Kompanzasyonda farklı tanım ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Motorun enerji alış-verişi sırasında oluşan güçtür.

Enerji alış-verişi palavrasını yapmadan önce de sonra da (Yani otomatik kompanzasyon çalışırkende çalışmazkende!) motor hattındaki güç ve enerji değerleri aynıdır. Dolayısıyla emme-basma ve alış-veriş yoktur bunlar alaylıların uydurduğu palavralardır.
 
Bir yükün üzerindeki güç
motor hattındaki güç ve enerji değerleri aynıdır.

Evet aynıdır. Onu değiştiremezsin. Değiştirebileceğin tek şey enerji alış-veriş noktası. Kompanzasyon yapılmadan önce motor hem aktif enerjisini şebekeden çekerken hem de reaktif enerjisi için şebekeyle alış veriş yaparken, kompanzasyon yapıldıktan sonra, aktif hala şebekeden yapılırken, reaktif enerji alış-verişi depolama ve boşalma zamanları ters olan kondasatörden yapılır.

Ortada kaybolan ve nereye gittiği belli olmayan bir enerji yok. Hepsi net.

Aktif enerji şebekeden, reaktif enerjiler kondansatör ve bobin kendi arasında..
 
Bir yükün üzerindeki güç


Evet aynıdır. Onu değiştiremezsin. Değiştirebileceğin tek şey enerji alış-veriş noktası. Kompanzasyon yapılmadan önce motor hem aktif enerjisini şebekeden çekerken hem de reaktif enerjisi için şebekeyle alış veriş yaparken, kompanzasyon yapıldıktan sonra, aktif hala şebekeden yapılırken, reaktif enerji alış-verişi depolama ve boşalma zamanları ters olan kondasatörden yapılır.

Ortada kaybolan ve nereye gittiği belli olmayan bir enerji yok. Hepsi net.

Aktif enerji şebekeden, reaktif enerjiler kondansatör ve bobin kendi arasında..

Hala yanlışı savunmaya ısrarla devam ediyorsun. Sana açıkca diyorum ki
1) Kompanzasyon yok şalter açık senin saçma tabirinle alış veriş yok, motor besleme devrende tüm güç ve enerji değerlerini ölçtüm değerleri kaydettim.
2) Kompanzasyon var şalter kapalı senin saçma tabirinle alış veriş başladı, motor besleme devrende tüm güç ve enerji değerlerini ölçtüm değerleri kaydettim.

Sonuçlar aynı adama sormazlarmı bu nasıl alış veriş Gardaş :)
 
Hem şebekeye sayaç koy.
Hem motor devresine sayaç koy.
Hem kompanzasyona sayaç koy.

1. Durum kompanzasyonsuz hal:

Şebeke sayacı: 100 kWh ve end.: 30 kVArh...
Motor sayacı: 100 kWh ve end: 30 kVArh.
Komp. Sayacı: 0 kVArh.

2. Durum: Kompanzasyonlu hal:
Şebeke sayacı : 100 kWh end: 0
Motor Sayacı: 100 kWh ve end: 30 kVArh
Komp Sayacı: kap. 30 kVArh.

1. durum ve 2 .durum arasındaki fark:

1. durumda şebekeden alış-veriş yapılan reaktif enerji, 2. durumda kondansatör ile yapılmıştır.

Hepsi nettir. Şebeke sadece aktif enerji verdi.
Motor hala enerji depolama ve boşaltma özelliğini devam ettirdi.
Kondansatör enerji depoladı ve gönderdi. Gönderdiği yer ve aldığı yer belli.

hiç bir belirsizlik yok. Bütün elemanlar fizik ve matematik kurallarına uydu.
 
Hem şebekeye sayaç koy.
Hem motor devresine sayaç koy.
Hem kompanzasyona sayaç koy.

1. Durum kompanzasyonsuz hal:

Şebeke sayacı: 100 kWh ve end.: 30 kVArh...
Motor sayacı: 100 kWh ve end: 30 kVArh.
Komp. Sayacı: 0 kVArh.

2. Durum: Kompanzasyonlu hal:
Şebeke sayacı : 100 kWh end: 0
Motor Sayacı: 100 kWh ve end: 30 kVArh
Komp Sayacı: kap. 30 kVArh.

1. durum ve 2 .durum arasındaki fark:

1. durumda şebekeden alış-veriş yapılan reaktif enerji, 2. durumda kondansatör ile yapılmıştır.

Hepsi nettir. Şebeke sadece aktif enerji verdi.
Motor hala enerji depolama ve boşaltma özelliğini devam ettirdi.
Kondansatör enerji depoladı ve gönderdi. Gönderdiği yer ve aldığı yer belli.

hiç bir belirsizlik yok. Bütün elemanlar fizik ve matematik kurallarına uydu.

Nasrettin Hoca gibi kendi dalınızı kestiniz :)
1.Durumda palavra tabirle alış veriş yok motorun çektiği endüktif reaktif enerji 30kVArh
2.Durumda palavra tabirle alış veriş var motorun çektiği endüktif reaktif enerji 30kVArh
HERŞEY AYNI !
Motora gönderilen basılan birşey söz konusu değil. Endüktif ve kapasitif etkinin karşılaştığı bir birini yok ettiği nokta ortak baradır dolayısıyla etkisini gösterdiği yer ana besleme kablosudur.

Haydi şimdi size hayırlı traşlar...
 
Nasrettin Hoca gibi kendi dalınızı kestiniz :)

palavra tabirle alış veriş v

palavra malavra yok ortada. Reaktif enerji, devre elemanının kendi üzerine enerjinin bir dolması bir boşalması olayıdır.

Kondansatör boşalırken enerji bobine, bobin boşalırken enerji kondansatöre gider.

Size bir başka kaynaktan alıntı:

http://www.electrical4u.com/electric-power-single-and-three-phase/

inductive-reactive-power.png


From 0° to 90° it will have negative half cycle, from 90° to 180° it will have positive half cycle, from 180° to 270° it will have again negative half cycle and from 270° to 360° it will have again positive half cycle. Therefore this power is alternative in nature with a frequency, double of supply frequency. As the power is flowing in alternating direction i.e. from source to load in one half cycle and from load to source in next half cycle, the average value of this power is zero. Therefore this power does not do any useful work. This power is known as reactive power.

Source to load: kaynaktan yüke güç aktarımı.
Load to source: yükten kaynağa güç aktarımı.

Ortalama değer sıfır olup, bu güç herhangi bir faydalı iş ortaya koyamaz. Dolayısıyla bu gücün adına reaktif güç denir.
 
Son düzenleme:
Nasrettin Hoca gibi kendi dalınızı kestiniz :)
1.Durumda palavra tabirle alış veriş yok motorun çektiği endüktif reaktif enerji 30kVArh
2.Durumda palavra tabirle alış veriş var motorun çektiği endüktif reaktif enerji 30kVArh
HERŞEY AYNI !
Motora gönderilen basılan birşey söz konusu değil. Endüktif ve kapasitif etkinin karşılaştığı bir birini yok ettiği nokta ortak baradır dolayısıyla etkisini gösterdiği yer ana besleme kablosudur.

Haydi şimdi size hayırlı traşlar...
:) :) :)


Hayırlı Cumalar Herkese...
 
Hangi reaktif şebekeden çekilip her döngüde şebekeye veriliyor. Reaktif alınıp veriliyorsa neden kompanzasyon yapılıyor alsın-versin yoksa çok alıp az mı veriyor :) med-cezir sanki
Motor devreye girerken de bu kondansatörler depoladıkları reaktif gücü motorlara geri verirler. Tamamen yanlış bir ifade motora kapasitif reaktif gücü verme söz konusu değildir eğer öyle bir durum olsaydı motorun hemen çıkışlarında cosfi'yi 1'e yakın görmemiz gerekirdi oysaki motor çıkışından ana panodaki şaltere ve baraya kadar cosfi motor etiketi değerindedir endüktiftir !
Reaktif güç çekilir, reaktif akımı kondansatör çeker. Kondansatörlerin çektiği akımın büyük kısmı kapasitif reaktiftir, kapasitif bileşeni büyük olan bir akımdır, ohmik bileşeni çok küçüktür.
Kompanzasyon endüktif yükün neden olduğu geri fazın kondansatörlerle düzeltilmesi olayıdır.

Valiliği Ziyaret ettiyseniz Elektrik işlerini yapan saykar firmasının Elk.Müh.Numan bey'e veya Usta başı Metin bey'e sorun, yaptığım müdahaleyi herşeyi detaylarıyla size anlatsın. Tekrar gitme şansınız yoksa özelden mesaj atın cebini vereyim size telefonda anlatsın.

anlasıldı sizin bu konuda bilginiz fazla yok :) reaktif enerji şebekeye geri yollanan bir enerjidir..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,669
Kullanıcılar
452,673
Son üye
loran laran

Yeni konular

Geri
Üst