Kontaktör kaynaklı parazit

gpeker2003

Üye
Katılım
26 Ağu 2009
Mesajlar
613
Puanları
16
CNC router makinemizde yağlama pompası devreye girdiğinde ve çıktığında step motorlarda vuruntu ve eksen kayması oluyor. Yağlama pompası 380 V. 0.3 Amper. Kontaktör ise Federal Mini 6 A. Ne yaptıysam çözüm bulamıyorum. Forumda benzer başka konuları da inceledim. Giriş çıkış uçları arasına Varistör koydum olmadı. Bobin fazına kondansatör ve direnç bağladım olmadı. Bobin faz nötr arasına da bağladım fayda etmedi. Kontaktörü panodan söktüm motorun hemen dibine bağladım yine olmadı. Bobinlerini devre dışı bıraktım elimle çektirdim bobinleri yine sonuç hüsran. Ne yaptıysam yok yok yok. Bu konuda çok bilgim yok. Üstadlardan çok acil rica ediyorum. Teşekkür ederim.

Pompanın linki; http://www.miksanmotor.com/pdf/pompa_teknik/AP-KATALOG.pdf
 
acaba yağlama pompasının motorundan kaynaklanıyor olamazmı,,
kontaktörün bobinlerini devre dışı bırakıp elinle devreye aldığını yazmışsın....
motor kablo bağlantısını kontaktörden ayır ,kontaktör devreye girsin yine aynı durum olacakmı bak...
arızayı sıkıştır...ya motor kaynaklı,yada kontaktör...
 
Hemen notumu alıyorum. Bu dediğinizi denememiştim. Hatta elimde aynı motordan var. Onunla da deneyim. Teşekkür ederim.

Başka önerisi olan var mı?
 
Sn.gpeker2003

Yazınızdan anladığım kadarıyla, (sadeleştirerek cevap vereyim) Pompa motorunuz devreye girdiğinde eksenlerde kayma oluyor sebebine gelince;motor devreye girdiğinde cihazınızı besleyen 380 voltta anlık bir gerilim düşümü yaşanıyor (gerçi okadar akım çekecek bir motorada sahip değilsiniz) buda aynı zamanda eksen motorlarınızı süren sürücü yada kartlarında beslemelerinde gerilim düşümüne sebep olduğundan eksen motorları maymalıyor.Çözüm kontaktör bobininle alakalı değil.Bunu çözmek için çeşitli yöntemlere başvurabilirsiniz.

1) Pompa motoruna lokal kompanizasyon yapabilirsiniz.

2) Pompa motor beslemesini başka bir yerden yani cihazınızın bağlı olmadığı başka bir kaynaktan alabilirsiniz.

3) yada servo motorlarını süren kart yada sürücülerin beslemesini regüleli bir güç kaynağı kullanmak şartıyla şebekeden soyutluyabilirsiniz.Mesela regüleli UPS olabilir.

Bence en mantıklı seçenek 3 üncü çünkü her ne olursa olsun güç devreleriyle plc yada Elektronik komponentlerin birbirinden soyutlanması herzaman iyidir.Şebekedeki ufak değişimleri güç devreleri algılamazken elektronik komponentler algılar
 
Sn. Burçin Erişen

Farkeder mi bilmiyorum ama motorlarım step motor 3 adet 40 V DC 4 Amper. 220 V. 1500 W trafo ile besleniyor. 6800 mf kondansatör ve köprü diyot ile doğrultuldu ve Trafo beslemesinde 20 A. EMC filtresi mevcut. Kontrol kartı da keza aynı. Bu 3. şıkkı karşılar mı?

2. madde ise fiziken mümkün değil.

1. madde de ise bu kadar küçük değerlere sahip bir motor bu kadar parazitlenme yapabilir mi? Bu arada şimdi ögreniyorum. Yağlama motoru bağlanırken papuçlardan biri iyi sıkılmadığından 2 faz şase yapıp sigortayı attırmış. Bu durumda motor sargıları zarar görmüş ve sonuçta benim sorunuma sebebiyet verebilir mi?

Teşekkür ederim ilginiz alakanız için...
 
sorun kontaktör ise Elektronik kontaktör kullanabilirsin ama ups ile bütün sorunların çözülmesi lazım
 
Motorunuzun değeri çok düşük,bu yüzden trifaze bir ssr kullanırsanız eğer motorun çalışma anındaki kontak parazitlerini bu sayede yok edebilirsiniz.

Sorun buna rağmen devam ederse Eğer,Burçin Bey'in belirttiği gibi motora cos-fi yüzdesine bakarak uygun değerde bir kondansatör takarak kompanze edin.

Çalışmalarınızda başarılar dilerim,hoşçakalın...
 
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Sonucu paylaşırım...
 
bende size bazı cözümler öneriyorum
1-bobin uclarına 150 ohm vede 220 nf 400 v ac kondansatoru seri baglantı yapıp a1 -a2 ucları arasına bağlayınız
2-bu kontaktoru süren bir role mevcut ise bu rölenin kontaklarına paralel 220 nf 400 v ac kondansator bağlayınız
3-bobin uclarına bağladıgınız seri elemanlardan kontaktor kontaklarının arasınada bağlayınız
4-motordaki hasar eğer ark üretiyormu acaba veya kontaktor ayakları arasında arka neden oluyormu kontaktor degiştirin
 
Bugün motoru değiştirdim, kontaktörü değiştirdim, besleme hattını başka bir yerden aldım fayda etmedi. Ayrıca kontrol kartı ve sürücülerin beslemesinde EMC fitresi takılı ama hiçbir faydası yok. Bu EMC nin nasıl biri işlevi var ki varlığı yokuğu bir oluyor merak ediyorum.

Trifaze motoru 220 V üçgen yapsam bir faydası olur mu sizce?

kw=0.09 V(Δ/Y)=230/400 Hz=50 A=0.48/0.28 rpm=2830

Bu değerlerdeki motor için 220 V. 73 mf kondansatör doğru mudur?

Yardımlarınızı rica ediyorum...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,991
Kullanıcılar
452,754
Son üye
halit13

Yeni konular

Geri
Üst