Bak kardeşim, yukarıdaki uyarıların çoğu doğru ve bilimsel gerçeklikler.
Ama bms kavramından yola çıkarak şarj ve deşarj işlevlerini yapan bir çok farklı güç ve nitelikte olan hazır devrelerin hepsi için bir genellemede bulunulması yanlıştır.
Bu hazır devrelerin çoğu pil sağlığına uygun şarj yapılmasını ve yine pil sağlığına uygun sarfiyatı sağlayan komponentlerle donatılmıştır.
Ve birçok modülün özellikler açıklamasında bu devrelerin şarjlı matkaplarda kullanılabileceğini belirtmişlerdir.
Biz kısaca bms deyip geçiyoruz.
Ama bu hazır kartların çoğu hem şarj, hem de özelliklerinde belirtilen çekilebilecek sürekli ve anlık akım değerlerine uygun olarak üretilir.
Bizler de bu değerleri kaldırabilecek 18650 pilleri kullanırsak, ve de uygun amperaj isteyen yüklerde kullanırsak hiçbir sorun olmaz.
Örneğin ben 9.6 voltluk şarjlı matkap ve vidalama makinasının iki adet ayrılabilir batarya haznesini 20amperlik kartlarla dönüştürdüm, yaklaşık yedi yıldır tam tork ile sık aralıklarla çalıştırarak kullanıyorum. Ne pillerimde, ne kartlarda ne de vidalama makinamda bir sorunla karşılaşmadım.
Togg dahil elektrikli araçların hepsi bir nevi ilgili aracın hız, tork vs. vs. değerlerine uygun devrelerle ve uygun 18650 lityum pillerden oluşturulmuş bataryalarını hem şarj, hem de deşarj işlevlerini yapıyor.
Sizin şarjlı tornavidanın çalışması için tp4056 modülünün vereceği güç fazlasıyla yeter de artar bile. Ben bu modülle sizinkine benzer şarjlı tornavidamı bu modülle sekiz yıldır kullanıyorum. Bir sorunla karşılaşmadım. Ama siz daha fazla gerilim ve akım vererek yüksek torklu daha güçlü işler yapayım derseniz ya motoru yakarsınız, motor yanmazsa motorun önündeki plastik aksamlı redüktör dişlilerinin sıyrılarak bozulmasına sebep olursunuz. Hani küçük oto bijon anahtarı ile kamyon bijonu sökemezsiniz.
18650 lityum pil kullanılan bir projede kabaca aşağıdaki hususlara kesinlikle uyulması gerekir.
1.pilin barındırdığı miliamper değerine (Toplam miliamper değeri az olan pil çabuk tükenecektir. Sık sık şarj edilmesini gerektirir.)
2.pilin sağlayabileceği anlık akım değerine
3.pilin sağlayabileceği sürekli akım değerine
4.pilin şarj gerilim ve akım değerlerine
5.çalıştırılacak yükün ihtiyacı olan anlık ve sürekli miliamper değerine gibi sayılabilecek birçok şartları düşünmek gerekir.
Googleden kabaca aratarak bulduğum video linklerini aşağıda paylaştım. Dikkatle izlemenizi öneririm.