cncarastirma
Usta Üye
- Katılım
- 21 Eyl 2010
- Mesajlar
- 931
- Puanları
- 166
- Yaş
- 44
Ben daha önce böyle bir benzetme yapmıştım buna ek olarak. Arabanın düz yolda gitmesi ile arabanın taşlı yolda gitmesi. Arabada süspansiyon kısmında sadece yay kullanılır ise veya sadece piston veya benzeri (otobüslerde tekerlek kısımlarında gelen hava sesinin nedeni) kullanılır ise. Şebeke elektriği (AC akım ve AC gerilim olarak) düşünülürse işyerlerinde motor bobinlrinin yaptığı etki buna karşı kompanzasyonda kondansatör kullanım ihtiyacı incelenmeli.Olayı şöyle canlandırmaya çalışalım. Bir araçta gidilir iken yokuş aşağı ve yokuş yukarı yollar karşımıza çıkar. Bu yollardan yokuş yukarı araç çıkar iken bir direniş ile karşılaşır bu direnç etkisidir. Bu direnişi yenmek için vites düşürürüz ve aracın gücünü yükseltiriz bu volt ancak aracın hızı düşer yoldaki akışı buda akım. Bu olaylar sırasında yakılan yakıt sabit kalması şartı ile yani gazda değişiklik yok yani watt sabit. Yokuş aşağı gideriken araca dışarıdan etki edilmiş gibi olur buda ayrı bir güç kaynağı kullanılmış gibi olunur. Bizim sistemimizde hedap düz yolda ve yukarı yönde yol eğimi için geçerli.
Bilim doğru bilgidir ki buna insanlar kendi akıllarına göre karar veremez. Einstein da karar veremez, Blaise Pascal da... Her bilimsel çıkış doğruluğa uygunluğuyla insanüstü değerlendirilir. Einstein ın ve daha nicelerinin bilimsel kabulleri de sizin bize yaptığınız eleştirileri kabul etmez. Bilimsel hiçbir yere bağlamadığınız birçok eleştiriniz hakikat namına fazla birşey ifade etmez diye düşünüyorum. Yoksa ki doğru açıklanırsa; burada açıklama en önemli, biz de öğrenmek isteriz. Biz doğruyu herhangi bir yerde yazdı veya hoşumuza gitti diye değil, temel düşünüşün ve anlam yolunun üzerinde olduğu için kabul ederiz.
Burada bahsettiğimiz bilimsel yol, bir zeka birliğinin açıklanmasıdır. Buradaki en ufak bir açıklama dahi bilimselliği ifade ederken, yaptığımız benzeşim ifadeleri baştan aşşağı bilimi sağlamlaştırmaktadır. Sizin bahsettiğiniz bilimsel açıklamalar ise daha tam olarak anlaşılamamış, anlaşılsa da temel zeka yolunu değiştirmesi değil açıklanamayan noktalara aydınlık getirmesi beklenen, bilimi reddedemeyen, insanüstü doğruyu değiştirmesi mevzu bile olmayan düşün yollarıdır.
Verdiğiniz niceliklerden kuvvet ve ivmenin yanında hız, gerilim, akım gibi benzeşim sistematiğinin içindedir. Yalnız diğerleri bu benzeşimdeki empedans eşleniğiyle direk alakalı olmayıp, bu empedansın formüllere temel oluşturması ile hesaplanan değerlerdir. Mesela sizin değerleriniz zamanla devamlı değişir ama bu benzeşim nicelikleri sistem özellikleri ile alakalıdır. Yoksa diğer foton vb olaylardan haberi olan çokça arkadaşımız olur ama bu benzeşimde bir model olabilmesi bizim benzeşim mantığımızı değiştirmez.
Işığın foton olduğu bildiğim kadarıyla kabul edilmiş bir teorem değil. Işık foton mu dalga mı belli değil. Foton dediğiniz tanecik modelidir ve dalga teoreminde bazı sıkıntılar olduğundan dolayı tanecik modelinden bahsedilir. Mesela tanecik modeli, ışın kırınımını ve daha birçok olayı açıklayamaz. Gördüğünüz gibi foton seçiminde dahi temel mantık ve zeka yollarıyla alakalanmak istenmiş ve dalga teoremi uygunluğu için dalga gözlemleri baz alınmış.
Verdiğiniz araç örneğini daha önce anlatmıştık. Bu tip hatayı Elektrik devresiyle alakalı bir yerde de yapmıştınız. Araç yokuş çıkarken dirençle karşılaşmış olmaz. Direnci sönümleme enerji azaltma gibi kullanıyoruz. Yokuş çıkarken enerji depolamaktadır araç. Vites değiştirerek gücü arttıramayız. Güç=Kuvvet*Yol=Akım*Gerilim (Burada gerilim yol ile değil 1. türevi ile benzeşir)=Moment*AçısalHız Siz vites değiştirince artan momente karşılık azalan devir, gücü aynı sabitliğinde koruyacaktır, güç değişmediğinden ayrı bir güç kaynağı eklemek mevzu olmaz. Bir sonra yazdığınız watt sabit sözünü bu anlatımlardaki gibi anlamalısınız. Vites düşürünce hızın azalması akım değil, gerilim; güç değişmediğinden o benzetmenizi atlayalım, kuvvetin artması ise akımdır. Elektikte artan gerilim çok enerji veya güç değildir. Ama artan akım geçtiği dirence göre çok enerji demektir.
Tek başına yay veya dempır kullanılması mevzu değil. Siz nasıl ele aldınız bilmiyorum. Yayın neden dempırla birlikte olduğunu daha önceki yazılarımızda açıklamıştık.
Bahsettiğiniz E=m*c*c formülü ispatlanmış değil ama ispatlansa da anlamaya çalışırız. Kabulller gerçek olabilir. Yalnız o çizdiğiniz grafikte elektron ağırlığının eektriksel çekimle eş olmasını neden eleştirmediniz? Elektron ağırlığı nerede ise ihmal edilir. Kabul edilen elektriksel kütle çekim kuvveti ki ,elektrona etkidiği düşünülür, m*V*V/R formülü ile elektronun yüksek dönü hızı ile çarpıldığında sizce yerçekimi ivmesi ile çarpılan (m*g) kütlesi ile eşit olabilir mi? Bunlar arasaında eşitlik veya 2 kat gibi bir oran olabilir mi?
Benzeşim içerisinde daha nice mevzular vardır ki, hemen hepsini toplamak, üzerinde konuşmadan sadece kitap bilgisi vermek mecburiyetimiz değil. Bizim bidiklerimiz de sadece yazdıklarımızla sı
Hem bunu yazıyorsun hemde her konuda nasıl muhalefet olabiliyorsun inan hiç anlam veremiyorumBenim bilgilerim dergi ve internet yazıları okumaktan ibaret istediğiniz gibi yorumlayın ama tepkili cevap yerine bilimde kanıtlanmış cevap olursa sevinirim.
Hem bunu yazıyorsun hemde her konuda nasıl muhalefet olabiliyorsun inan hiç anlam veremiyorum
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?