepler: Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş ve taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi (20) gün içinde Yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve bu durumun yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi kaydıyla aşağıda belirtilen haller mücbir sebep olarak kabul edilir:
a) Doğal afetler,
b) Kanuni grev,
c) Genel salgın hastalık,
d) Kısmi veya genel seferberlik ilanı,
e) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
18.2. İdareden Kaynaklanan Sebepler: İdarenin, sözleşmenin ifasına ilişkin olarak bu sözleşmede ve Genel Şartnamede yer alan yükümlülüklerini Yüklenicinin kusuru olmaksızın öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi (yer teslimi, projelerin ve iş programının onaylanması, izin, ruhsat ve olurlar gibi) ve bu sebeple işin süresi içinde bitirilmesinin mümkün olmaması halinde, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve Yüklenicinin bu engeli kaldırmaya gücünün yetmemesi kaydıyla, durum İdarece incelenerek işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre işin süresi, gecikmeyi karşılayacak şekilde işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılabilir.
18.3. Bu madde boş bırakılmıştır.
18.4. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır.
Madde 19- Kontrol Teşkilatı, Görev ve Yetkileri
İşin, sözleşme ve eklerinde tespit edilen standartlara (kalite ve özelliklere) uygun yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir.Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir.
17.1 İşin sözleşme ve eklerinde tespit edilen standartlara (Kalite ve Özelliklere) uygun yürütülüp yürütülmediği idare tarafından görevlendirilen kontrol teşkilatı aracılığıyla denetlenir.Hiçbir bakım onarım faaliyeti idarenin bilgisi dışında yapılmayacaktır.
17.2.Her türlü bakım /onarım ve temizlik faaliyetleri EK’te örneği verilen periyodik bakım formuna kaydedilecektir.Her ay yapılacak olan periyodik bakım sonucu bu formun doldurularak idare tarafından onaylanması o aydaki bakımların kabul edildiği anlamına gelecektir.
17.3 Yüklenici ile Kontrol teşkilatının, işin yapılmasına ilişkin olarak hizmetin ifa edildiği dönemler itibariyle beraber tutacakları kayıtlar (periyodik bakım formu), işin o dönem içerisinde yapılan kısmının teslimi anlamına gelir. Ancak yüklenici kayıt tutmaktan ve/veya tutulan kayıtları imzalamaktan imtina ederse Kontrol Teşkilatının kayıtları esas alınır ve bu kayıtların doğruluğu Yüklenici tarafından kabul edilmiş sayılır.
Madde 20- İşin Yürütülmesine İlişkin Kayıt ve Tutanaklar
Her bakım /onarım ve temizlik faaliyeti neticesinde EK’te mevcut Periyodik Bakım Formu düzenlenecektir.
Madde 21- Teslim, Muayene ve Kabul İşlemlerine İlişkin Şartlar
21.1. Muayene masrafları yükleniciye aittir.
21.2. Muayene esnasında gerekli her türlü personel ve test cihazları yüklenici tarafından sağlanacaktır.
21.3. Muayene sırasında tasarım üretim hatalarından oluşabilecek her türlü kaza ve hasarlardan yüklenici sorumludur.
21.4. İdarenin ve yüklenicinin yetkili personellerince bakım onarım faaliyetlerinden sonra işlem yapılan cihazın normal çalışma durumunda olup olmadığı kontrol edilecektir.
21.5. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere SG Akdeniz Bölge K.lığı/Mersin adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 1 (Bir) işgünü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur.
21.5. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, 19.12.2002 tarih ve 24968 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği” ile Genel Şartnamenin Sekizinci Bölümünde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 1 (Bir) işgünü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır
Madde 22- İş ve İşyerlerinin Korunması ve Sigortalanması
Bu madde boş bırakılmıştır.
Madde 23- Yüklenicinin sözleşme Konusu İş İle İlgili Çalıştıracağı Personele İlişkin Sorumlulukları
23.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür.
23.1. İş emniyeti ve çalışanların sağlığı yüklenici tarafından sağlanacaktır.
Madde 24- Sözleşmede Değişiklik Yapılması
24.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla,
a) İşin yapılma veya teslim yeri,
b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.
24.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
Madde 25- Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkûmiyeti
4735 sayılı Kanunun 17 nci maddesine göre hareket edilecektir
Madde 26- Yüklenicinin Sözleşmeyi Feshetmesi
Aşağıda belirtilen durumların doğması ve karşı tarafa yazılı olarak bildirilmesi durumunda sözleşme fesih edilmiş sayılır.
a ) İşverenin yerine getirmediği yükümlülükleri nedeni ile bakım sorumlusunun sorumluluk altına girmesi veya bakım sorumluluğu hizmetini yerine getirmenin güçleşmesi,
b ) İşverenin ücret ödemelerini yapmaması veya ödeme gecikmelerinin olması ve bunda ısrarlı olması,
c ) "ÖZEL HÜKÜMLER" bölümünde feshi ile ilgili hükümler bulunması halinde, maddeye uygun durumun doğması,
d ) Bakım sorumluluğu yükümlülüklerini yerine getirmemesi,
e ) Bakım sorumlusunun hizmeti yürütmesinde işini geciktirmesi, işletmenin şartlarına uyum göstermemesi ve bunda ısrarlı olması,
f ) Bakım sorumlusunun hatası, yetersizliği veya yeterli çalışmayı yapmaması sonucu işletmenin maddi zarara uğraması ve bunun belgelenerek kanıtlanması,
g ) Tarafların sözleşmenin feshi konusunda uzlaşmaları ve durumun bir protokol ile belirlenmesi, Yukarıda sıralanan durumların ortaya çıkması sonucu, sözleşmenin fesih edilmesi durumunda bildirimin yapıldığı yazının tebliğ tarihini izleyen aybaşı fesih tarihi olarak kabul edilir. Tarafların uzlaşması sonucu sözleşmenin feshi durumunda tanzim olunacak protokolde fesih tarihi ayrıca belirtilir. İşverenin tek taraflı olarak sözleşmeyi feshi durumunda işveren bu sözleşme döneminin bitimine kadar ödeyeceği ücreti peşinen ödemek zorundadır. Sözleşmenin tek taraflı bakım sorumlusu tarafından fesih durumunda, fesih tarihinden sonraki dönemler için yapılmış ödemeler işverene geri ödenecektir.