- Katılım
- 8 Mar 2007
- Mesajlar
- 3,573
- Puanları
- 106
Sn. tuncer66, kondansatörlerin kablolarına pensampermetreyi takarak tek tek ölçün. Kontaktör çekili değilken de akım geçiyorsa o kontaktörde yapışma vardır.
Herhangi bir kontaktörde yapışma yoksa, kondansatörleri normal yük durumlarındayken ölçün. Kondansatörlerin bacakları birbirinden farklı akım çekiyorsa (6-10-6 gibi) o kondansatörleri değiştirin. Bu da kapasitif ceza yazdırır.
Okuldaki röle modeline göre de kapasitif ceza gelebilir (Röle tek akım trafoludur, Tek faza göre kompanzasyon yapar. Diğer fazlarden geçen akımların karakteristiği farklı olduğu zaman sayaç bir fazdan ceza yazmazken diğerlerinden kapasitif veya indüktif ceza yazabilir.).
Siz panoyu inceleyin. Normal çalışma koşullarında ceza gelmiyorken birden kapasitif ceza gelmeye başlamışsa birşeylerde değişiklik olmuş demektir (Kompanzasyon panosunda arıza, okl yük durumunda değişme...).
Herhangi bir kontaktörde yapışma yoksa, kondansatörleri normal yük durumlarındayken ölçün. Kondansatörlerin bacakları birbirinden farklı akım çekiyorsa (6-10-6 gibi) o kondansatörleri değiştirin. Bu da kapasitif ceza yazdırır.
Okuldaki röle modeline göre de kapasitif ceza gelebilir (Röle tek akım trafoludur, Tek faza göre kompanzasyon yapar. Diğer fazlarden geçen akımların karakteristiği farklı olduğu zaman sayaç bir fazdan ceza yazmazken diğerlerinden kapasitif veya indüktif ceza yazabilir.).
Siz panoyu inceleyin. Normal çalışma koşullarında ceza gelmiyorken birden kapasitif ceza gelmeye başlamışsa birşeylerde değişiklik olmuş demektir (Kompanzasyon panosunda arıza, okl yük durumunda değişme...).