Load Bank Nedir? Ne İşe Yarar?

yazdığım mesajdan bir bölüm de şunu dedim;
"vinç motor frenleri gibi bazı yerlerde ters yükler oluşabilir, bu ters yük bazen diğer sistemler tarafın kullanılamaz ve jeneratörün dönüş yönünde etkide bulunur. bunu engellemek için kalıcı load bank ler kullanılır."
burhanteker arkadaşımızın demek istediği de bu tip frenleme ve bunun gibi yükler, yoksa jeneratörü frenlemek değil.
ben de tersanelerde jeneratörlerin testinde gördüm.
internette çok ayrıntılı bilgi yok ancak aşağıdaki linkte bu konuda kısa bir bilgi var.
http://www.aksa.com.tr/upload/docs/...009a/a75fe8ea-84ef-4345-b16e-b324fba6009a.pdf
 
Son düzenleme:
yazdığım mesajdan bir bölüm de şunu dedim;
"vinç motor frenleri gibi bazı yerlerde ters yükler oluşabilir, bu ters yük bazen diğer sistemler tarafın kullanılamaz ve jeneratörün dönüş yönünde etkide bulunur. bunu engellemek için kalıcı load bank ler kullanılır."
burhanteker arkadaşımızın demek istediği de bu tip frenleme ve bunun gibi yükler, yoksa jeneratörü frenlemek değil.
ben de tersanelerde jeneratörlerin testinde gördüm.
internette çok ayrıntılı bilgi yok ancak aşağıdaki linkte bu konuda kısa bir bilgi var.
http://www.aksa.com.tr/upload/docs/...009a/a75fe8ea-84ef-4345-b16e-b324fba6009a.pdf


"vinç motor frenleri gibi bazı yerlerde ters yükler oluşabilir, bu ters yük bazen diğer sistemler tarafın kullanılamaz ve jeneratörün dönüş yönünde etkide bulunur. bunu engellemek için kalıcı load bank ler kullanılır."

Pdf dökümanı incelememe rağmen bahsettiğiniz konuyla ilgili bir paragraf, bir not,bir cümle veya bir bilgi göremedim !
Lütfen sayfa ve paragraf no verebilirmisiniz?
 
20.4.3 bölümünde mevcut.

Arkadaşlar bugün bizim firma jeneratöre "500 kw reziftif load bank" bağlayacağız dediler. Netten araştırdım bişey bulamadım. Bulduklarımdan da ben bişey anlamadım. Bu load bank nedir, ne işe yarar bilmiyorum. Teşekkür ederim

Bahsettiğiniz bölümü okudum.500kw yük bankından bahsediyoruz. Sizce bahsettiğiniz amaç için böylesine büyük güçte bir yük bankı kullanılabilirmi? Benim hiç aklıma yatmadıda :rolleyes:
Sn tekere soralım bakalım jeneratörün gücü neymiş?
Elektrikçi arkadaşlardan mantıklı cevaplar bekliyorum...
 
belki dediğiniz gibidir. sadece burhanteker arkadaşımız kullanım yerlerini merak ettiği için örnek olarak vermiştim. ama sadece test için kalıcı yük bankası kurmanın anlamı da yok. bu işleri yapan firmalar vardır zaten.
 
belki dediğiniz gibidir. sadece burhanteker arkadaşımız kullanım yerlerini merak ettiği için örnek olarak vermiştim. ama sadece test için kalıcı yük bankası kurmanın anlamı da yok. bu işleri yapan firmalar vardır zaten.

Bu yorumunuz gayet mantıklı. Jeneratörü test etmek için kullanıcı neden yük bankını kendisi alsın bu hizmet yetkili servis tarafından gerek görüldüğünde zaten verilmek zorunda diye biliyorum. Neyse olayı Sn Burhanteker arkadaşımız izah eder herhalde:rolleyes:
 
ben de merakla bekliyorum. piyasada sabit olarak çok uygulanan bir yöntem değil çünkü. arkadaşımız sistem kurulduktan sonra bize de anlatırsa çok iyi olur.
 
ben de merakla bekliyorum. piyasada sabit olarak çok uygulanan bir yöntem değil çünkü. arkadaşımız sistem kurulduktan sonra bize de anlatırsa çok iyi olur.

Arkadaşlar şantiye Afganistan-Kandaharda. Jeneratör 1300 KVA lık. Sistem kurulduğu zaman detaylı bilgi veririm. Teşekkür ederim.
 
Merhaba Arkadaşlar ,

Jeneratör yük bankaları genelde bahsettiğiniz gibi rezistif yük bankaları olarak imal edilirler. Fakat bu yük bankalarının tek handikapı yükün sadece rezistif yük olmasından kaynaklanmaktadır. Çünkü tüm jeneratörler daha doğrusu Elektrik üretimini sağlayan alternatörler Cos Phi 0,8 olması esasına göre düzenlenmiştir. sizin elinizde bulunan yük kaynağının verimliliği güç kaynağınızdan %25 oranında büyük olmasından dolayı etiket değerlerini sağlamak için her verilen yükte akım ve güç tespiti için elinizde hesap makinası ile sürekli hesaplar içinde olmanız gerekir. Fakat bu yük bankalarında bobin grupları eklenerek endüktif yük oluşturularak cos Phi değeri bozdurulup altenatörün Cos Phi değeri olan 0,8 değerini yakalamak mümkündür.
Bahsetmiş olduğunuz yük bankası bu amaçla kullanılacaksa en ideal yük bankası endüktif ve rezistif bir yir yük bankasının kombine edilmiş halini kullanmak olduğunu söyleyebilirim. Zaten TSE standartlarında jeneratör üretimi gerçekleştiren jeneratör imalatıçıları jeneratör testlerini bu şekilde gerçekleştirmek durumundalar aksi durumda TSE belgeleri onaylanmaz veya iptal edilebilir. Yani bu yük bankası TSE standartlarında bir cihaz tarifidir.
 
Loadbankı biz şu anda teleferik sistemlerinde frenlemelerden doğan geri dönüşleri engellemek amacıyla kullanıyoruz. Aynı şeyi büyük çaplı asansörlerin olduğu yerlerde, büyük vinçlerin şalter çıkışlarında veya onları besleyen jeneratör girişlerinde de kullanımı mevcuttur.

Bir diğer kullanımı ise, büyük güçlü jeneratörlerde boşta çalışmaya yakın akım değeri çekeceği zaman devreye girmesi içindir. bir jeneratörü çalıştırmak için sürekli çektiği akımın minimum %30 maksimum % 80 olması istenir (jeneratörün motor ömrünü belirleyen önemli bir etkendir.) eğer bu minimum %30 yükü vermezseniz belli bir süre sonra jeneratörün egzosundan kurum atmaya ve kıvılcımlar gelmeye başlayabilir, motoru bakıma alırsınız, bakıma almazsanız 2 ay sonra motoru elinize alırsınız. örnekle açıklayayım

1000kVA bir jeneratör var fakat bu jeneratörü ilerideki gelişmeler için büyük seçtiniz (bazı şantiyelerde mümkün olabiliyor). veya şantiyedeki maksimum yükünüz 800-900kW (şantiye içinde prekast fabrikası, beton santralleri, çelik atölyeleri vb... yüksek güç gereksinimli ama darbe vuruşlu motorlar kullanan üretim yerleri olabilir.) ama geceleri mesai bitiminde bir tek aydınlatma yükünüz kalıyor. o da maksimum 100kW (Bazen o kadar bile olmaz) jeneratörün ömrünü kısaltmamak adına, geceleri çalışması için loadbank adapte edersiniz ve minimum %30 yüklersiniz jeneratöre. yani dediğim gibi 1000kVA lık bir jeneratörde 100kVA güç çekiyorsanız 200kVAlık loadbank sürekli devrede kalır ve jeneratörün bakım masraflarını ve ilerideki çıkaracağı sorunları kısmış olursunuz.
sanırım arkadaşların şantiyesinde de aynı sorun yaşanmakta...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,608
Kullanıcılar
452,664
Son üye
Kilowhat

Yeni konular

Geri
Üst