Merhaba.
Kendiliğinden düzelen ilginç bir aksaklığı(tutukluğu) sizinle paylaşmak istedim.
Otomobilimin marş motoru selenoidi kısmından geldiğini tahmin ettiğim(Tık,tık sesi şeklinde ilk çalıştırma esnasında duyduğum ve marşın dönüp de çalışmadığı anlarda),ancak alternatör arızası değişiminde,ayrıca bu konuyu da ustaya bahsettiğimde,çok önemli bir aksaklık olmadığı,marş motoru-selenoidi kısmına müdahelenin zahmetli olacağı,bir müddet daha böyle kullanmam gerektiği söylenmişti.
Bir müddet sonra kışlık bakım yapmak maksadıyla aracın ateşleme sistemini yenileştirmek ve performansından memnun kalmadığım araç aküsünü değiştirmeyi kafama koymuştum.Araç fenni muayeneden(25.07.2011) sağlam olarak yeni çıkmış olmasına karşın,aydınlatma,ateşleme,marş sisteminden pek de memnun sayılmazdım.Bu amaçla 30.07.2011 tarihinde aracın ateşleme sistemini(Akü,bujiler,distribütör kapağı,Elektronik ateşleme kabloları),hava filtresi,benzin süzgeci,xenon far ampullerini kış gelmeden,erken olarak değiştirmeye karar vermiştim.O gün tüm parçaları sanayiden satın alıp,(Akü de dahil) özenle değiştirmiştim.
Otomobilimin istediğim şekilde periyodik bakımını tamamlayıp bakımını yapmıştım.Ancak bunun yanında otomobilimde,yalnızca işletim kalitesinin yanında, eski bir sorununun da çözülmüş olduğunu hayretle görmekteydim.Bu sorun, daha önce de yukarıda sözünü ettiğimiz marş dinamosunun ilk çalıştırılmasında duyulan "tık,tık" şeklindeki anormal sayılabilen sesleriydi.Artık yeni akü değişimiyle birlikte bu seslerden de eser kalmamıştı.
Sonuç olarak akü değişimi bir aksaklığı tam olarak ortadan kaldırabilmişti.Sebebi ise; yeni akü voltajının,eski aküye oranla 0.30-0.35 volt değerinde daha yüksek ve stabil (Kararlı)olabilen bir değeri olmalıydı.Açıp görmesem bile, sebebini kolaylıkla tahmin edebiliyordum.Aküden marş motoruna giden yüksek şiddetteki akımı, kontaktör tarzındaki prensiple,üzerindeki aşınabilen iletken-kömür Elektrik kontakları vasıtasıyla kontrol edebilen,selenoid bobininin içindeki bir kısım değişimlerdi.
Fiziksel büyük bir değişiklik ise,sadece akünün değişimi neticesinde elektrik sisteminde görülen 0.30-0.35 volt değerindeki voltaj değişimiydi.Bu değişim selenoid bobinindeki bobinlerin elektrik geldiği andaki ileriye doğru oluşan çekme kuvvetinde(Bu sayede kömür kontaklardan akü üzerinden marş motoruna akım rahatça akıyordu) bir artışa neden olabilmesiydi.Bu çekme kuvvetindeki hissedilir artış miktarı da, arabanın kontak anahtarını bir çevirişte, motorun start almasını(Marş motorunun ilk çalıştırılışında "Tık, tık sesi vermeden",tutukluk yapmadan, çalışıp dönebilmesini) sağlayabilmişti.İleriye doğru artan çekme kuvvetindeki bu artış,zamanla aşınan kömür kontaklardaki kısalmayı tolere edip, giderebilmiş görünüyordu.
Sonuç:Akü değişimi yalnızca aydınlatma sisteminin,ateşleme sisteminin,şarj sisteminin kararlılığını (Stabilitesini) arttırmakla da kalmamış,ayrıca uzun süredir kronik bir arızası sayılabilen,marş selenoidinin de(Marş sisteminin) takılmasını,tutukluk yapmasını tamamen çözebilmişti.
Kendiliğinden düzelen ilginç bir aksaklığı(tutukluğu) sizinle paylaşmak istedim.
Otomobilimin marş motoru selenoidi kısmından geldiğini tahmin ettiğim(Tık,tık sesi şeklinde ilk çalıştırma esnasında duyduğum ve marşın dönüp de çalışmadığı anlarda),ancak alternatör arızası değişiminde,ayrıca bu konuyu da ustaya bahsettiğimde,çok önemli bir aksaklık olmadığı,marş motoru-selenoidi kısmına müdahelenin zahmetli olacağı,bir müddet daha böyle kullanmam gerektiği söylenmişti.
Bir müddet sonra kışlık bakım yapmak maksadıyla aracın ateşleme sistemini yenileştirmek ve performansından memnun kalmadığım araç aküsünü değiştirmeyi kafama koymuştum.Araç fenni muayeneden(25.07.2011) sağlam olarak yeni çıkmış olmasına karşın,aydınlatma,ateşleme,marş sisteminden pek de memnun sayılmazdım.Bu amaçla 30.07.2011 tarihinde aracın ateşleme sistemini(Akü,bujiler,distribütör kapağı,Elektronik ateşleme kabloları),hava filtresi,benzin süzgeci,xenon far ampullerini kış gelmeden,erken olarak değiştirmeye karar vermiştim.O gün tüm parçaları sanayiden satın alıp,(Akü de dahil) özenle değiştirmiştim.
Otomobilimin istediğim şekilde periyodik bakımını tamamlayıp bakımını yapmıştım.Ancak bunun yanında otomobilimde,yalnızca işletim kalitesinin yanında, eski bir sorununun da çözülmüş olduğunu hayretle görmekteydim.Bu sorun, daha önce de yukarıda sözünü ettiğimiz marş dinamosunun ilk çalıştırılmasında duyulan "tık,tık" şeklindeki anormal sayılabilen sesleriydi.Artık yeni akü değişimiyle birlikte bu seslerden de eser kalmamıştı.
Sonuç olarak akü değişimi bir aksaklığı tam olarak ortadan kaldırabilmişti.Sebebi ise; yeni akü voltajının,eski aküye oranla 0.30-0.35 volt değerinde daha yüksek ve stabil (Kararlı)olabilen bir değeri olmalıydı.Açıp görmesem bile, sebebini kolaylıkla tahmin edebiliyordum.Aküden marş motoruna giden yüksek şiddetteki akımı, kontaktör tarzındaki prensiple,üzerindeki aşınabilen iletken-kömür Elektrik kontakları vasıtasıyla kontrol edebilen,selenoid bobininin içindeki bir kısım değişimlerdi.
Fiziksel büyük bir değişiklik ise,sadece akünün değişimi neticesinde elektrik sisteminde görülen 0.30-0.35 volt değerindeki voltaj değişimiydi.Bu değişim selenoid bobinindeki bobinlerin elektrik geldiği andaki ileriye doğru oluşan çekme kuvvetinde(Bu sayede kömür kontaklardan akü üzerinden marş motoruna akım rahatça akıyordu) bir artışa neden olabilmesiydi.Bu çekme kuvvetindeki hissedilir artış miktarı da, arabanın kontak anahtarını bir çevirişte, motorun start almasını(Marş motorunun ilk çalıştırılışında "Tık, tık sesi vermeden",tutukluk yapmadan, çalışıp dönebilmesini) sağlayabilmişti.İleriye doğru artan çekme kuvvetindeki bu artış,zamanla aşınan kömür kontaklardaki kısalmayı tolere edip, giderebilmiş görünüyordu.
Sonuç:Akü değişimi yalnızca aydınlatma sisteminin,ateşleme sisteminin,şarj sisteminin kararlılığını (Stabilitesini) arttırmakla da kalmamış,ayrıca uzun süredir kronik bir arızası sayılabilen,marş selenoidinin de(Marş sisteminin) takılmasını,tutukluk yapmasını tamamen çözebilmişti.
Son düzenleme: