Makinada istenmeyen hız değişimi olmakta, anlam veremdim ?

sistem komple devreden cıkıyo !
 
sistemdeki bütünkumanda ve kuvvet kablolarını kontrol etmende fayda var...tabiki sistemler birbirine bağlı oldugu için bir motorda oluşan sıkıntı diğerlerinede yansıyor bundan dolayı diğer motorlardada istenmeyen durumlar oluşuyordur.
 
benden sana tavsiye ne yap et sistemi sıfırdan yeniden kur ne bu dedemin zamanından kalma bişey :) büyük olasılıkla zor olucak ama bende alüninyum filtre yapan bir fabrikada çalışıyorum ve genelde makinaları kendimiz yapıyoruz bezen ise satın alıyoruz senin dedigine benzer 2 makina aldık geçen gerçi bizdeki sistem biraz farklı daha detaylı bir şekilde açarsan konuyu ne gibi durumlarda arızaya giriyo besleme voltajın arıza anında nedir vb sorulara cevap verirsen yardımcı olabiliriz umarım

aklımdayken kontaktörlerini bir kontrol et ark yapan yada bozulan kapanmayan kontagın varmı teker teker kontrol yerinden çıkmış bir vida kablo probleme sebep olabilir klemensleri teker teker sık derim eski sistemler genelde böyle problem veriyo
 
sistemin maliyetini düşündünüzmü.
 
sistemin maliyetini düşünmedim bana bıraksalar ben sıfırdan asenkron motorlarla yaparım sistemi ! söylediklerinizi yarın denicem maxilam sistemde karşılaştığım her arızayı not alıyorum yalnız makına calıstıgı ıcın bizim burda bi zihniyet var çalışan makinaya elletmiyolar daha kötü sonuclar doğuracak korkusu var oparatörde her gelen elektrikçi kurcalamış bozmuş gitmiş makinayı başları cok ağrımış yani motorlar dc motor yabancıyım bu konuya biras ben hep asenkron motorlarla sürücülerle çalıştım biraz zorlanıyorum takometreleri 26v mus özur dilerim 60v olarak söylemiştim.takolarda sorun yok sanırım kontaktorlerde çok eski kontaktorler den sürücü etkileniyo olabilir potlarıda kontrol ettim onlardada sorun yok motorların içini merak ediyorum kömürlerinin bitip bitmediğini nasıl anlarım? motorların üstünde soğutucu fan motorları var asenkron sürekli sigorta attırıyor acıyorum bakıyorum biley yok mecburen normal akımın üstünde seçtim sigortayı!
 
merhabalar
Sistemin maliyeti konusunda soru size sorulmamıştı.
DC motorların işlevlerini hiç bir zaman AC motorlar yapamazlar. DC motorlarda 10 d/d moment ile 1500 d/d moment aynı gibidir. Ama AC motorlarda bunu bulamazsınız.
Sürücülerinizi markası farklıda olsa ASEA kökenli sürücülerin aynısı gibi burada komple devreden cıkıyor derken AC besleme kontaktörümü devreden cıkıyor. Eğer AC besleme kontaktörü çıkıyorsa devrede iptal edilmiş bir stop butonu olabilir.
Reset atıyorum değince neyi resetliyorsunuz aşırı akım,gerilim,düşük gerilim, faz hatası bununla ilgili bir lamba veya kod yokmudur.
DC motorlarınızın Armatür gerilimleri kaç volttur. bundan amacımız acaba armatür gerilimleri 110 veya 220 volt olup iki motor serimi çalışıyor. sürücü çıkışları genelde 440 volttur.
Eğer motor devri kendi kendine hızlanmaya başlarken akım yükseliyorsa birde J K klemenslerine giden kabloyu besleyen genelde Köprü diyottan oluşan diyotların uçlarına bak veya bunu besleyen AC lerin klemenslerine bakınız. buda kablo veye klemens ısınarak gevşeme yapabilir.
 
bilirim çalışıyosa sorun yok derler ve arıza sırasında eline kontrol kalemini alan kurcalamaya başlar allahtan ben kendimi kabul ettirdim iş yerine kimse sesini çıkaramıyo prestir calaskadır diger makinalardın tamamını düzelttim hatta komple sistemidi degiştirdigim makinalar oldu bir ara sistem arızası koydular adımı :) arıza az oluncada üretim kitlediler :) ama olsun sonuçta çalışıyoz yarın problemle karşılaşırsan istirahatteyim yaz yardımcı olmaya çalışırız

sedat_demir ' Alıntı:
sistemin maliyetini düşünmedim bana bıraksalar ben sıfırdan asenkron motorlarla yaparım sistemi ! söylediklerinizi yarın denicem maxilam sistemde karşılaştığım her arızayı not alıyorum yalnız makına calıstıgı ıcın bizim burda bi zihniyet var çalışan makinaya elletmiyolar daha kötü sonuclar doğuracak korkusu var oparatörde her gelen elektrikçi kurcalamış bozmuş gitmiş makinayı başları cok ağrımış yani motorlar dc motor yabancıyım bu konuya biras ben hep asenkron motorlarla sürücülerle çalıştım biraz zorlanıyorum takometreleri 26v mus özur dilerim 60v olarak söylemiştim.takolarda sorun yok sanırım kontaktorlerde çok eski kontaktorler den sürücü etkileniyo olabilir potlarıda kontrol ettim onlardada sorun yok motorların içini merak ediyorum kömürlerinin bitip bitmediğini nasıl anlarım? motorların üstünde soğutucu fan motorları var asenkron sürekli sigorta attırıyor acıyorum bakıyorum biley yok mecburen normal akımın üstünde seçtim sigortayı!
 
Şuanda sistem sorunsuz çalışıyor.Acaba diyorumki kompazsyon sorunumuz var fabrikada! Bunun etkisi olabilirmi?Sürücüler bundan etkileniyor olabilirmi ?sistem herzaman arıza vermiyor !
 
ne kadar yardımcı olur bilmiyorum ama aynı sorun sac dilme makinasında başıma geldi dc motorun kömürlerinin acısı kaymıştı çok hassas olduğunu söyleyebilirim

biz kömür yataklarının sabitleyen aksamı değiştirerek çözdük umarım yardımcı olur.

mt elektrik
 
makinamızın neden devreden çıktığını daha çözmüş değilim.sık sık tekrarlamadığı için nerden olduğunu bulamadım.şimdi linkte cekmeye çaliştim başka bi sıkıntı cıktı ortaya.busefer vuruntular başladı bu şekildede malzememizin sarımını bozuyor.motorların akımlarını gerilimlerni kontrol ediyorum bi anormallik göremedim.ama çözemedğim çap olayı var malzemeyi sarmaya başlarken başlagıçta girilen bir çap var o çap linerr düşmüyor birden mesela 45 ten 36 düşüyor o arada makina kendini toparlayamiyor.(motorlarım seri motor)
 

Forum istatistikleri

Konular
130,189
Mesajlar
934,112
Kullanıcılar
453,332
Son üye
oguzhan5967896

Yeni konular

Geri
Üst