lutfen 0.4 kV motorlar hk bilgi istegi

Katılım
16 Mar 2010
Mesajlar
48
Puanları
1
Asagidaki konuda yardima ihtiyacim var,

Motorlarin plakalarinda 380 Vac 0.87 (pf) & 400 Vac (0.85 pf) yazmakta

Bu motorlar ag voltaji 433 volt olan transformatorden beslenecektir.
Bu durumda surekli over voltage durumunda motorlar calisirsa yalitimlari zarar gorur mu ?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Trafo kademesini düşürme şansınız yokmu ?Ekli dokümanın , 5.1.2 bölümünü okumanızda yarar olabilir.
 

Ekli dosyalar

  • motor sorunları.rar
    470.8 KB · Görüntüleme: 25
Son düzenleme:
Ben transformator fabrikasinda dizayn muhendisiyim,

Musterimiz bizden ag voltaji 433 Volt olan 5.5 MVA trafo siparis etti.
Biz de urettik .
Fakat fabrikayi devreye almaya gelen hintli muhendisler 433 volt un hatali oldugunu 415 volt olmasi gerektigini ilettiler, Siparisi veren musterimiz zor durumda kaldi.

Trafonun baglanacagi sebeke 11400 Volt civarinda, Trafonun maksimum kademesi 11550 Volt , bu kademede ag voltaji 427.3 volt oluyor .

Ben hesap ettim trafo tam yukunde yuklenirse cos Q = 0.8 olursa , motorun klemensinde 410.3 volt olacak , bu voltaj motorun surekli calismasi durumunda nasil sonuclar doguracagi konusunda bilgi sahibi degilim.

Ancak bu duruma bir motor design muhendisi cevap verebilir diye dusunuyorum, ?..
 
400 volt,motor için sorun değil.Ancak,max. kademede bile 427 volt.Trafo dibindeki diğer
cihazlar için sorun yaratabilir.İşiniz çok zor.Muhtemelen,trafoyu değiştirmek zorunda kala-
caksınız.Benzer bir olay ( 525 volt yerine,500 volt trafo gelmişti ) başımıza gelmiş ve tra-
foyu değiştirmek durumunda kalmıştık.
 
Bahsedilen motorlar asenkron motor ise, üretecekleri momentler gerilimin karesi ile değişeceğinden, çekecekleri akımlar da artacaktır. Hatta tahrik ettikleri yüke bağlı olarak da devir sayılarının yükselmesi bile sözkonusu olabilir. Problem sadece iki motorda ise, motorları inverter ile sürmek problemi çözebilir mi acaba?
 
Problem cok motorda , cunku bir fabrikanin ana besleme trafosu,

Trafo uzerinde revizyona gidecegiz anlasilan .

Bu araplar nasil insanlar anlayamiyorum ,
5.5 MVA trafo revizyon gorecek hayir INSAALLAH diyorlar,
Kullandiklari arabayi goz gore gore carparlar hayir INSAALLAH diyorlar,

Biz TURK lerden cok farklilar , ...
Araplarla calisanlara ALLAH yardim etsin...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,186
Mesajlar
924,030
Kullanıcılar
451,548
Son üye
ali0916

Yeni konular

Geri
Üst