Manyetik fren

amasyali

Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
411
Puanları
1
Konum
Usa
Yarım dalga DC (98 volt ) ile çalışan elektromanyetik fren sigorta attırıyor.
1: İlgili kişi fren ucunu komple elektrik sisteminden ayırıp ANALOG Avometre ile uç ve şaşe arasında ölçüm yapıyor kısa devre gösteriyor bana sorunca ben fren arızalı dedim.
2: İlgili kişi fren imalatcı firmasını arıyor imalatcı firma freni motordan ayırtırıp ayrı bir yerde diyotları bağlatıp fren çalışıyor diyor. ve hemen freni ANALOG Avometre ile ölçemezsiniz kısa devre gösterir dijital Avometre ile ölçmelisiniz diyor
3: İlgili kişi beni arayıp konuyu anlatınca bende fren firmasını arayıp konuyu sorduğumda evet freni ANALOG Avometre ile şaşe ölçemezsiniz kısa devre gösterir dijital ile ölçmelisiniz diye diretiyor. Peki elinizdeki imalat yaptığınız freni bir ölçüp cevap veriniz diyorum biz ANALOG ölçü aleti kullanmıyoruz diyor. Peki bobinin bir ucu şaşeyemi bağlı diyoruz hayır diyor. bu bobinin bir ucu şaşeye dokunuyor olmasın diyoruz bu fren iki aydır çalışıyormuş diyor.

Burada biz yanılıyor olabiliriz Böyle bir sorunla karşılaşan oldumu ANALOG ile dijital Avometrelerin çalışma prensibi farklımı.
 
vinçler ile çok çalıştım, fren sigortası atıyor diyot patlıyor ise 100/99,9 fren yanmıştır .
bence sorun karşı tarafın bunu kabullenmek istememesi.
sonuca bakmak gerekir fren çalışıyormu çalışmıyormu
 
Frenin çektiği akimi olcun size yol gösterir

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ANALOG ile dijital Avometrelerin çalışma prensibi farklımı

yukarda söylediklerinizi okuduğumda size fren firmasının saçma bir açıklama yaptığını düşünüyorum.

1. dijital ile analog ölçü aletlerinin temel farklarından en önemlisi ölçüm yapılan devreden analoğun daha fazla akım çekmesidir.

2. arada ölçüm esnasında diyot (yarım dalga doğrultma) olduğu için hatalı değer ölçülebilir fakat gövde kaçağının mantıklı bir açıklaması olduğunu düşünmüyorum bu %99 fren bobininin arızalı olduğu sonucunu doğurur.

arıza derken bu çalışmayı etkilemeyebilir fakat motor gövdesinin yüksek ihtimal topraklanmış olması (yada makine metal gövde bağlantısı nedeni ile) sigorta attırmasına neden oluyordur. fren motor gövdesinden ayrıldığında sigorta attırmaması normaldir heleki yalıtımlı bir masa vb bir şey üzerinde iken denenmiş ise.
 
dediğin gibi bobin gövdeyle temas etmemesi lazım.benim merak ettiğim, firmada onayladımı 98V tu.ben hiç rastlamadın böyle bir değere 24, 48 , 110, 22o hatta 380 gördüm ama hiç 98 diye görmedim.
 
Bu gün pazar 45 KM den fren için gelen telefon freni motora takınca yeniden diyot patlatmaya sigorta attırmaya başlamış. Ve frenin yanık olduğuna karar verilip bobinajcıya sardırıp yerine takılmış ve şu an çalışıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,168
Mesajlar
933,948
Kullanıcılar
453,298
Son üye
dragovip

Yeni konular

Geri
Üst