Magnet motor

320volt.com/uc-fazli-asenkron-motorlar-hakkinda-turkce-bilgiler/

Bu asenkron motorların nispeten küçük kW değerli olanlarını,3 fazlı olup şebekeden örneğin etiketinde yazılı olan 20 amperi üçgen bağlantıda tam olarak da çekerse eğer,alternatör olarak da ayni tel çapı kullanılıp,sarım şekli değiştiğinde de buna yakın amperi,çok da yüksek olmayan devirlerde üretebilecektir.Kutup sayısı ile elektrik üretimi için bu dönen mil
devri (Rpm) arasında her zaman da ters bir orantı bulunur.Bunu göz önüne alıp düşük devirlerde çalışan eski bir asenkron motor seçilerek,sarım yapıldıktan sonra da,nispeten düşük devirlerde de bu elektriği daha rahat üretebilecektir.Bunu tam göz önünde bulundurup,statoru çok kutuplu olanları daha iyi bir tercih nedenidir.Bu şekilde biraz eski,kullanılmış olanlarını bulup stator nüvesini çıkarıp (Tam elinize alıp) sarımlarını sn.ŞEF'imizin videoda sarım tekniğini ayrıntıları ile açıklayıp da aşağıdaki linkte de paylaştığı gibi sarıp,gerekli revizyonları (gerekli ise salmastra,rulman,keçe,vb.değişimiyle) bu motoru (Alternatör olan yeni halini) toplayıp kapatacaksınız.

Bir de kapatmadan önce içteki rotor kısmına da tornada düzgün mıknatısların tam oturacağı kanallı oyuklar açılıp,çok kuvvetli neodyum mıknatısları sn.ŞEF'imizin de yerleştirip yapıştırdığı gibi düzgünce N-S-N-S-.. dizilimleri şeklinde yapıştırıp sıralayacaksınız.Bir de rotorun mıknatıslar yapışıp monteli haliyle balanssızlığını (Dinamik ve statik balanslama işlemi) eğer varsa bir balanssızlık onu da gidermeniz gerekecektir.Bu şekilde rüzgar türbini alternatörünüz başarılı olarak kullanılmaya hazır olacaktır.Tüm yapılacak tadilatlar bunlardır.Kolay gelsin.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/rüzgar-türbini-için-alternatör-yapımı.85796/page-2
Slm elimde araba şarj dinoması var bunudan elektrik uretmek icin nasıl bir baglantı yapmam gerekir ve kac rpm de elektrik uretmeye baslar benim amacım 10 amper güc üretmek yardımcı olursanız sevınırım
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Araba şarj dinamosu en az arabanın rölantide çalıştığı devirde yani 800 devir/dakika civarında elektrik üretir. Dışardıdan uyartımlı olduğundan sizin için pek verimli sayılmaz. Sabit mıknatıslı bir alternatör yapmak en ideal olanıdır.
 
Araba şarj dinamosu en az arabanın rölantide çalıştığı devirde yani 800 devir/dakika civarında elektrik üretir. Dışardıdan uyartımlı olduğundan sizin için pek verimli sayılmaz. Sabit mıknatıslı bir alternatör yapmak en ideal olanıdır.
dışardan uyartımlı ne demektir? stotora az biraz enerji mi veriliyor? cahilliğimi maruz görün.
 
Araba şarj dinamosu en az arabanın rölantide çalıştığı devirde yani 800 devir/dakika civarında elektrik üretir. Dışardıdan uyartımlı olduğundan sizin için pek verimli sayılmaz. Sabit mıknatıslı bir alternatör yapmak en ideal olanıdır.
Ustam sizden yapma konusunda yardım alabılırmıyım yada telefonunuz varmı acaba
 
dışardan uyartımlı ne demektir? stotora az biraz enerji mi veriliyor? cahilliğimi maruz görün.

Uyartımlı alternatörlerde ( araç şarj dinamolarında ) rotora düşük bir akım verilerek manyetiklik özelliği sağlanır. Bu şekilde alternatör elektrik üretir. Araç alternatörlerinde hem rotorda hemde statorda sargı vardır. Rotor düşük bir akımla mıknatıslık özelliği sağlar.
 
eyw serkan kardeşim. sorumda stator yazmışım bende rotoru kastetmiştim aslında yanlış yazmışım.
rotorun fırçalarından veriliyor dimi akım ?
ac motorun tam tersi yani dimi ?
 
Rotorun mıknatıslık özelliği kazanması için evet akım fırçalardan veriliyor.

Buradaki asıl amaç araçta motor devri ve dolayısıyle alternatör devri değişik olduğu için konjektör vasıtası ile uyartım sargısının manyetikliği ayarlanarak çıkıştan sabit voltaj almaktır.

Alternatörde sabit mıknatıs kullanılsaydı devir değiştikçe çıkış voltajıda değişecekti bu değişken gücü regüle etmek dahada zorlaşacaktı. Bu şekilde çıkış voltajını ayarlamak daha kolay.

Amaç sadece budur.
 
peki bunun sabit mıknatısa göre dez avantajı nedir? yada avantajı ?
 
Dez avantaj olarak fırçalı alternatör olmaları düşünülebilir. Bakım süreleri vardır. Voltajı aktardığı fırçalar bir süre sonra bitecektir.

Avantajı ise güç kontrolü çok daha kolay ve basittir.

Şahsi düşüncelerim.
 
fırçalar bitecektir elbet sabit mıknatıslarda zamanla onlar da bitiyor. çok yüksek devirlere cıkılmazsa fırçalar daha uzun ömürlü olur mu?

peki sizce devir ve voltaj akım verimi muknatısa kıyasla nasıldır?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,047
Mesajlar
922,814
Kullanıcılar
451,314
Son üye
teslamotor

Yeni konular

Geri
Üst