Meger Testi Hakkında Genel Soru

Katılım
22 Ağu 2024
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
22
Merhaba, meger testiyle ilgili cevabını merak ettiğim iki konu var. Yardımcı olursanız sevinirim.

1- Meger cihazının ölçdüğü değer tam olarak neyi ifade eder? Yani propların birini sargıya birini gövdeye bağladığımda bir elektrik devresinin tamamlanmadığını düşünüp 0 değeri görmem gerekmez mi? Gigaohm megaohm gibi bir değer görüp neden izolasyon durumu iyi diyoruz. Ayrıca genel olarak verilen gerilimin 1000 katını görmeyi bekleriz ifadesinin sebebi nedir?

2- "Meger testi boyunca kondansör etkisinden dolayı gördüğümüz değerin artmasını bekleriz ve kayıt aldığımız sonuçlara göre yorum yaparız." Kısmındaki kondansör etkisi neden kaynaklanır?

Cevap verirseniz sevinirim. İyi günler dilerim.
 
Bu bilgiler hangi kaynaktan ? Hangi ihtiyaç nedeniyle böyle bir bilgiye ihtiyaç duyuyorsunuz ?
 
1000 katı lafı,eskidenberi söylenen genel ifadedir.Tatbikatı maalesef ifade etmiyor ! .Ekteki bilgilerde yanınızda bulunsun.Bu konu,çok su kaldıran konudur.
 

Ekli dosyalar

  • İZOLASYON DİRENCİ.jpg
    İZOLASYON DİRENCİ.jpg
    227.5 KB · Görüntüleme: 22
  • megger-olcumu-uyumluluk-modu.pdf
    662 KB · Görüntüleme: 6
  • TEST VOLTAJLARI.jpg
    TEST VOLTAJLARI.jpg
    198.2 KB · Görüntüleme: 22
  • DALGIÇ POMPA ,İZOLASYON.pdf
    104.7 KB · Görüntüleme: 7
Son düzenleme:
1000 katı lafı,eskidenberi söylenen genel ifadedir.Tatbikatı maalesef ifade etmiyor ! .Ekteki bilgilerde yanınızda bulunsun.Bu konu,çok su kaldıran konudur.
Öncelikle paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim. Ancak tam olarak merak ettiğim şeylerin cevabını alamadım. Örneğin test sırasında sargılardan kapasitif akım geçmesinin sebebi nedir? Kondansatör etkisi nasıl oluşur? İzolasyon olsa bile %100 izolasyon olmadığı için devre tamamlanır ve bu yüzden çok yüksek bir direnç mi gözükür? Kafama takılan yerler bunlar.
 
Öncelikle paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim. Ancak tam olarak merak ettiğim şeylerin cevabını alamadım. Örneğin test sırasında sargılardan kapasitif akım geçmesinin sebebi nedir? Kondansatör etkisi nasıl oluşur? İzolasyon olsa bile %100 izolasyon olmadığı için devre tamamlanır ve bu yüzden çok yüksek bir direnç mi gözükür? Kafama takılan yerler bunlar.

çok uzun kablo ve çok büyük motorlar izolasyon testi sırasında aradaki yalıtkan nedeniyle kondansator gibi davranır. test voltajının meydana getirdiği şarj akımı 20-30 dakikayı aşabilir.

şarj akımı devam ederken izolasyon direnci oldukça düşer. o yüzden akım sönümleden aldığınız değer sizi yanıltabilir. bu da sağlam bi kablo ya da motorun durumunu yanlış yorumlanıza neden olur.

not: kısa kablo ve küçük motorlarda şarj akımı 1-2 saniyede tamamlanır.
 
Öncelikle paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim. Ancak tam olarak merak ettiğim şeylerin cevabını alamadım. Örneğin test sırasında sargılardan kapasitif akım geçmesinin sebebi nedir? Kondansatör etkisi nasıl oluşur? İzolasyon olsa bile %100 izolasyon olmadığı için devre tamamlanır ve bu yüzden çok yüksek bir direnç mi gözükür? Kafama takılan yerler bunlar.
Bobin sargilarinin metal yigini kapasitorun bir levhasi, motor govdesi de kapasitorun diger levhasi gibi dusunulebilir. Bu durumda sargilar ile motor govdesinde kacak bir kapasitor olusur.

Bu kacak kapasitorun degeri kucuktur (motor/transformator boyutlari arttikca artar) ve meger mikroamperler, mili amperler mertebesinde akim verdiginden kapasitor degeri dusuk olsa da kapasitor voltajinin yukselmesi zaman isteyebilir. Bu nedenle olcum degerini okumak icin bir kac saniye beklemekte fayda var.

Dolayisi ile meger, kacak kapasitorun sarj olmasi esnasinda izolasyonda sorun oldugu yanilgisi verebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,712
Mesajlar
929,179
Kullanıcılar
452,422
Son üye
emrecetinkule

Yeni konular

Geri
Üst