Mühendislik Yeterlilik


Bakış açısı hep malzeme tanımıyor genel lise temelli öğrenciler şeklinde oluyor; ancak unutmayalım ki mühendislik eğitiminin ana amacı arge çalışmaları, proje üretimidir. Geçiş yaparak mühjendisliğe gelen yüksekokul öğrencileri evet elemanları biraz tanıyor ama iş gelip sistem incelemeye, tasarım yapmaya dayanınca kalıyorlar öyle. Tasarım dediğim plc programlamak falan değil onu yapmak için mühendis olmaya gerek yok zaten. Veya gidip cihaz kullanıp harmonik analizi yapmak değil, o cihazı yapabilmektir amaç. Kızacaksınız ama durum bu. Çünkü bugün meslek lisesine giden öğrenci fen, anadolu lisesine gidemediği için oraya gidiyo. Düz lise olacağına da orası olsun diyo. Yani başarısız öğrenciler gidiyor. Mesela tıp okuyan öğrenciler gelip mühendislik okusa yani daha başarılı öğrenciler mühendislik olarak daha da ilerleriz; tıp mühendislik kadar akıl zeka gerktirmiyor. Tabi her zaman istisnaslar vardır. Onlar ayrı. Biraz dağınık oldu yazım umarım anlatabilmişimdir.
 
Ürünleri, malzemeleri bilmeyen bir mühendis nasıl arge yapacak ki?

Ayrıca herhangi bir sistemin nasıl çalıştığını bilmeden o ürünün eksiklerinin giderilmesi veya geliştirilmesini nasıl yapacak ki? ArGe gözü kapalı mı yapılıyor yani? Bazı arkadaşlarımızın arge'den anlamakdıkları hemen anlaşılıyor.

Piyasada gördüğüm ve tanıdığım bir çok argeci mühendis arkadaşımız teknik lise temeli almış kişilerden olması tesadüf değildir sanırım.
 
Beyefendi Finlandiyadaki eğitim sisteminin Ülkemizdekinden komple farklı oldugunu sanırım biliyorsunuz.
Muhendislik fakültesinden cıkan eli pense tuttuktan sonra mühendis olmuyor orada. Zaten teknik eğitim almış olan adam 2 yıldan sonra ünvan sahibi oluyor.

Ayrıca eğitim sistemleri almanyadan alıntıdır. kaldıki almanyada mühendislik derecesini veren 3 farklı okul vardır.

Yani bu vasıf sahada değil okulda kazanılıyor avrupada da. "buranın altını çizeyimde"

Ayrıcada siz hala genel lise temelli mi yoksa meslek lisesi temelli mi gibi tuhaf mantıgınızla devam edin.Temelin ilkokuldan başladıgını anlamadan "Hazımsızlık Süreci" nize devam ediyorsunuz. Yazık.

Babamın zamanında "Sanat Okulu" meslek sahibi olmak için on numara bi yer iken 1990 lı yıllarda türkiyenin her yerinde "Bu cocuktan birşey olmayacak bari bir mesleği olsun " diye gençlerin yönlendirildiği bir yer olmuştur. Hala da öyledir. Aksini iddaa edenlerle her zaman tartışırım.

Eğitim sisteminin yanlışlarını tartışacaksanız. Kademe kadame çözüm önerileri sunabilecekseniz buyrun tartışalım.

Ama sürdürdüğünüz o iyi bu iyi tartışması, iyi niyetten uzak, tamamen art niyetli tartışmadır.

Haydi foruma ivme kazandıralım ,beyin fırtınası yapalım lay lay lomda kıvırma politikasıdır.

Bir kısmın yeterliliği tartışılarak ivme kazanılmaz.

Dip not: Eğer munasip bir eleştiri ile gelseydiniz size çok daha başka cevaplar verebilirdim ama eleştiri yerine "yetersizlik ithamınız tartışma ortamını başlamadan bitirmiştir"
 

Dünyanın hiç bir ülkesinde yeni mezun bir mühendisi herhangi bir bölüm başına geçirmezler. Bir mühendis, iyi bir mühendis olabilmesi için ilk önce bir miktar daha pişmesi gerekir. İster Finlandiya olsun, İster Almanya yada Amerika bu kural her ülke için geçerlidir.

Başka bir arkadaş demişki ürünleri bilmeyen nasıl arge ci olacak. Ar-Ge nin manası nedir. Araştırma Geliştirme. Yani bir şey yapmak isteyen arkadaş ilk önce araştırma yapacak. Soracak, danışacak, uygulayacak. Zaman zaman yanılacak ve çözümler üretip sistemi çalışır hale getirdiğinde de geliştirmeyi yapmış olacak.

Bu arada bu konunun içinde tartışma yapılırken, lütfen forum kurallarına uymayı ihmal etmeyiniz.
 
Pişmek ayrıdır, vasıf ayrıdır. Elbet sahanın tozunu yutmadan bir yere gelemezsiniz. "Buradan da başka şeyler çıkmasın, gelirsiniz ama bir yere kadar".

Burada tartışılan şu anda "Mühendis" olanların aslında mühendisliği haketmediği zira yeterli teknik eğitimi almadığı teorisidir.

Kabul edilsin yada edilmesin pratikte ne kadar yeteneksizde olursa olsun "Matematik" ve "Analitik" gerçeğini bilen bir Mühendis pense tutmayı bilmesede bir adım öndedir.
Ben mezun oldugumda pense tutamıyordum. Ama şimdi tutabiliyorum.
Şimdi pense tutan arkadaşım hadi sende diferansiyel denklemler, 3 katlı integraller falan çöz de skor berabere olsun.

Sen matematiği tut bende penseyi. Gül gibi geçiniriz o vakit.

Not: Saha önemlidir. Lakin düz lise (şahsım adına anadolu lisesi) mezunu adam Mühendis olmaya yetersizdir diyen kişi, gelsin bana benim yetersiz oldugumu kanıtlasın.
 
arkadaşlar burada kimin yeterli kimin yetersiz olduğunu tartışmıyoruz.

Mesleki ve Teknik Eğitimin her kademesi için yapılan yeterlilik tartışmalarının, mühendislik için de yeterliliği konusunu tartışıyoruz.

Mühendislik Eğitimi daha iyi nasıl olabilir? bunu tartışıyoruz. Heralde hiçkimse çıkıp da ülkemizdeki mühendislik eğitiminin mükemmel olduğunu iddia edemez.
 

Beyefendi!!
Yanlış yerden başlık açtınız. Şimdi kıvırıyorsunuz.

Yukarıdaki yazınızı okuyunuz. Bir daha okuyunuz.

Bir meslek grubunu yetersizlikle suçladınız, ardından ahkam kesmekle itham ettiniz. Hiçbirşey yapmazlar oturdukları yerden maaş alırlar dediniz. Son mesajınızla dediklerinizi çöpe attınız.

Mühendislik eğitiminin eksikliklerine geldiniz.

Lisans ve yüksek lisansın eksiklerine gelene kadar.

Eğitim ve fırsat eşitliğine.
İlk okullardaki yetersiz matematik fizik TÜRKÇE eğitimine dikkat çekiniz.
Agacın yaş iken eğildiğini unutmayınız.

Sistemin sizlere yaptıgının suçunu, başkalarını yetersiz olmakla, iş yapmamakla suçlayarak çıkarmaya çalışmayınız.

Konunun fikir birliği sağlamak amaçlı değil bir meslek grubuna tepki göstermek amaçlı açıldıgını düşünmekteyim.

Konununun uygun bulursa kilitlenmesini yada başlıgın "Eğitim Sistemimizdeki Eksiklikler" olarak değiştirilmesini talep ediyorum.
 


Mühendislik eğitiminin yetersiz oluşunu dikkate çekiyorum tabii ki. Mühendisler yetersiz demekle bunu kastediyorum. Bireysel olarak düşünürsek kendini mükemmel yetiştirmiş mühendis arkadaşlarımız var, çok afedersiniz teknisyenlerin parmağında oynattığı mühendisler de var.

Yahu meslek liselerini eleştiririz, MYO'ları eleştiririz, Teknik Öğretmenleri beğenmeyiz. Aman mühendislik eğitimine laf gelmesin, kimsenin eleştirmeye hakkı yok!!!
 
cok ender olarak 'ayiron' gıbı muhendısler var veya bıze olesı hıc denk gelmıyor
 

sayın arkadaşım meslek liselerine başarısız elemanların gittiği fikrinize kesinlikle katılmıyorum ülkemizdeki sosyoekonomik problemler sizin başarılı tabir ettiğiniz insanlardan daha zeki ve başarılı kişileri daha düşük eğitim verilen meslek liselerine yöneltmektedir. fırsat ve doğru bir eğitim verildiği taktirde meslek lisesi mezunu kişilerin mühendislik okumaları sağlandığı taktirde daha başarılı projeler oluşturacağını ve daha iyi tasarım ve cihazlar yapacağını düşünüyorum.
ayrıca genel olarak mühendislik mezunu kişilerin ülkemizde tasarım vb. gibi işlerle uğraşmayıp bir masanın başında yönetici olarak çalıştıkları görülmektedir mühendislerin yöneticilik yapması yerine daha çok teknik işlerle uğraşmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…