Asenkron iki motor arasında loodcell,potansiyometre kullanmadan sadece sürücü ile nasıl hız kontrolü yapılır

Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
36
merhabalar kumaş sektöründe çalışıyorum overlok makinasıyla 500 metre boyunda 50 cm eninde kumaş dikip bobine sarım yapmam gerekiyor.Bunun için tornacıya iki motorlu iki sürücülü mini makina yaptırdım.iki adet 1.5 kw asenkron motor ve 220 beslemeli iki adet abb acs355 sürücüm var. alan çok dar olduğu için looacell veya potansiyometre koyamıyorum.çekici motora baskı yapan pistonlu silindirim var overlok makinası ile çekici motor arasındaki hızı sürücüye taktığım pot ile ayarlıyorum sarım yapan diger motorada pot bağladım çekici motor ile sarım yapan motor arasındaki gerginliği ayarlıyorum fakat sarım yapan motor direk olarak sarım miline bağlı dolayısıyla sarım çapı büyüdükçe aarım motorunun hızını düşürmem gerekiyor bu durum kumaşın gerginleşmesine ve sünmesine sebep oluyor bobinde girinti çıkıntı oluyor müşteri bu durumu kabul etmiyor sarım yapan motorun sürücüsünde tork kontrolü v/f kontrol vektör kontrol denedim ama başarılı olamadım abb acs355 sürücü üzerinden parametre ayarlamasıyla kumaşın gerginliğini sabit tutabilecek bi ayar yapabilirmiyim bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum
 
Standart çözum, dancer kartı. Ama araya, hareketlı bır merdane ve mılıne baglı pot ve kartını koymanız gerekır.
Ama, ABB bu tür kontrollerde gelişmiş bir markadaır. ABB konusunda yardımcı olan bir arkadaşımız var, size yardımcı olur, umarım.
 
tansiyon silindirinden referans sinyal alınmadan çok zor. metraj ilerledikçe kumaş ya çok gerilecek ya da bollaşıp taşacak.
evet aynen dediğiniz gibi oluyor öncesinde motor direk dişli üzerinden mili çeviriyordu belli bi frekansta ayarladığımda sarmaya başlıyor biraz zorlanınca duruyordu fakat bi süre sonra motor ısınıyor ve yüksek akım hatası veriyordu kumaş capı büyüdükçe top ağırlaşıyor motor kalkış yapamoyordu sonra araya redüktör taktım şimdide kumaşı çekip kopartıyor
 
Basit olarak motor tork ayarı ile sabit bir "Gerilme" elde edilir.

Ancak sarım bobin çaplarında artma ve azalma oluyorsa o zaman:
Rulo veya Bobin çapı arttıkça veya azaldıkça sabit gerilim istiyorsanız torku sürekli ayarlamanız gerekir.
Bunun Formülü:
Torktan Kaynaklanan Gerilme = Tork / Yarıçap.

Yani yarıçap değişiyorsa, torkun gerilime miktarını sabit tutmak için, torkun orantılı olarak değişmesi gerekir.
Bunu sağlayabilmek yani çap değişse bile, torku sabit tutmak için; sürekli değişen çapı ölçmek gerekir
Çözme veya sarma sırasında çapı ölçmenin veya hesaplamanın birkaç yolu vardır

1.Takip Kolu veya Kıstırma silindiri (absolute enkoder veya potansiyometre kuple edilebilir)
2. Ultrasonik mesafe/çap ölçümü
3. Takometre Oranı hesaplama, her iki bobine de takometre gereklidir.

Her yöntemin kullanım yerine göre avantaj ve dezavantajı vardır.

bobin_tork.png
 
Benım cok kullandığım, yukarıdaki şekıllerdekilerden, takip kolu çap ölçülmesidir.
Yine de ABB den tavsıye almakda fayda var. Cıhazın menusunde "tork"kontrol olmalı.
 
Çekici milden aldıgın dönme hareketini direk olarak sarıcı mile aktarın.Bobin bu sarıcı mile sürterek dönsün.
Dikkat etmeniz gereken husus çekici mil ile sarıcı mil çaplarının eşit olması gerekir ki çektigi kadar sarabilsin.İplik aktarma makinası çalışma prensibini incelemenizi tavsiye ederim.
Eger çekici ve sarıcı motorlarının her ikisinide kullanmak zorunda iseniz;sarıcı motorun hızını takriben senkronize edin,araya bir tansiyon koyarak bollaşma oldugunda tansiyondan aldıgınız sinyalle sarma motorunun hızlanmasını saglayın(sarma motorunun hız kontrolunu yaptıgınız potansa röle üzerinden parelel direnç baglayacaksınız.röle de tansiyondan gelen sinyalle sürülecek.)
 

Forum istatistikleri

Konular
130,212
Mesajlar
934,368
Kullanıcılar
453,378
Son üye
berkssboss

Yeni konular

Geri
Üst